Eten
GeorgieBrown
03-05-2023 om 17:15
Best wel belachelijk, Toetie, dat er minder wraps in zitten. Klopt het gewicht dan ook niet?
Ik hoorde laatst ook op de radio dat je je bon moet checken omdat ze bij een steekproef bij o.a. AH en Jumbo afwijkingen vonden van 13 tot 21%... Nu kom ik zelden bij de supermarkt, maar het is wel schandalig.
Taco's waren erg lekker gisteren. Vandaag ga ik dumplings maken. Ik denk 2 verschillende vullingen. Een met paddestoelen en een met kimchi. Of zo. Moet nog even zien waar Brown met terug gaat komen qua boodschappen.
Koreveen
03-05-2023 om 18:09
Gisteren aten we een k&k quiche met zalm en asperges. Ik was laat thuis dus dat was fijn.
Ik ga zo uit eten met een vriendin en zag verse asperges op de kaart staan (natuurlijk die al uitgebreid bekeken) en daar heb ik zin in
Broodjebrie
03-05-2023 om 18:27
ik heb ook de quiche gegeten, die i, vorige week zou eten.
Ik wil mijn vriezer weer leeg gaan eten, dan kan ik hem schoon gaan maken voor de verhuizing.
ToetieToover
03-05-2023 om 18:57
GeorgieBrown schreef op 03-05-2023 om 17:15:
Best wel belachelijk, Toetie, dat er minder wraps in zitten. Klopt het gewicht dan ook niet?
Ik hoorde laatst ook op de radio dat je je bon moet checken omdat ze bij een steekproef bij o.a. AH en Jumbo afwijkingen vonden van 13 tot 21%... Nu kom ik zelden bij de supermarkt, maar het is wel schandalig.
Taco's waren erg lekker gisteren. Vandaag ga ik dumplings maken. Ik denk 2 verschillende vullingen. Een met paddestoelen en een met kimchi. Of zo. Moet nog even zien waar Brown met terug gaat komen qua boodschappen.
We hebben ze inderdaad gewogen want wie weet klopte dat wel. Maar nee. Dan voel ik me wel bekocht.
Vandaag onderweg-eten:een bakje ah naturel hummus en een ah salade mango met gerookte amandelen met rauwe kool en spinazie erin. Zonder de extra hummus was het wel te karig geweest.
In de avond hele forellen op de barbecue met een gepofte zoete aardappel en crème fraîche en een toetje van polentapudding met aardbeien en rabarbercompote.
Jynta1981
03-05-2023 om 19:00
Ik meld me ook weer eens!
Gister aten we gele rijst met chorizo, doperwtjes en tomaat. Erg lekker.
Vandaag aardappels met snijbonen en een speklapje. Die laatste eten we nooit en ga ik ook niet meer maken, want beide kids aten het niet.
Morgen pasta met saus uit de vriezer en een salade.
Teigera
03-05-2023 om 20:19
Hier werd het vanavond kip adobo (gemarineerd en al ingevroren, zo'n boemboe is genoeg voor twee keer kip) met roerbakgroenten en rijst. Frutjes waren vandaag met lief naar een museum geweest en waterspeeltuin, ze hadden lekker rode wangetjes van vermoeidheid. Nadeel was wel dat ze dus niet zo erg goed aten.
GeorgieBrown
03-05-2023 om 22:59
Het werd hier ook iets uitgebreider. Een soort dumplings (met kool, wortel, ui, champignons, lente ui en oestersaus/sesamolie). Maar ook https://www.thespruceeats.com/korean-pancake-with-scallions-2118966 en https://www.notesofbacon.com/2018/04/korean-rice-balls-ugly-kimbap.html En zoetzure komkommer.
afrodite05
04-05-2023 om 07:25
Wat stom, zeg, van die wraps!
De verse pizza's gisteren waren erg lekker, hoewel... De eerste braaf volgens de verpakking in de oven gegooid, pas na voorverwarmen. Ging prima. Daarna de tweede, op precies dezelfde manier (moest ook op dezelfde manier volgens de verpakking), bleek die verbrand! Zelfde hoogte in de oven, zelfde temperatuur, even lang/kort... We snapten er niets van. Zwarte randen weggesneden en zo toch een halve pizza overgehouden, maar raar en stom was het wel. Dus nog maar een pizzabroodje erbij opgewarmd om de laatste trek te stillen. Die viel qua smaak wel tegen na die verse pizza's, maar ja.
Ik maak vanavond pilav met gehakt, rozijnen en spinazie (https://www.ah.nl/r/785844). Wel ietsjes aangepast, diepvriesspinazie ipv vers en gewone rijst ipv meergranen. Ik gooi er zelf wel wat extra zaden en pitten door.
Dolfje
04-05-2023 om 07:29
Ik maak iets met pittige speklapjes en kool en bloemkoolrijst. Moet alleen nog bloemkool kopen straks.
irmaladouce
04-05-2023 om 08:19
GeorgieBrown schreef op 03-05-2023 om 22:59:
Het werd hier ook iets uitgebreider. Een soort dumplings (met kool, wortel, ui, champignons, lente ui en oestersaus/sesamolie). Maar ook https://www.thespruceeats.com/korean-pancake-with-scallions-2118966 en https://www.notesofbacon.com/2018/04/korean-rice-balls-ugly-kimbap.html En zoetzure komkommer.
Wat een leuke recepten, GeorgieB ! Ik heb ze opgeslagen, hoewel de balletjes me wel enigzins bewerkelijk lijken. Mss wil man daar een keer mee aan de slag...
Wij eten vandaag pâtes auskiya oftewel pasta met wat er is (auskiya = aux ce qu'il y a)
. Wat wsch neerkomt op een tomatensaus van passata waarin andsjovis, geraspte courgette, knof. Of zo...
Duufje
04-05-2023 om 10:14
Gisteren pizza gehaald wegens mijn idiote geboodschap deze week (was vooral een goed excuus).
Vanavond maaltijdsalade van kropsla. Met pittige stukjes kip, parmezaanse kaas en wat er verder in de koelkast ligt en erdoor kan.
Ik heb door jullie berichtjes nu heel veel zin in asperges, dus ik stop straks even bij de aspergeboerderij en die gaan op de planning voor morgen. Traditioneel, met ham, hollandaisesaus en een gekookt eitje. Nu al zin in.
MijnNaamIsHaas73
04-05-2023 om 11:54
De gegratineerde asperges waren lekker, maar ik heb ze toch liever traditioneel.
Vanavond wraps met vega kipschnitzels etc.
yette
04-05-2023 om 19:42
Gisteren heb ik al voor vandaag gekookt. Ik ben nu net pas terug van de herdenking in Kamp Vught waar ik samen met mijn ouders was. Het was intiem en indrukwekkend. Mede omdat mijn vader pas over de oorlog kan praten sinds hij begint te dementeren. Vandaag vertelde hij dat zijn vader (mijn opa) de laatste maanden van de oorlog, na de slag om Nijmegen, in Vught gevangen heeft gezeten. Wist ik niet.
Maar dus. Heftig dagje. Moest het ff kwijt
Er staat quiche in de oven. Met oa spinazie en geitenkaas.
Teigera
04-05-2023 om 20:46
Wat jammer eigenlijk yette, dat je vader er niet eerder over kon praten. Misschien had het hem soms wel even opgelucht om het te kunnen delen.
Wij aten vanavond verschillende Indonesische gerechten: kip sate, nasi, gado gado, rendang, sajoer boontjes en komkommer in t zuur. Was erg lekker en natuurlijk veel te veel, dus de vriezer zit vol en ik denk zomaar dat we het volgende week nog een keertje eten.