Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

@Afrodite, wat fijn dat je verlof in gaat! Hopelijk kun je nog even genieten voor de baby komt.

Vandaag hadden wij weer 'vul je eigen wrap-dag', dus op tafel stonden wraps, krokante kipstukjes, paprika, komkommer, tomaat, guacamole en knoflooksaus. Het was wederom een succes

Hopelijk heb je de laatste werkdag voor je verlof rustig kunnen afsluiten, afrodite! En groene asperges...heerlijk. 

Hier vanavond chili sin carne, uit de vriezer. 

Geniet van je verlof afrodite!

Wij eten lasagne, zijn vriezerrestjes dus ik hoop dat ze niet te droog zijn en dat ik ze goed warm krijg  

Heb een bak aardbeien als toetje,de eerste van het jaar 

MenacingSwan87

MenacingSwan87

20-04-2023 om 18:18

Beetje drukke middag gehad, had al rekening gehouden dat ik geen zin in koken zou hebben dus had ik kip tikka massala uit de diepvries gehaald. (Zelfgemaakt maar meerdere porties, erg handig voor dit soort dagen)

Een heel fijn verlof gewenst, Afrodite! Ik hoop dat je nog lekker kunt genieten voor de bevalling en er rustig naartoe kunt leven. Met zo weinig mogelijk misselijkheid.

Hier vanavond een raar allegaartje. Achterlijk drukke dag gehad (maar wel erg leuk), en natuurlijk vergeten om iets uit de vriezer te halen. En ik wil de vriezer zover mogelijk leegmaken, want er komt binnenkort familie uit Nederland logeren. Er ligt nu dus een karbonaadje (voor echtgenoot) in z'n vriezerzakje in een bak water, en ik heb nog een blik ratatouille uit de noodvoorraad opgediept. Daar gaat nog wat overgehouden spinazie door, want ik heb me voorgenomen om nou eens echt zoveel mogelijk verspilling tegen te gaan. Erbij voor echtgenoot 'pommes de terre à la vapeur' (doodgewone gekookte piepers dus). Ik hou het alleen bij de groente, want oh la la, die Franse supermarkten, m'n broeken worden al strakker. Régime!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-04-2023 om 19:27

Fijn dat je verlof ingaat Afrodite! En wat fijn dat nu zo gaat met je zwangerschap. 
Hier at ik gebakken krieltjes met stoofvlees en witlofsalade. 
Morgen en zaterdag ben ik in Gent en weet ik dus niet wat ik ga eten. Wel zin in om daar even naar toe te gaan. Als iemand nog tips heeft van een lekker restaurant dan hoor ik het graag. 

Friezinnetje schreef op 20-04-2023 om 19:27:

Fijn dat je verlof ingaat Afrodite! En wat fijn dat nu zo gaat met je zwangerschap.
Hier at ik gebakken krieltjes met stoofvlees en witlofsalade.
Morgen en zaterdag ben ik in Gent en weet ik dus niet wat ik ga eten. Wel zin in om daar even naar toe te gaan. Als iemand nog tips heeft van een lekker restaurant dan hoor ik het graag.

Wij zijn afgelopen zomer in Gent geweest. Heerlijke wafel met witte chocoladesaus gegeten bij In Choc aan de Geldmunt, tegenover Gravesteen. We hebben hem wel samen gedeeld, want dat ding was machtig, maar zó lekker dat we er de volgende dag weer een hebben gehaald. In Gent zit ook een schijnbaar goede patisseriezaak/taartenzaak, Julie's House. Zijn verschillende locaties van. Wij waren het helaas vergeten, ik bedacht me dat we daar nog naartoe hadden gemoeten toen we de grens met NL over gingen. Maar dat is allemaal niet categorie restaurant voor diner. Man (hamburgerliefhebber) had een simpel maar prima restaurant uitgekozen waar oprecht lekkere burgers waren, Manhatt'n aan de Graslei. Daar zitten wel meer leuke tentjes, met uitzicht op de Leie. 

Wat je ook gaat eten: smakelijk en alvast veel plezier!

JeanneD1982 schreef op 20-04-2023 om 18:18:

Beetje drukke middag gehad, had al rekening gehouden dat ik geen zin in koken zou hebben dus had ik kip tikka massala uit de diepvries gehaald. (Zelfgemaakt maar meerdere porties, erg handig voor dit soort dagen)

Recept graag!!

Wij kregen inderdaad een roerbak met kip en een hoop groente en voor man en moeder er nog rijst bij.

MenacingSwan87

MenacingSwan87

20-04-2023 om 21:13

Broodjebrie schreef op 20-04-2023 om 19:50:

[..]

Recept graag!!

Dat gaat een beetje moeilijk want ik had er twee gevonden op google en die heb ik door elkaar gegooid/gemixed  . (Maar die van hf die ik ooit maakte toen ik dat nog had was lekkerder dus misschien kun je beter op de helllofresh pagina dat recept zoeken.. He lekker handig dat ik dat nu pas bedenk want dat had ik natuurlijk ook kunnen doen  )

Mijn moeder organiseert vanavond een Indische rijsttafel voor een aantal mensen die haar even geleden hebben geholpen met iets. Hoewel ik niets heb gedaan en man ook weinig heeft geholpen, zijn wij ook uitgenodigd. Ik geloof dat het een groep van 20 man is... Drukke boel dus, en dat allemaal in haar eentje. Ze is de hele week al bezig met voorbereidingen. Ik vind het dan nu ook zo jammer dat ik weinig tot niet kan helpen, ook met spullen klaarzetten, opruimen, afwassen etc. Ik voel me dus een beetje bezwaard, ze heeft het al druk zat, maar zo ziet ze het zelf niet. Nouja, man kan wel helpen gelukkig. 

Ik weet niet precies wat ze allemaal heeft gemaakt, maar er zit ongetwijfeld babi ketjap bij, tomaat in sambal gorengsaus, sajoer boontjes, gado gado met zelfgemaakte satésaus, ajam smoor, rendang, spekkoek en kroepoek, ze ging iets met ei doen en ik geloof dat ze wat visgerechten wilde maken voor de vega's. Ik heb haar even moeten uitleggen dat de meeste vegetariërs geen vis eten. De enige vegetariër die zij kende, at wel vis, dus vandaar de verwarring.  

Lekker Afrodite!

Wij eten zelf gepaneerde schnitzels met champignon-pepersaus en een portie frietjes uit de airfryer. 

JeanneD1982 schreef op 20-04-2023 om 21:13:

[..]

Dat gaat een beetje moeilijk want ik had er twee gevonden op google en die heb ik door elkaar gegooid/gemixed . (Maar die van hf die ik ooit maakte toen ik dat nog had was lekkerder dus misschien kun je beter op de helllofresh pagina dat recept zoeken.. He lekker handig dat ik dat nu pas bedenk want dat had ik natuurlijk ook kunnen doen )

Ik zal binnenkort eens zoeken.

yette

yette

21-04-2023 om 08:01 Topicstarter

Je hoeft je toch niet bezwaard te voelen, Afrodite! Mooie term wel in dit geval. Maar je hebt een goede reden om je rust te nemen. 

Hier vanavond door ieder zelf te versieren diepvriespizza's. Ik heb nog een heleboel kaasjes en tapas en een groentelade vol lekkers om erop te doen. 

ik eet chili con Carne vanavond 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.