Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

quiche kip pesto, ben benieuwd 

MenacingSwan87

MenacingSwan87

14-04-2023 om 17:54

Kom ik schrijf (weer onder een andere naam, het zal ook niet..dit blijft hem wel hoor...) weer eens mee.
Ik had nog kipfilet liggen en het wordt tikka massala met zilvervliesrijst en naanbrood. Ik kook alleen voor mijzelf, vriend is nog in Griekenland. 

Wij hadden stokbrood met smeersels en groente (paprika/komkommer/wortel) met dipjes.

afrodite05 schreef op 14-04-2023 om 07:24:

Ik ga lasagne maken, met verse pastabladen en zelfgemaakte saus. Sinds ik er een beetje roux doorheen meng en de lasagne met dunnere laagjes en dus meer pastabladen opbouw, wordt het veel steviger en geen soep meer. Blij met de tips die ik hier heb gekregen, een poosje terug! Dus ik maak meteen een dubbele portie, zodat er eentje in de diepvries kan. Dat durf ik nu op deze manier weer aan

Oh en als lunch maak ik (of nouja, het is vooral een kwestie van mengen) een salade van geschrapte bietjes, linzen, walnoot en ik moet nog kiezen of ik feta of geitenkaas erdoor doe. Ik maak een grote portie, dan kunnen we er morgen ook nog wat van nemen.

Lasagne komt morgen wel, geen zin om te maken. Ben te moe, moest ook veel werkstukken nakijken. Dus nu even een bakje goulash uit de diepvries getrokken (gemaakt van een deel van het stoofvlees van laatst). Daar gaan volkoren afbakbroodjes bij en dan is het wel weer prima. Man had gisteren een afgeprijsde aardbeienslof gehaald "Omdat je verlof bijna ingaat", dus dat wordt het toetje. 

GeorgieBrown schreef op 14-04-2023 om 12:23:

Foodgawker is verdwenen...

hoe dat nou zit... zomaar weg?

Desondanks veel plezier met jullie etentje, Moos en GB!

Volgens mij heb ik het een jaar of wat geleden al eens gevraagd, maar heeft een van jullie enig idee waar Kayotic gebleven is? Kay had vaak zulke leuke recepten en ideeën...

Oh ja, Moos en GB, ik hoop dat jullie op dit moment heerlijk zitten te genieten. Of, mocht dat niet zo zijn, er in elk geval ontzettend veel lol over hebben

Het was een tent met een simpele kaart, pizza’s en pasta’s. Ik had een kleine Quatro Formaggio genomen en dat was maar goed ook, want door de hoeveelheid kaas kon ik m precies op. GB had een pizza met geitenkaas en olijven, die was ook lekker. En het concert daarna was heel goed en het was heel gezellig, dus wat wil een mens nog meer. Oh ja morgen nog een keer uit eten

Vandaag heerlijk gegeten bij een lokaal ietwat sjieker restaurant. Gekozen voor het vier gangen verrassingsmenu;

Eerst een amuse - Bitterbal van risotto met truffel
Voorgerecht - Tartaar van ossenworst
Tussengerecht - Eend met een puree van wortel en linzen en parelgort
Hoofdgerecht - Iberico-varken met eigen jus, asperges, polenta en spruiten
Nagerecht - Mousse van witte chocolade met mangomousse, heerlijk zure sinaasappelgel en toffee

Tijdens diner rosé en spa rood, naderhand nog een cappuccino en een hugo spritz!

Allemaal even heerlijk! 

Oooh dat klinkt allemaal weer goed! Leuk Moos en GB, dat jullie elkaar ook offline kennen en samen uit eten gaan! 

Hier staat vandaag dus wel de lasagne op het menu. 

Klinkt als een fijne avond Moos! 

Hier wordt het vanavond bibimbap, op verzoek van lief. En een beetje in de tuin werken hoop ik, het ziet er al zonnig uit!

Ik heb verrekte rugpijn, moet eigenlijk een beetje rustig gaan sporten /bewegen maar kan me amper bewegen. Qua eten weet ik het nog niet, ga misschien bij de Turkse slager een stukje vlees halen.

Vanavond...eindelijk weer eens...(volkoren) pannenkoeken!   

MenacingSwan87

MenacingSwan87

15-04-2023 om 10:59

anijsblokje schreef op 15-04-2023 om 08:29:

Vanavond...eindelijk weer eens...(volkoren) pannenkoeken!

Ik eet bij jou vanavond...

klinkt goed, Moos en GB. Gezellig!
Balen Dolfje, rustig aan. De rugpijnpatient hier loopt nog steeds te steunen en te kreunen.  Hoop dat het meevalt bij jou.

Gisteren witte asperges op klassieke wijze gegeten met ham en ei met ovenkrieltje erbij. Smullen.

Vanavond maak ik risotto al funghi met gedroogde porcini en pancetta. Maak er een salade bij van veldsla, komkommer en zongedroogde tomaat

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.