Eten
Dewi-Sri2
25-04-2023 om 17:18
De salade schuift op naar morgen, want de inspiratieloosheid heeft mij bij de Hyper U doen grijpen naar k&k-pizza's benevens wat champignons, salami en een stukje roquefort (voor mij, echtgenoot griezelt ervan). Ik heb nog een halve meloen in de ijskast liggen, dus ook wat gedroogde ham erbij gehaald. Ik heb al in mijn agenda gezet dat ik morgenochtend éérst kip uit de vriezer moet halen, dan maak ik een noodle-salade met veldsla, broccoli (moet op). De noodles en de broccoli en wat ik verder nog tegenkom kook ik dan wel overdag, dan staat het tenminste klaar. Wat aioli erover, hardgekookte eitjes... waarom heb ik dat eigenlijk vanmorgen niet bedacht?
Koreveen
25-04-2023 om 18:05
Nog gefeliciteerd Teig!
Zaterdag had lief pizza gebakken op de bbq. Was heerlijk met mozzarella en parmaham. Zondag maakte hij een stoof met varkensvlees en donker bier met aardappels en witlof. We hadden nog een kliekje over voor maandag, dat aten we met rode kool. Kwam goed uit want ik was laat thuis en kon meteen aanschuiven.
ik ga zo bloemkoolcurry met kikkererwten en spinazie maken
Broodjebrie
25-04-2023 om 18:23
ik zou quiche eten maar ik was van gedachten veranderd door cliënt, het is andijviestamppot geworden. Lang geleden dat ik het op had.
Dewi-Sri2
25-04-2023 om 18:53
Oh, andijviestamppot, ook een heel goed idee. Ik heb nog een rookworst uit Nederland liggen, die zal ook wel op moeten. En rode kool, dat doet ook belletjes rinkelen. Dank jullie wel!
Broodjebrie
25-04-2023 om 19:42
Dewi-Sri2 schreef op 25-04-2023 om 18:53:
Oh, andijviestamppot, ook een heel goed idee. Ik heb nog een rookworst uit Nederland liggen, die zal ook wel op moeten. En rode kool, dat doet ook belletjes rinkelen. Dank jullie wel!
Graag gedaan
Teigera
25-04-2023 om 20:36
Lief dames, dankjulliewel voor de goede wensen. Ik hoop ook op een mooi jaar
.
Vanavond aten we pasta alla norma, met ovengebakken ricotta eroverheen (dat is dan vast niet zo heel origineel maar wel lekker) en ondanks dat er twee aubergines doorheen zaten aten de frutjes er heel goed van. Misschien zijn we eindelijk uit de lusiknie-fase van de aubergine!
afrodite05
26-04-2023 om 07:21
Haha, ik heb deze week ook ergens andijviestamppot op het menu staan, eten wij ook niet vaak.
Vanavond wilde ik een Thaise groene curry maken met vis (panga) en snijbonen, eigenlijk vooral om het blikje kruidenmix van Jonnie Boer op te maken. Maar ik zag gisteren dat dat blikje al weg is, dus was blijkbaar al op. Prima, dan ga ik zelf met kruiden experimenteren. Het is alleen de vraag of het dan nog op Thaise curry gaat lijken, maar dat maakt niet uit. Ik heb in elk geval rode peper en koriander, dus dat is vast een begin.
MijnNaamIsHaas73
26-04-2023 om 07:22
Wij aten gisteren een heerlijke diepvriespizza uit de Duitse supermarkt, dat is echt wat anders dan die schijven karton die ze in Nederland als pizza proberen te verkopen.
Met een salade erbij.
Vandaag wordt het denk ik pasta met een k&k potje barilla bolognese saus
afrodite05
26-04-2023 om 07:25
MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-04-2023 om 07:22:
Wij aten gisteren een heerlijke diepvriespizza uit de Duitse supermarkt, dat is echt wat anders dan die schijven karton die ze in Nederland als pizza proberen te verkopen.
Met een salade erbij.
Vandaag wordt het denk ik pasta met een k&k potje barilla bolognese saus
Aha, goed om te weten! Wij gaan dit weekend boodschappen shoppen in Dtsl, dus die pizza's hou ik in m'n achterhoofd!
Dolfje
26-04-2023 om 08:27
Chili con carne uit de diepvries met sla en k&k guacamole want die hadden we nog over van het weekend.
GeorgieBrown
26-04-2023 om 11:30
Brown had een voorkeur voor linzensoep gisteren, dus wel soep, maar geen curry/kokos.
En vandaag maak ik op zijn verzoek een quiche met groene asperges (daar heb ik er nog een paar van). Moet nog even bekijken wat ik er verder in gooi. En dan denk ik een spinazie salade erbij.
yette
26-04-2023 om 13:52
Aardappeltjes uit de oven, kruidige snijbonensalade met gegrillde paprika en gefrituurde knoflook & kappertjes dressing, zelfgemaakte tomaten-vegburgers.