Eten
MenacingSwan87
16-04-2023 om 10:00
anijsblokje schreef op 16-04-2023 om 08:57:
Jeanne, wat heb je uiteindelijk gekozen? Je had ook pannenkoeken mee kunnen eten, ik keek nog waar je bleef...
![]()
Friezinnetje, hopelijk had je later toch nog kook/eetinspiratie.
Wobbelkont, hopelijk was het een fijne date en heb je je aangename gezelschap nog wat beter leren kennen!
Haas, hopelijk een fijne voorstelling gezien!
Klinkt wel heel lekker je menu, hoor Moosey! Nog steeds een goed lievelingsrestaurant dus.
Hier vanavond denk ik saai standaard inspiratieloos, in ketjap en sambal gemarineerde tofu (@afrodite, ik ken wel tomaten sambal maar sambal goreng tomaat? Heb je een recept? Wie weet leuk ik mijn eten vanavond nog wat op) met snijbonen en zilvervliesrijst. Ik heb er ook echt weer zin in ook al eet ik dit regelmatig. De snijbonen zijn geen favoriet bij me maar in de aanbieding. Ik snijd ze wel zelf!
Vanavond wordt het pizza dus dan weet je wat het gister geworden is..
(Zoete aardappelfriet uit airfryer en kip cordon bleu met komkommer en tomaat. Beetje makkelijk dus)
Elmie
16-04-2023 om 10:43
MijnNaamIsHaas73 schreef op 15-04-2023 om 17:35:
Veel plezier Wobbelkont!
Gisteren aten wij snel een diepvriespizza omdat we naar een voorstelling gingen.
Vandaag wordt het "paella"
Wij hadden gisteren hetzelfde:pizza en een voorstelling 😁
MijnNaamIsHaas73
16-04-2023 om 11:06
Voorstelling was wel leuk maar niet heel bijzonder. We hadden de kaartjes overgenomen van bekenden die niet konden.
Ik ben ook benieuwd hoe de date van wobbel was en naar het recept van tomaten sambal goreng.
Wij hebben vanmiddag een feestje en blijven daar eten.
Dolfje
16-04-2023 om 12:09
Wij hebben net asperges bij de boer gehaald. Kilo geschild gekocht voor vanavond, met ham en ei. En een bak stukjes voor soep, denk dat we dat van de week eten als ik naar de tandarts ben geweest.
afrodite05
16-04-2023 om 12:31
De tomaten in sambal gorengsaus maak ik volgens (geheim, sorry
) familierecept, maar het lijkt sterk op wat in dit recept staat: https://www.mijnreceptenboek.nl/recept/sambal-goreng-tomaat.html
GeorgieBrown
16-04-2023 om 16:02
Oh lekker, Asperges! Eet smakelijk, Dolf.
Pizza en voorstelling was het thema van 't weekend zo te lezen. Grappig.
Wobbel, ben je al terug van je date? Of is die nog gaande??
Moos, gelukkig voor jou was jou etentje geslaagder dan 't mijne. Dat klinkt goed allemaal!
Zelfs met weinig verwachtingen was 't bij mij niet geweldig. Er staat 1 vegetarisch gerecht op de kaart, pompoencurry. Niet mijn fave. Van de 3 visgerechten was er 1 met ook vlees, dus ik had keuze uit 2. Ik had zalm met dillesaus (flauw, en vrees niet zelfgemaakt) met wat krieltjes en groene mix. En friet on the side. De zalm was okay gebakken, dat is het positieve wat ik erover kan zeggen. Maar het was wel gezellig, en dat was mijn criterium. dus dat was gelukt.
FaithfulDuck87
16-04-2023 om 16:08
hier een verse pizza met kipshoarma.
Verder al eten klaar gemaakt voor morgen: stamppot met gebakken groente (courgette, paprika en ui) en erbij rookworst (lag nog in de vriezer).
En er staat hachee op.
yette
16-04-2023 om 16:58
Als het goed is, eten we sobanoodles met aubergine en mango. Ik ben begonnen met koken en De Vader maakt het af want ik moest naar het ziekenhuis met de oudste. Dit wordt de eerste keer dat hij Ottolenghi kookt. Hoop dat het niet meteen de laatste keer is, want het is nogal bewerkelijk
Koreveen
16-04-2023 om 17:22
Klinkt geweldig Moos. Welk restaurant is dat?
Ben ook heul benieuwd naar je date, Wobbel.
Ik had wat meer risotto gemaakt omdat lief van de week een avond weg is. Dacht ik nog een lekkere portie te hebben. Maar hij vond het zo lekker dat hij alles heeft opgegeten…
Ik ga zo een dubbele portie moussaka maken. En daar blijft hij verder vanaf want deel 2 is voor morgen na het sporten.
GeorgieBrown
16-04-2023 om 19:46
Net Noodle salade gemaakt met geroerbakte broccoli, wortel, lente ui en champignons en een chili-miso dressing. En furikake erover heen.
Wobbelkont
17-04-2023 om 00:41
Sorry dames
. Iets met vrijwilligerswerk en werk
.
Date was gezellig! Eten was dit keer wat minder helaas, maar dat mocht de pret niet drukken. Vervolgdate komt wel, maar we doen erg rustig aan (hij komt “net” uit een relatie van ruim 5 jaar)… en dus willen we niet rushen.
Dolfje
17-04-2023 om 08:11
Jammer dat het eten wat minder was dit keer Wobbelkont, rustig aan doen is altijd verstandig vind ik.
Wij eten restje coleslaw van zaterdag met runderchipolata en maak er nog een komkommersalade bij want heb verkeerd ingekocht en heb 3 komkommers liggen. Maar nu eerst zo naar het werk vergaderen en het is mijn beurt om te notuleren 
afrodite05
17-04-2023 om 08:13
Leuk, Wobbelkont! (Dat de date geslaagd was, bedoel ik, niet dat het eten tegenviel)
Hier vanavond wraps met krokante kipburger in reepjes, sla, maïs en tomaat. Daarbij keuze uit knoflooksaus en/of chilisaus. En ik denk dat ik eindelijk dat pakje gelatinepudding ga klaarmaken, van die foute rode zoete drilpudding. Die hadden we vroeger als kind, was altijd groot feest, zeker als we met een rietje mochten slurpen i.p.v. met een lepeltje eten. Jeugdsentiment 
yette
17-04-2023 om 09:57
Wegens een bijzonder onduidelijke dag heb ik wat vriezervondsten op het aanrecht gelegd: gehaktballetjes met rode saus, risotto en orzo met room, citroen en parmezaan.
Nu snel boodschappen doen en tanken zodat ik startklaar ben om De Zoon op te halen als hij naar huis mag. Hij is gisteravond per ambu vanuit ons lokale ziekenhuis naar een ziekenhuis ruim 30 minuten hiervandaan gebracht. Duimen dat hij wordt ontslagen, anders zie ik hem pas om 15.00 tijdens het bezoekuur 
Wobbelkont
17-04-2023 om 17:07
Ik ga zometeen noodles maken, met pittig gehakt, snijbonen, bospeen en bosui. Als alles gaar is en gemengd, blus ik het geel af met een beetje ketjap. Yum!