Eten
Dolfje
15-04-2023 om 11:50
We hebben net bij de delicatessenwinkel een flinke pittige sparerib gehaald. Denk dat ik er coleslaw bij ga maken.
Wobbelkont
15-04-2023 om 14:34
Ik ga vanavond wéér uiteten
. Nu shared dining in Eindhoven met ‘n leuke jongen/man ![]()
GeorgieBrown
15-04-2023 om 16:04
Ja, klopt Afro, een paar mensen hier hebben een lange geschiedenis nog van het Viva forum. En daar organiseerden we ook weleens foodmeets. Dus een aantal heeft elkaar irl ontmoet. Eet smakelijk met de lasagna!
He bah, Dolfje, dat is waardeloos.
Geen idee, Teig. Tastespotting bestaat ook niet meer. Maar ik gebruike Foodgawker nog weleens.
Moos... Je vergat nog dat op mijn pizza ook 'voorjaarsgroente' zat.
Het was in elk geval lekker.
Goed etentje, Wobbelkont. En veel plezier vanavond met je date.
Ik ga vanavond dus ook nog een keer uit eten, met 2 vriendinnen. In mijn home town. Dus ik pas mijn verwachtingen aan en ga voor de gezelligheid.
Dolfje
15-04-2023 om 16:57
Wobbelkont schreef op 15-04-2023 om 14:34:
Ik ga vanavond wéér uiteten
. Nu shared dining in Eindhoven met ‘n leuke jongen/man
Leuk! Waar ga je eten ( vrees niet ik kom je niet bespieden
)
De coleslaw staat in de koelkast, sausje gemaakt van yoghurt & mayonaise, uien-en knoflookpoeder en citroenpeper, zout en nog maanzaad erdoor gedaan.
MenacingSwan87
15-04-2023 om 17:02
Pizza. Of Cordonbleu met zoete aardappelfrietjes. Of pizza. Of CB/frietjes.
Ik kan niet kiezen...
Wobbelkont
15-04-2023 om 17:31
Dolfje schreef op 15-04-2023 om 16:57:
[..]
Leuk! Waar ga je eten ( vrees niet ik kom je niet bespieden
)
De coleslaw staat in de koelkast, sausje gemaakt van yoghurt & mayonaise, uien-en knoflookpoeder en citroenpeper, zout en nog maanzaad erdoor gedaan.
Bij Giornale op het stationsplein! Echt een van mijn favoriete restaurants in Eindhoven!
MijnNaamIsHaas73
15-04-2023 om 17:35
Veel plezier Wobbelkont!
Gisteren aten wij snel een diepvriespizza omdat we naar een voorstelling gingen.
Vandaag wordt het "paella"
Moosey
16-04-2023 om 00:43
GeorgieBrown schreef op 15-04-2023 om 16:04:
Moos... Je vergat nog dat op mijn pizza ook 'voorjaarsgroente' zat.Het was in elk geval lekker.
Oh ja, excuus. Diepvrieserwten van vorig voorjaar (ho maar stokpaardje, braaf
)
Ik at vanavond hoogstwaarschijnlijk beter dan GB
Was in wat lang een van mijn favoriete restaurants was, maar ik was er al een tijd niet meer geweest. Het was echt zalig. Amuses waren een tartellette met een soort heel fluffy roerei, pakje radijs en ponzu-gelei, en een fantastisch aspergesoepje met miso.
Voor een stukje kabeljauw met sjalotcompote, plakjes druif en een saus van chorizo.
Tussen een soort loempiaatje/fritter op een stokje, gevuld met paddenstoel met een bom van een paddenstoelenjus.
Hoofd artisjokhart met iets wat ik niet kon thuisbrengen, pastinaakpuree met súperjonge tuinboontjes, pastinaakchips en zoetzure aardpeer.
Toe kaas.
Het hoofdgerecht was wel erg clean, had ergens nog wel een randje of een vetje in gemogen, maar verder was het super. Ik zou wel een keertje saus-les van deze chef willen.
afrodite05
16-04-2023 om 08:28
Klinkt goed, Moosey! Ik hoop als die kleine er is en we lang en breed gewend zijn, ook weer eens zo uitgebreid uit eten te kunnen bij een goed restaurant. Zouden we afgelopen najaar doen, maar ja, toen was ik zo misselijk en hebben we de boel afgezegd.
Hier staat vanavond nasi op het menu. Ik heb nog (heel veel) boemboe in de diepvries liggen, dus een pakje minder is niet zo erg. Ik ga wel een beetje koken vandaag: tomaten in sambal goreng. Daarvan maak ik een weeshuisportie, zodat er ook daarvan wat bakjes in de diepvries kunnen. Dan hebben we niet alleen nasi klaarliggen, maar ook een bijgerechtje.
Man vond dat er te veel afbakbrood ligt, dus ik ga voor vanmiddag een simpel tomatensoepje in elkaar flansen, daar kan dan mooi een stokbrood bij.
Teigera
16-04-2023 om 08:47
Veel plezier Wobbelkont!
En Moosey, klinkt heerlijk, je etentje.
Ik moet vanavond werken. Neem een bakje uit de vriezer mee, zo te zien met een stoofje met kip, krieltjes en snijbonen. Lief en de frutjes eten chili con carne.
anijsblokje
16-04-2023 om 08:57
Jeanne, wat heb je uiteindelijk gekozen? Je had ook pannenkoeken mee kunnen eten, ik keek nog waar je bleef...
Friezinnetje, hopelijk had je later toch nog kook/eetinspiratie.
Wobbelkont, hopelijk was het een fijne date en heb je je aangename gezelschap nog wat beter leren kennen!
Haas, hopelijk een fijne voorstelling gezien!
Klinkt wel heel lekker je menu, hoor Moosey! Nog steeds een goed lievelingsrestaurant dus.
Hier vanavond denk ik saai standaard inspiratieloos, in ketjap en sambal gemarineerde tofu (@afrodite, ik ken wel tomaten sambal maar sambal goreng tomaat? Heb je een recept? Wie weet leuk ik mijn eten vanavond nog wat op) met snijbonen en zilvervliesrijst. Ik heb er ook echt weer zin in ook al eet ik dit regelmatig. De snijbonen zijn geen favoriet bij me maar in de aanbieding. Ik snijd ze wel zelf!