Eten
Koreveen
08-04-2023 om 12:18
Dolfje schreef op 08-04-2023 om 11:26:
[..]
We zijn hier voor de zowat tiende keer en ik vind het weer heerlijk. Hebben nu al een flink stuk gefietst en nu even opwarmen in een strandtent met een cappuccino. Fietsen dadelijk door naar een zorgboerderij met winkel en terras. Kijken wat ze daar hebben. Vind het altijd leuk om streekproducten mee te nemen.
Wij gaan ook vaak. Het is altijd weer genieten.
Wij zouden 2 weken geleden gaan maar ivm schoonvader gecanceld. En nu Paaspop gecanceld. En ik wilde vanochtend dan maar lange wandeling maken en er was hele dichte mist en heel koud dus ik heb ff heel veel zelfmedelijden en baleritis. Sorry ladies, even mieren.
Gelukkig komt nu eindelijk de zon door dus zometeen maar naar buiten en dan zal m’n humeur vast opknappen….
afrodite05
08-04-2023 om 12:36
voor jou, Koreveen! Terecht hoor, van mij mag je absoluut klagen. Wij zitten in t-shirt buiten in de zon, hopelijk kan jij dat straks ook. In de zon is het heerlijk!
watertoren
08-04-2023 om 12:42
Wij gaan vanavond onbeperkt spare-ribs eten in een heel gezellig eetcafe.
MijnNaamIsHaas73
08-04-2023 om 15:54
succes Friezinnetje! Hopelijk heb je goede faciliteiten voor dit soort hoeveelheden.
Heel begrijpelijk dat je baalt KV, jullie waren juist zo toe aan iets leuks! Hopelijk is bij jou de zon ook doorgebroken en kan je daar lekker van genieten.
Hier is het in ieder geval heerlijk weer, echt super!
Wij eten vanavond "hapjesavond ". Ik maak makreelmousse want nog een pakje makreel wat op moet en verder allerlei antipasti spul wat nog in de koelkast ligt. Rauwkost erbij, stokbroodje etc
GeorgieBrown
08-04-2023 om 17:33
Ben weer in het land. 
He KV, wat jammer dat jullie nu ook Paaspop moeten missen. Maak er evengoed een mooi culinair weekendje van. Hoop voor je dat je lief snel weer op de been is.
Dolfje, veel plezier op 't eiland. Leuk!
Dat is echt veel lasagna Friezinnetje. Wat een werk!
Ik at afgelopen week vooral veel en uit allerhande Aziatische keukens. Chinees, Thais, Japans, Turks. En een keer Italiaans, in het hotel, meer uit praktisch oogpunt. Gek genoeg niet Bengaals. We werden meestal door zakenrelaties mee uit eten genomen en mss vinden die Bengaals te gewoon, of mss zijn er geen fancy Bengaalse restaurants. Geen idee. Als ik nog een keer ga staat dat wel op de lijst. Verder was het best intensief. We hadden niet echt tijd voor iets anders dan werk en de mensen waar we mee werkten hadden ons ook op 't hart gedrukt er niet zelf op uit te gaan (niet dat er tijd over was). Als je daar rondrijdt is dat ook wel enigszins begrijpelijk.
Bij uit eten gaan werd er voor ons besteld, en bij lunches werd er voor ons gekookt. Over het algemeen was 't allemaal lekker (en nogal veel). Wat ik het meest gemist heb is zelf kiezen. Maar dat is natuurlijk een luxe probleem.
Gisteren heb ik ivm jetleg het diner overgeslagen. Vandaag houd ik het simpel. Ik denk gewoon een salade ofzo. En/of een soepje.
anijsblokje
08-04-2023 om 18:55
Sterkte met het omschakelen naar NL-ritme weer, GB. En fijn dat je nu weer zelf kunt kiezen wat je gaat eten - het klinkt als een intensieve reis inderdaad.
Hier saai eten, pastinaak, sperziebonen en een vegaburger.
FaithfulDuck87
08-04-2023 om 18:58
Het is allemaal gelukt! Ik eet thuis patat met kroket. Er komen al wat foto's binnen, dat iedereen lekker zit te eten.
Dolfje
08-04-2023 om 20:41
Friezinnetje schreef op 08-04-2023 om 18:58:
Het is allemaal gelukt! Ik eet thuis patat met kroket. Er komen al wat foto's binnen, dat iedereen lekker zit te eten.
Fijn!
Dolfje
08-04-2023 om 20:42
Wij hebben zowat de hele dag op de fiets gezeten en zij net hier in het dorp Grieks gaan eten. Daarna nog even een stukje gewandeld en nu in de kamer.
afrodite05
09-04-2023 om 06:58
Fijne Pasen allemaal!
Wij doen dit jaar weinig tot niets aan Pasen. Man heeft een feeststol waar ik maar even niet van eet (anders word ik misselijk) en daar houdt het wel op. Paaseitjes zijn ook al lang niet meer in huis. Wel heel veel zin in lamsvlees, geinfluenced door jullie hier, ik zie ze ook door de wei dartelen, net als dat ik sushi zie zwemmen in alle aquaria die ik tegenkom
Hoe ging dat spreekwoord/gezegde ook alweer, over dat hetgeen wat je niet mag het verleidelijkst is? Nouja dat dus.
Maar goed, wij eten vanavond pasta met een (bolognese) pastasaus uit de diepvries, in het kader van onhandig ingevroren qua vorm, dus ruimte maken voor nette platte pakketjes. Vandaag ga ik wel alvast beginnen aan een weeshuisportie stoofvlees voor in de diepvries. Een deel zal als stoofvlees voortbestaan en van een deel ga ik uiteindelijk goulash maken, ook voor in de diepvries. En die porties gaan dus allemaal wél netjes ingevroren worden!
Dolfje
09-04-2023 om 07:16
Wij gaan vanavond in het Indiase restaurant hier eten, gisteren gereserveerd want het is hier dus overal verschrikkelijk druk.
MissBobby
09-04-2023 om 09:59
We gaan nu eerst uitgebreid ontbijten. En ik heb een high tea besteld. Ervaring leert dat we dan vanavond niet meer eten. Hooguit een bak kwark voor de hongerige pubers.
RoosOpJeHoed
09-04-2023 om 11:20
Vanmorgen uitgebreid ontbeten. Bij ons is 'uitgebreid' een croissant met jam, een (volkoren
) stolletje, een gekookt ei en een bakje fruit. Sinds ik ruim 30 kilo ben afgevallen kan ik niet meer zoveel eten. Soms jammer, want een uitgebreide brunch of high tea (zoals we vroeger nog weleens deden met Pasen) zit er niet meer in.
Maar we gaan vanmiddag wél op pad voor een lekker ijsje bij een ijsboerderij, dus echt slecht hebben we het ook niet
Vanavond de ravioli die eigenlijk voor gisteren op de planning stond. Gister had man meer zin in nasi, dus hadden we dat gemaakt.
MijnNaamIsHaas73
09-04-2023 om 11:28
wij zijn onderweg naar een brunchbuffet in een restaurant met familie. Vanmorgen alleen een sneetje brood gegeten.
Vanavond gaan we naar mijn moeder en daar krijgen we aspergesoep en salade