Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ah jammer Koor, ik moest nog aan jullie denken of jullie zouden gaan en of ik de poffertjes foto’s voorbij zag komen dit weekend. Ik wens jullie een gezellig weekend samen.
Wij zijn sinds vanmiddag op het eiland. Na inchecken meteen gaan wandelen en paar lokale biertjes gedronken.  Erbij een snackje.
Toen is ons favoriete restaurant eerst een kipkroketje met pittige mosterd. Toen pasteitjes ragout gedeeld en daarna hadden we halve kip. Man met piri piri en ik met de Provençaalse kruiden.
Nu in de kamer met een kopje thee en paaseitjes.

Wij gaan vandaag weer naar mijn ouders. Deze week was er wat miscommunicatie tussen mijn moeder en mij over de planning van vandaag, waardoor ik dacht dat ze asperges als lunch wilde maken en mijn vader daarvoor uit het verzorgingshuis wilde halen (zodat hij een paar uurtjes thuis kon zijn). Later kreeg ik een foto met daarop mijn vader thuis, aan de asperges. Dus ik dacht heel naïef: oh, twee keer asperges? Wat luxe. Maar het was niet de bedoeling dat twee keer te doen, ze had het gewoon raar geformuleerd in whatsapp. Maar uiteindelijk vond ze het zielig voor mij omdat ik me al op die asperges zat te verheugen. Ik maak dat hier niet snel klaar, man is geen liefhebber. 

Dus, lang verhaal kort: ik krijg vanavond asperges op klassieke wijze met aardappeltjes en een saus met ham en ei. Voor man zou ze iets anders maken, ik verwacht een hamburger of schnitzel met erwtjes of sla ofzo. Lief, die moeite die ze doet   

Zeker lief Afrodite en lekker, geniet ervan straks.
Wij gaan straks fietsen en hebben nog geen concrete eetplannen voor vanavond. 
Straks eerst maar eens broodjes halen, nu even niet kha

yette

yette

08-04-2023 om 07:54 Topicstarter

Aardappeltjes uit de oven, merguez, salade. 

Wij eten iets in de Efteling, dus het is nog een verrassing  

Veel plezier Broodjebrie!

Dolfje schreef op 08-04-2023 om 08:10:

Veel plezier Broodjebrie!

Thx!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-04-2023 om 09:02

Ik weet het nog niet. Moet vandaag voor een grote groep lasagne maken (100 personen) en ik weet nog niet of ik daar blijf eten, of dat ik thuis eet. Dan zal het wel iets makkelijks worden

Friezinnetje schreef op 08-04-2023 om 09:02:

Ik weet het nog niet. Moet vandaag voor een grote groep lasagne maken (100 personen) en ik weet nog niet of ik daar blijf eten, of dat ik thuis eet. Dan zal het wel iets makkelijks worden

yette

yette

08-04-2023 om 09:09 Topicstarter

Gisteren viel ik rond 17.30 in slaap en heeft De Vader maar pizza gehaald. Ik kreeg met moeite, al knikkebollend, een halve op. Met zalm, garnalen en ansjovis.

Vandaag pasta carbonara met doperwten. 

Friezinnetje schreef op 08-04-2023 om 09:02:

Zou je nog zin hebben in lasagne als je dat in zo'n hoeveelheid gemaakt hebt?

@Dolfje: veel plezier op het eiland! Klinkt als een fijne plek om te relaxen samen.
@Koreveen: oh wat jammer voor jullie. Maar met rugklachten gaan festivallen is ook echt geen optie. Dan maar thuis verwennen inderdaad .
@Broodjebrie: veel plezier vandaag!

Gisteravond gewerkt, nu lekker drie dagen vrij. We gaan vanmiddag naar de Mario-film in de bioscoop, daar hebben de frutjes veel zin in. Vanavond wordt het  https://beaufood.nl/indiase-butter-bloemkool-met-naanbrood/, niet eerder gemaakt, ik zocht inspiratie voor de halve bloemkool die er nog ligt. Ik gooi er ook kikkererwten door want daar zijn ze hier wel gek op.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-04-2023 om 11:03

Dolfje schreef op 08-04-2023 om 10:04:

[..]

Zou je nog zin hebben in lasagne als je dat in zo'n hoeveelheid gemaakt hebt?

Dat weet ik niet, en ik doe het met nog iemand. Het is even afwachten hoe laat we klaar zijn en of we dan nog blijven of naar huis gaan. 

Veel plezier met uitwaaien Dolfje en BroodjeBrie, veel plezier in de Efteling!!!
Teigera, wij waren gisteren naar de Mariofilm, was een groot succes bij de 5yo! Have fun!
En jammer Koreveen, dat Paaspop niet doorgaat. Hopelijk heb je toch een fijn weekend

Wij eten vanavond een ovenschotel met ravioli, spinazie en ham (of walnoten, even kijken waar ik meer zin in heb). Sausje van tomaten en ricotta. Kaas erover... moet goed komen

Teigera schreef op 08-04-2023 om 10:43:

@Dolfje: veel plezier op het eiland! Klinkt als een fijne plek om te relaxen samen.

We zijn hier voor de zowat tiende keer en ik vind het weer heerlijk. Hebben nu al een flink stuk gefietst en nu even opwarmen in een strandtent met een cappuccino. Fietsen dadelijk door naar een zorgboerderij met winkel en terras. Kijken wat ze daar hebben. Vind het altijd leuk om streekproducten mee te nemen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.