Eten
Moosey
27-04-2023 om 18:38
Klinkt lekker GB.
Hier werd t sla met teveel dingen (witlof, rucola, parmezaankoekje, omelet, paprika, bleekselderij, spekje, ui) met gebakken aandappels. Jum.
MijnNaamIsHaas73
27-04-2023 om 19:19
Wij lunchten vandaag in lego house. Was echt een fantastische ervaring, met bestellen door blokjes in een computer te stoppen, en het eten dat in een grote legoblok door robots wordt "uitgeserveerd". En het eten was heul niet slecht voor zo'n plek, ik had gekruide kip die lekker sappig was, met lekkere frietjes met kruidenmayo, verschillende bereidingen van paddestoelen en een salade met (groene)kool, cress en cranberries. De keuze was ook voor de kinderen heel verantwoord. Wel friet dus maar geen vette snacks en door het systeem kiezen ze automatisch iets van groente of fruit erbij. Was echt leuk, het hele lego house trouwens, echt een aanrader!
Vanavond maken we er ons dus makkelijk van af met een k&k aspergesoep uit de vriezer met stokbrood kruidenboter en een broodje hotdog.
afrodite05
28-04-2023 om 09:12
Laatst was de gele couscoussalade zo goed gelukt, dat ik hem vandaag ga herhalen. Dus: kleuren met kurkuma, verder gaan er abrikozen door, amandelen, fijngesneden/gefrituurde/gebakken aubergine en courgette, bosui en evt erwtjes als het nog te weinig groente is. Erbij een braadworstje.
yette
28-04-2023 om 15:33
Ik heb een dilemma/gewetensdingetje:
vandaag krieltjes, biet/rucola/boontjes/feta salade, kant en klare kipburgers met spek eromheen.
En een vegburger speciaal voor De Vader omdat hij geen kip blieft
Zegt hij zojuist verlekkerd, na een blik in de koelkast: 'Mmm, eten we hamburgers met spek vanavond?'
Ik (druk bezig met iets anders) reageerde met : 'Yep!'
Zal ik?
afrodite05
28-04-2023 om 16:16
Haha Yette, ik ben zo'n kreng dat ik dat soort dingen dan wel stiekem doe. Zo gaf man in verkeringstijd aan dat hij niet van kipfilet hield. Toen heb ik heel vaak gerechten met kip gemaakt (altijd in blokjes door bijvoorbeeld een wokgerecht of pasta oid). Vond hij prima, hij wilde gewoon niet zo'n droog stuk zoals hoe zijn vader het bakte. Net zoals dat hij zei dat hij niet van vis hield. Dus een keer een curry met vis erdoor gemaakt, volgens mij simpele pangafilet. Hij zei toen tijdens het eten: die kip is zo zacht, is die nog wel goed? Ik kon toen niet glashard gaan liegen, dus zei netjes dat het vis was. Hij vond het uiteindelijk erg lekker. Hij vond het alleen niet zo leuk dat ik hem voor de gek had gehouden (al had ik nooit gezegd dat het kip was, die conclusie trok hij zelf, dus technisch gezien heb ik niet gelogen).
Dus mijn advies: als je momenteel geen gedoetjes met De Vader hebt en hij zou er tegen kunnen, zou ik het gewoon doen. Als hij al humeurig is, zou ik zeggen wat het is en hem de keus geven: kip of vega.
ToetieToover
28-04-2023 om 18:00
De eieren moesten op. Dus eiig dagje.
Wij eten vandaag rendang, sperziebonen met sambal, wortelsalade met pinda en hummus, komkommersalade met gekookt ei.
Toetje is vanillepudding (kookpudding van ei, vanille en gecondenseerde melk) met frambozen, Rabarbercompote en slagroom.
verder nog een avocado/tomaatsalade gegeten met gegrilde kipfilethaasjes en nog een gekookt ei.
van de rest van de eitjes heb ik gevulde eitjes gemaakt, althans: de vulling zit nog in een apart bakje en de eiwithelften ook.
MenacingSwan87
28-04-2023 om 19:34
Dolfje schreef op 28-04-2023 om 15:40:
Wij gaan waarschijnlijk Chinees bestellen. En dan morgen weer gezond
Haha hier ook echt nog geen zin om te koken na veel gedaan te hebben.. We hebben pizza (vega voor mij) in de oven gesmeten. Met salade Griekse stijl. (Vriend is Grieks)
Aphrodite ik zou dat ook doen..
MijnNaamIsHaas73
28-04-2023 om 20:50
Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt Yette en hoe het uitpakte.
Wij lunchten vandaag in een dierentuin opnieuw bijzonder goed. Ik had weer kip, deze keer met twee soorten salade erbij en frietjes die deels van zoete aardappel waren. Als avondeten maakten we broodje hamburger, voor mij met een restje danish blue erop. En erbij een k&k salade van rode kool met gele wortel en een k&k caesar.
yette
28-04-2023 om 22:38
Ik heb het dit keer niet gewaagd
Maar zoals Afrodite het doet, doe ik het ook vaak. Pas na een paar keer vertel ik hem dan dat hij bijvoorbeeld best ansjovis lust. Want bij mij gaan er altijd een paar visjes in de bolognesesaus. Of dat í)die 'gerookte tomaten-cremesoep' van mij, eigenlijk 'gegrillde paprikasoep' is.
Zijn standaard reactie: 'Ik lust nog steeds geen ansjovis/paprika/etc. Behalve blijkbaar op deze ene manier'
Gelukkig is hij als hij kookt helemaal niet eenkennig. Hij maaktì af en toe iets dat hij zelf niet lust, maar de anderen heerlijk vinden.
afrodite05
29-04-2023 om 07:32
Ik maakte voorheen wel eens "vegetarische pasta" waar ansjovis doorheen ging. Smaakte altijd prima, tot man een keer zag dat daar een blikje ansjovis doorheen ging. Vanaf dat moment zei hij altijd bij pasta: niet die vieze ansjovis he? Tja, liegen vond ik niet chic, dus sindsdien niet meer gedaan. Inmiddels vraagt hij het niet meer, dus misschien moet ik het gewoon weer eens doen. Je proeft het niet terug als vis, maar als extra smaakmaker. Ik denk dat hij schrok van hoe het eruit zag toen het net in de pan lag (vorm van vis en die graatjes die dan nog kapotgekookt worden).
Vanavond geen pasta, ook geen vis, maar simpele andijviestamppot met spekjes en een gehaktballetje. En voor de liefhebber een kloddertje tomatenketchup erbij. Dat deed mijn moeder (die verder nooit ergens sauzen bij doet) altijd bij de andijvie, mijn man heeft dat van haar overgenomen.
yette
29-04-2023 om 08:32
We gaan vandaag bij De Zoon eten, die is jarig
Hij maakt (jawel
) knoflooktomaten met geitenkaas!