Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd Yette!

Wij eten een flinke bak sla met een hamburger want die had ik nog in de diepvries.

Gefeliciteerd Yette.

We lieten gisteren pizza’s aanrukken. Had ik echt trek in.

We krijgen zo bezoek. Lief staat al de hele dag te kokkerellen op de kamado. We hadden een vleespakket gehaald bij de biologische varkensboer hier. En hij heeft van het gehakt zgn “oinkballs” gemaakt met allerlei kruiden, mozzarella in het midden en omwikkeld met pancetta. Verder pork belly en varkensworstjes op de bbq. Enorme hoeveelheden voor 4 personen. Hij kan echt niet inschatten. Dus morgen eten we het nog een keer 😁 Ik heb de broodnodige groentes erbij gemaakt: cole slaw en salade met olijven, komkommer en tomaat met heerlijke pompoenpitolie. 

Lekker Koor! Oinkballs ken ik wel, vorig jaar op een feestje ook eens van de big green egg gehad. Lekker 

Klinkt lekker Koreveen!
Yette, gefeliciteerd en geniet van de knoflooktomaten

Gisteravond met lief uit eten geweest, nog voor mijn verjaardag. Vast menu, je kunt niet kiezen, het is denk ik echt mijn favoriete restaurant (en dat weet lief uiteraard, dus had hij goed geregeld voor me):
* amuses waren een soesje met Leidse kaas, wat cashewnoten met ras el hanout, en een eiersalade met schuim van asperge en krokantje van zwoerd
* Coquilles gemarineerd met yuzu en hazelnoot op een mousse van Parmezaanse kaas met hazelnootjes en mierikswortel
* witte asperges met katenspek, zacht gegaarde eidooier, hollandaisesaus, krokantje van aardappel en haringkaviaar
* ravioli van gestoofde lamsnek met ratatouille, schuim van gepofte knoflook, aardappelkaantjes met ras el hanout
* op de huid gebakken biologische boerderijkip met een gevulde morille, bereidingen van bloemkool, pomme Anna en morilles crèmesaus
* lief had een kaasplankje en ik genoot van Lambada aardbeien met rabarber, crumble, vanilleijs en Champagnesabayon
Bijpassende wijnen, koffie met een homemade madeleine toe, het was weer genieten.

Vandaag m'n verjaardag gevierd met familie, had oa een kokos-bosbessencake van Ottolenghi gebakken en dat viel goed in de smaak. Heb jongste frut meegegeven aan opa en oma, en kreeg zelf nichtje te logeren (ongeveer even oud als oudste frut). Lief is elders vandaag / vannacht en wij dames aten homemade pizza-achtige dingetjes met courgette, tomaten, pesto, mozzarella en salade ernaast. Nu zitten ze samen in bad met een bruisbal en maskertje op hun gezicht, zo te horen hebben ze het goed

Gefeliciteerd Yette en Teig!

Jouw etentje klinkt fantastisch teigera,  fijn zo samen genieten! En je damesdagje klinkt ook leuk.

Wij moesten vanavond improviseren,  wegens laatste avond wilden we eigenlijk uit eten maar alle restaurants op het park waren dicht of vol. Dus toen gauw de supermarkt ingedoken voor k&k pulled pork, die erg lekker was. Met wraps en coleslaw. Was een prima maaltje en zeker een betere prijs/kwaliteit verhouding dan als we op het park hadden gegeten. 

Nog gefeliciteerd, Yette! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die knoflooktomaten, heb je daar een recept van?

Ik maak voor vanavond tomatenrijst met paprika en braadworst, beetje sambal voor wat pit. Uiteindelijk heeft het iets van tomatenrisotto, maar dan gemaakt van "gewone" rijst, lange korrel.

Ik denk dat ik iets van een soort frittata met broccoli ga maken. Of iets met bloemkool, kan met bloemkoolrijst. Maar ik weet het nog niet precies. Eigenlijk heb ik dus nog geen idee 

Omdat de bloemkool echt op moet maak ik dit : https://ohmyfoodness.nl/bloemkoolsoep-met-rode-linzen-en-tomaat/

Vrijdag at ik ratatoulle part 2 en gisteren linzensoep part 2. Vandaag weer koken. Mss risotto. Of anders mss courgette frittata. Dat is wel lekker zomers

https://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/springtime-gnocchi/ Dit werd aangeprezen als een lente-gerecht, dus dat gaan we maar eens proberen. Word wel erg blij van dit weer!

MenacingSwan87

MenacingSwan87

30-04-2023 om 17:26

BBQ bij vriend.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-04-2023 om 17:27

schnitzel met patat

yette

yette

30-04-2023 om 17:38 Topicstarter

Bedankt voor de felicitaties! 

Voor wat betreft de knoflooktomaten, gebruik ik een basisrecept met tig varianten ... 

De bodem van een ovenschaal bedekken met plakjes bacon of ontbijtspek (voor vegetariërs laat ik deze stap weg). 

Goed rijpe tomaten ietwat uithollen of halveren en dan uithollen. (Ik gooi zelf zo min mogelijk weg, dus soms afgesneden bovenkanten hak ik fijn en gaan ook in de ovenschaal). 

De tomaten vul je volgens het recept met een mengsel van zachte geitenkaas, 6 flinke tenen knoflook,  verse basilicum, peterselie en salie

Maar! 
Zelf maak ik liever een geitenkaasmengsel in de keukenmachine: knoflook hakken, vervolgens blokjes goede geitenkaas erbij en zeer fijnhakken (eventuele kaasrestjes kan je er op dat moment ook in verwerken), wat goedkope roomkaas of slagroom of desnoods melk erbij malen tot je een mengel met softijs-dikte hebt. Tot slot de gehakte kruiden erdoor roeren en wat versgemalen peper. 

Tomaten lekker royaal vullen met het mengsel en +/- 35 minuten op 180°C 
(tot de kaas wat kleurt) 

Wij eten het met simpele pasta (meestal alleen met een scheutje olijfolie). 

En vandaag: 
De Zoon had gisteren veel te veel pasta gekookt, die kreeg ik mee. Dus vandaag: gehaktballetjes in tomatensaus, pasta met pesto en een salade. 

Thnx Yette, klinkt erg goed! Als de drukte en eerste chaos hier voorbij is, ga ik het zeker proberen!

Yette, nog gefeliciteerd. En die tomaten klinken goed. Maar ik denk dat je daarmee ook een baksteen lekker zou maken.

Teig, dat was een goed etentje! En ik wordt ook heel blij van dit weer. Hopelijk hebben we er goed van genoten, want komende week wordt weer pet.

Ik maak citroen risotto met spinazie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.