Eten
Moosey
23-04-2023 om 20:13
Hier was het dan eindelijk echt zo ver, toen ik thuis kwam van werk stond lief in de keuken de laatste hand te leggen aan een maaltijd waar ik én niet over na had hoeven denken én geen boodschappen voor had hoeven doen 
Het waren wraps met chili, sla, crème fraiche, uitjes en kaas. En ze waren lekker 
afrodite05
24-04-2023 om 07:12
Moosey, wat fijn om telkens weer vooruitgang te lezen!
Haas, fijne vakantie!
Ik maak vanavond een simpele pasta met braadworst, prei en champignons, een restje slagroom om het wat romig te maken en waarschijnlijk een schepje mosterd erdoor. Ik heb de mosterd herontdekt 
Vandaag overdag hebben we restjes van de hightea van de babyshower van gisteren: Engelse scones met clotted cream en jam, coronation chicken salad voor op broodjes, eiersalade en een uienchutney die erg lekker is op een boterham met kaas.
Dolfje
24-04-2023 om 07:44
Hier wordt het een salade met een worstje maar met deze grijze regendag zou ik liever een erwtensoep of zo maken maar daar niks voor in huis. Echt waar blijft het voorjaar??
irmaladouce
24-04-2023 om 08:58
@Moosey: wat fijn!
@afro : geniet van je verlof !
Afgelopen WE aten wij o.a. weer eens de Georgian beef stew. Daar kwam rijst bij en broodjes die het midden tussen pita en naan hielden. Verder nog gepofte tomaatjes. `t Was weer erg lekker.
Vandaag pasta met gemengde paddenstoelen-roomsaus. Door de saus gaan ook nog wat groentelarestjes.
MenacingSwan87
24-04-2023 om 09:58
Geen idee wat ik ga eten, ik heb in huis
-lekkerbekjes
-gerookte zalm
-kaasschnitzels
-tartaartjes
-kipgehakt-
-Diverse groenten zoals broccoli, diepvriespinazie, paprika, lenteui en witlof.
Ik maak het liefst een weekmenu maar ik heb absoluut geen inspiratie... 
Komt wel goed, ben er even voor gaan zitten en dan rollen de ideën vanzelf binnen...
Vanavond wordt het iets met zalmfilet.
afrodite05
24-04-2023 om 11:50
JeanneD1982 schreef op 24-04-2023 om 09:58:
Geen idee wat ik ga eten, ik heb in huis
-lekkerbekjes
-gerookte zalm
-kaasschnitzels
-tartaartjes
-kipgehakt-
-Diverse groenten zoals broccoli, diepvriespinazie, paprika, lenteui en witlof.
Ik maak het liefst een weekmenu maar ik heb absoluut geen inspiratie...Komt wel goed, ben er even voor gaan zitten en dan rollen de ideën vanzelf binnen...
Vanavond wordt het iets met zalmfilet.
He jammer, ik had graag willen meedenken
Teigera
24-04-2023 om 13:09
Omdat ik jarig ben vandaag, mocht ik bedenken wat we eten. Nu maak ik eigenlijk altijd al het weekmenu, dus het is niet alsof ik andere dagen níet bedenk wat we eten... sssssttt. We zijn met deze traditie ooit begonnen en we houden hem erin. Lief kookt dus op mijn verzoek kefta mkaouara, naar recept van Rick Stein, ik vind dat ontzettend lekker. Voor de lekker heb ik een brownie gebakken met frambozen erin.
MenacingSwan87
24-04-2023 om 13:33
afrodite05 schreef op 24-04-2023 om 11:50:
[..]
He jammer, ik had graag willen meedenken
![]()
Wat lief!
Mag hoor! Ik houd me meestal toch niet aan mijn eigen schema's en leuke ideeën zijn altijd welkom! (Ik houd enorm van prutsen in de keuken en nieuwe receptjes proberen)
Happy Birthday Teigera
MissBobby
24-04-2023 om 14:47
Ik ben alleen thuis en dan kook ik vaak niet maar heb nu enorm veel zin in rode kool. Met aardappels, gehaktbal en appelmoes.
Elmie
24-04-2023 om 16:51
Moosey schreef op 23-04-2023 om 20:13:
Hier was het dan eindelijk echt zo ver, toen ik thuis kwam van werk stond lief in de keuken de laatste hand te leggen aan een maaltijd waar ik én niet over na had hoeven denken én geen boodschappen voor had hoeven doen
Het waren wraps met chili, sla, crème fraiche, uitjes en kaas. En ze waren lekker
Wat ontzettend fijn om te lezen Moos!
Gefeliciteerd Teig 🥳
Ik heb voor een eerst een (volkoren)ontbijtkoek gebakken die staat af te koelen.
Vanavond eet ik makkelijk. Andijvie in roomsaus, aardappelen en een gehaktbal.