Eten
MijnNaamIsHaas73
19-04-2023 om 09:41
JeanneD1982 schreef op 19-04-2023 om
Vanavond zalmfilet dus, weet nog niet wat. (Mogelijk een beetje makkelijk, met komkommersalade en aardappelkroketjes uit de airfryer maar ideëen zijn altijd welkom)
Als ik geen kinderen zou hebben zou ik dit maken met zalm: https://madebyellen.com/zalm-met-paksoi-miso-sojadressing-oven/
Wij eten vanavond asperges met ham, ei en krieltjes. 1 van de kinderen houdt niet van asperges en krijgt wat diepvries spinazie.
irmaladouce
19-04-2023 om 09:54
Veel plezier op Terschelling, Moos! Werkt het weer een beetje mee?
Vanavond gnocchi met gemengde groenten(larestjes), salciccia, Italiaanserige kruiderij en mozza uit de oven.
Teigera
19-04-2023 om 10:13
Ik dacht ook aan Aziatische zalm JeanneD! Heerlijk.
Wij eten vanavond vega kip kerrie, met rijst, roerbakgroenten en cashewnoten. Niet echt spannend maar wel prima en gezond.
RoosOpJeHoed
19-04-2023 om 10:55
Ovenschotel pasta met aubergine, courgette, tomaatjes, basilicum, mozzarella en Parmezaanse kaas.
anijsblokje
19-04-2023 om 21:35
Ik heb een Midden-Oosters verrassingsmenu achter de kiezen, met tahini in allerlei vormen en bieten, aubergine, paddenstoelen, kip, falafel-achtige balletjes.... Pita's om te dippen. Toe heerlijke chocolademousse (weer met tahin) en cheesecake.
Dus er is weer goed voor mezelf en mijn tafelgenoot gezorgd vanavond!
MenacingSwan87
19-04-2023 om 22:23
anijsblokje schreef op 19-04-2023 om 21:35:
Ik heb een Midden-Oosters verrassingsmenu achter de kiezen, met tahini in allerlei vormen en bieten, aubergine, paddenstoelen, kip, falafel-achtige balletjes.... Pita's om te dippen. Toe heerlijke chocolademousse (weer met tahin) en cheesecake.
Dus er is weer goed voor mezelf en mijn tafelgenoot gezorgd vanavond!
🤤🤤🤤
afrodite05
20-04-2023 om 07:39
JeanneD, wat is het uiteindelijk geworden? (Verder totaal niet nieuwsgierig ofzo
)
Vandaag de laatste keer naar school. Man is er vanavond niet, dus ik maak voor mezelf risotto met groene asperges om te vieren dat eindelijk mijn verlof ingaat. Klein restje broccoli van gisteren gaat er ook doorheen. Als ik de puf heb, haal ik misschien nog wel ergens een doos aardbeien ofzo, zodat ik ook een lekker toetje heb. Of een goed rijpe mango. Liever nog een bak ijs, maar daar gaat mijn maag het niet mee eens zijn.
MenacingSwan87
20-04-2023 om 07:44
afrodite05 schreef op 20-04-2023 om 07:39:
JeanneD, wat is het uiteindelijk geworden? (Verder totaal niet nieuwsgierig ofzo
)
,
Beetje makkelijk, ik had honger en geen zin om uitgebreid te koken dus ik heb die zalmfilet in de oven gemikt, broccoli geblancheerd en even in de wok met wat ongezouten cashewnoten erbij en aardappelkroketjes uit de airfryer want daar had ik trek in.
Vanavond is geregeld, ik ben dol op risotto dus ik eet bij jou denk ik
.
Ik wens je een prettige laatste werkdag en alvast een fijn verlof!
Dolfje
20-04-2023 om 07:48
Fijne laatste werkdag Afrodite!
Wij gaan bij mijn moeder eten en ze wilde een roerbak maken geloof ik.
Teigera
20-04-2023 om 09:17
Fijne laatste werkdag gewenst voor je verlof Afrodite, nu wat vaker rust
. Tot de rust geheel van je afgenomen wordt
Lief en de frutjes eten vanavond kibbeling, broccoli en aardappeltjes. Ik moet werken en ga iets bestellen, werk met collega's die ook van lekker eten houden. Ik spiek altijd van tevoren met wie ik werk.
yette
20-04-2023 om 11:40
Wat gaat dat snel Afrodite - vanaf hier gezien dan
Wij eten vandaag zelfgemaakte tofuballetjes* in een romige curry, sajoer boontjes en simpele gele nasi.
* Ik heb vorige week als onderdeel van een experiment verschillende smaken vegballetjes en -burgers gemaakt van tofu-gehakt en die ingevroren. Laatst ontdekte ik namelijk dat je dergelijke balletjes eerst gaar kan koken en dat je dan een kant en klaar balletje krijgt dat je later alleen nog even krokant hoeft te bakken. Heb er toen ééntje ingevroren en die was daarna nog prima van structuur. Benieuwd of dat ook voor de grotere balletjes en burgers geldt!