Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond Thaise groene curry met een restje sperziebonen, broccoli en cherrietomaatjes. Er ligt ook nog een paprika, die kan er ook in. Erover voor mij lekker veel koriander.

Morgen maak ik een lasagna, helft kan dan de vriezer in. Die ben ik weer een beetje aan het vullen. Soms wel fijn om gewoon wat uit de vriezer te trekken op drukke werkdagen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-05-2023 om 07:17

Witlofsalade met een kiphamburger

aardappels met bietjes en een boomstammetje. 

De asperges van gisteren waren niet helemaal op klassieke wijze (helaas), m'n moeder was de aardappels vergeten. Dus hebben we het met een ciabattabroodje gegeten. Was op zich heel prima, maar ik vind het altijd zo lekker met kruimelige aardappelen in die saus.

Vanavond wel aardappelen, met bloemkool en een braadworstje. 

GeorgieBrown schreef op 09-05-2023 om 17:33:

Klinkt goed, Irma, je noodles. Is gochujang heel uitgesproken? Ik heb het nog niet ergens kunnen vinden in een niet plastic verpakking, dus ik vervang het altijd met iets anders. Ik ben benieuwd hoe het smaakt.

Ik vind dat gochujang toch wel een bepaalde, uitgesproken smaak heeft. Het lijkt absoluut niet op sambal, sriracha, harissa,... Het heeft echt een gefermenteerd smaakje en is ook qua structure/consistentie anders - beetje een plakkerige pasta. Ik ben overigens een "novice" en nog in het uitprobeerstadium wat het gebruik ervan betreft.

Maar goed... die noedels zijn naar vanavond verhuisd, want alles liep  anders gisteren en we aten laat : griekserige salade (komkommer, rode ui, tomaat, zwarte olijven, feta en wat bladsla) met brood.

Wij eten vanavond een pindacurry met zoete aardappel, spinazie en halloumi. Naan erbij. 

yette

yette

10-05-2023 om 09:59 Topicstarter

Gegrillde groenten, merguez en citroenorzo.

irmaladouce schreef op 10-05-2023 om 09:20:

[..]

Ik vind dat gochujang toch wel een bepaalde, uitgesproken smaak heeft. Het lijkt absoluut niet op sambal, sriracha, harissa,... Het heeft echt een gefermenteerd smaakje en is ook qua structure/consistentie anders - beetje een plakkerige pasta. Ik ben overigens een "novice" en nog in het uitprobeerstadium wat het gebruik ervan betreft.

Maar goed... die noedels zijn naar vanavond verhuisd, want alles liep anders gisteren en we aten laat : griekserige salade (komkommer, rode ui, tomaat, zwarte olijven, feta en wat bladsla) met brood.

Ok, dan ga ik toch nog verder zoeken, want dat klinkt interessant. 

Ik heb nog k&k gehaktballen dus die maar ik weet nog even niet met wat erbij. Ben over een uur klaar met werken dus tijd genoeg nog.

Ik maak vanavond butter chicken voor man en mezelf. Met broccoli en rijst. Een van de kinderen is niet thuis,  de andere krijgt een diepvriesportie rode saus met spaghetti. 

Vooraf wat rauwkost met dip. Daarna gegrilde groene asperges met ansjovis, parmezaan en kappertjes en een eitje. En rozemarijn aardappeltjes uit de oven. 

Hier worden het vegetarische Indische balletjes met bloemkoolrijst met taugé en zelfgemaakte pindasaus.

Man is vanavond weg, had hij vast al verteld, maar ik was het vergeten. Geen zin om iets voor mezelf te maken, dus heb ik een k&k-maaltijd gehaald. Nasi met babi pangang. Ben heel benieuwd of het meevalt. Ik heb ook meteen een maaltijdsalade voor de lunch meegenomen, zodat er ook nog wat groente in gaat vandaag. 

JtM

JtM

11-05-2023 om 14:36

Wij eten vanavond op verzoek van zoon vissticks. Daarbij met aardappelkroketjes en een salade. 

maaltijd 1 was een restje zalmlasagne (zalmfiletflakes in roux met witte wijn, citroenzest, knoflook + laagjes van pompoenplakken) met een bakje cherrytomaten erbij. Wat ik een beetje te oranje/rood vond als geheel maar de spinazie hadden we gisteren al helemaal opgemaakt. 

maaltijd 2 een traybake van kipgehaktballetjes, pompoenblokjes, knolselderijblokjes, aardappelblokjes. Erbij groene blaadjesmix uit de moestuin met vinaigrette. Want groen moest erbij. Vond ik. 

Eten jullie ook graag verschillende kleuren in een maaltijd? Ik vind zo’n éénkleur-maaltijd maar niks. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.