Eten
MijnNaamIsHaas73
04-05-2023 om 22:06
Wat bijzonder Yette om dan samen op zo'n plek te gedenken.
Wij waren ook naar een echte herdenking, in de hoop dat dat meer indruk op de kinderen zou maken dan op tv. Was ook wel deels zo, maar zo lang staan en luisteren is ook wel lastig voor die stuiterballen.
MissBobby
04-05-2023 om 23:32
mijn dochter had sushi gemaakt. Mijn bijdrage was het frituren van grote garnalen (in tempurabeslag met panko).
Dolfje
05-05-2023 om 06:34
Ik denk dat ik een soort van chili con carne ga maken in /met een kha -wrap a la Burrito/enchilada. Sla en salsa erbij.
Niet zo'n zin in bonen want heb al een paar dagen best last van mijn darmen. Dus die laat ik eruit of apart voor man erbij want die houdt daar wel van.
afrodite05
05-05-2023 om 07:15
Ik maak een simpele pasta pesto met spekjes en erwtjes. Als toetje ga ik een mango slachten.
yette
05-05-2023 om 07:33
Ik had 4 (!) wereldgerechten in een To Good To Go pakket. Koop ik zelf nooit. Vandaag taco's.
Teigera
05-05-2023 om 08:13
Wij eten vanavond pizza, frut I gaat logeren dus we zijn maar met z'n drietjes.
Dewi-Sri2
05-05-2023 om 11:03
Gisteravond onze Franse buren te eten gehad. Het leek me wel aardig om wat Indisch voor ze te koken, niet te pittig, simpel maar lekker: nasi kuning, gadogado met pindasaus, ayam ketjap en sambal goreng telor. Bleek dat ze dol zijn op pittig eten, dus het (sier)potje sambal oelek dat ik erbij had gezet ging schoon op
. Van de rest hebben ze ook gesmuld.
Vanavond maak ik nasi goreng van de restjes met wat erbij, want veel restjes zijn er niet.
watertoren
05-05-2023 om 11:09
Ik mag gaan eten bij mijn vriendin. Gisteren gaven ze een feest met warm en koud buffet. Er is nog zo veel over dus we gaan met een klein gezelschap de restjes opeten. Toch zonde om weg te gooien.
Dolfje
05-05-2023 om 11:35
Dewi-Sri2 schreef op 05-05-2023 om 11:03:
Gisteravond onze Franse buren te eten gehad. Het leek me wel aardig om wat Indisch voor ze te koken, niet te pittig, simpel maar lekker: nasi kuning, gadogado met pindasaus, ayam ketjap en sambal goreng telor. Bleek dat ze dol zijn op pittig eten, dus het (sier)potje sambal oelek dat ik erbij had gezet ging schoon op
. Van de rest hebben ze ook gesmuld.
Leuk!
GeorgieBrown
05-05-2023 om 13:27
Bijzondere ervaring Yette. Wel mooi dat je toch nog een kijkje in het verleden krijgt zo.
Sinds ik een keer met een schreeuwende dwaas op de dam stond en je daar maar via 1 route uit mag ben ik niet meer zo enthousiast om daar heen te gaan. En in mijn nieuwe buurt weet ik nog niet zo goed waar ik heen zou moeten. Zag pas te laat dat er vlakbij een herdenking was. Dus dat is voor volgend jaar.
Leuk Dewi dat het een succes was. En beter dat je extra sambal geeft dan dat je het te spicy maakt en ze er niets van kunnen eten. Nu weet je het voor de volgende keer. Spreek je goed Frans?
Gisteren at ik leftover ugly kimbap, komkommer pickles en een paar dumplings (ik had er wat ingevroren). En net heb ik even een soepje gemaakt van leftover dumplingvulling, kool en champignons. Vanavond eet ik risotto. Denk met savooiekool.
Wobbelkont
05-05-2023 om 17:21
Couscous met broccoli, prei en rode ui. Daarbij een stukje honing-mosterd beenham! Heb er best wel zin in ![]()
MijnNaamIsHaas73
05-05-2023 om 17:22
Ik ga vanavond uit eten, ik twijfel tussen parelhoen en dorade of misschien wordt het mog heel iets anders.
Morgen gaan we een nachtje naar Antwerpen, en ik had een heel goed restaurant uitgezocht en weken geleden gereserveerd. Nu had ik vanmiddag een voicemail van het restaurant dat ze de tafel om 21u weer nodig hebben (wij hebben om 18.30 gereserveerd). Ik baal er echt van. Nu is het te laat om nog iets anders te reserveren. En ik vind het ook geen stijl voor een restaurant waar de goedkoopste optie een 4 gangen menu voor €72 is. Iemand nog tips voor een onontdekte parel in het centrum van Antwerpen?
Teigera
05-05-2023 om 19:56
MijnNaamIsHaas73 schreef op 05-05-2023 om 17:22:
En ik vind het ook geen stijl voor een restaurant waar de goedkoopste optie een 4 gangen menu voor €72 is. Iemand nog tips voor een onontdekte parel in het centrum van Antwerpen?
Zo, daar zou ik ook not amused over zijn! Weken geleden gereserveerd en nu komen ze hiermee? Ik heb geen idee over restaurants in Antwerpen, sorry.