Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

29-03-2023 om 08:20 Topicstarter

Ik maak vandaag pasta met gegrillde groenten, pesto en wat overgebleven chipolata's in plakjes. 

Pinxtos klinken goed, Moosey. En verder wordt er overal ook weer lekker gegeten.

Afgelopen zaterdag stond hier de white chicken chili in de planning, die dolfje linkte. Maar alles liep anders en de kip (nog zonder bonen en maïs) belandde in de vriezer en man en ik in een reuze fijn Thais restaurant, alwaar we heerlijk aten.

Die chili heb ik wel enigszins – naar gewoonte – aangepast. Ik kook niet met knoflook- en/of uienpoeder dus dat gewoon vers gebruikt, evenals de pepers. De creamcheese die erin moest, leek mij wat teveel van het goede en daar heb ik er maar een klein beetje van in gedaan. Had er wel al van geproefd voordat ie in de vriezer verdween en het was lekker! Volgend WE dus een gemakkelijke maaltijd.

Vanavond een soort poke bowl met udon noodels, edamame, paddenstoelen, wortel en lenteui.

irmaladouce schreef op 29-03-2023 om 08:50:

Die chili heb ik wel enigszins – naar gewoonte – aangepast.

Uiteraard! Ik gebruik veel van de soort recepten meer als inspiratie dan dat ik ze echt tot op de letter volg.

Wij eten een kaasding uit de airfryer en erbij een salade met gemengde sla, rucola, linzen, tomaat, beetje uitgebakken ontbijtspek en iets van feta of zo.

Zoete aardappelrisotto met gepofte knoflook en glazig gesmoorde uit en erwtjes

Ik maak vanavond een vegetarische stroganoff met kastanjechampignons en spinazie.  Voor ons rijst erbij en voor oudste kook ik wat pasta. Jongste heeft buikgriep en die eet niet mee verwacht ik dus kon ik mooi mijn liefde voor champignons botvieren. 

Penne met knoflookkip en broccoli.

Vega zonder protest van de tieners: koolsla met frites en de keuze uit kaassouffle, vega loempia of vega bamischijf.

Huiself vond de ‘zak van Hak’ te pittig en liet andere helft in de koelkast staan met de vraag of ik het wilde hebben. Ja hoor. Het was iets Mexicaanserigs.
Dus ik sneed wat paprika’s doormidden, deed onderin zwarte bonenpuree (blik), erbovenop dat Hak prutje(zak), daarop gekruide cottage cheese en geraspte cheddar. Want een dag niet gekaasd, is een dag niet geleefd. In de oven terwijl de rijst kookt: brown basmatirijst.

en verder 

Een salade van taugé, wortel, komkommer, met mini linzenwafels (ah proteine crisps sweet chili), een paar gekookte eitjes en satésaus saus. En daarna nog meer satésaus met plakjes komkommer, yum 

het is woensdag=zwemlesdag en dus vanmiddag al een lekkere kerrie soep met een hoop groentes gemaakt. Afbak broodje er bij en een snelle en voedzame maaltijd om hongerige en vermoeide kids te stillen 😉

Hier een Soto soep. De groentbouillon, gemaakt met lekker veel citroengras, rode pepers en Thaise basilicum, haalde ik uit de vriezer. Erbij boontjes, frikadel pan van beyond meat, taugé, aardappel, wat bosui en gebakken ui. En natuurlijk chili crisp, de huisverslaving. 

Pasta “carbonara” met courgette & broccoli..

Libertine schreef op 29-03-2023 om 18:42:

Hier een Soto soep. De groentbouillon, gemaakt met lekker veel citroengras, rode pepers en Thaise basilicum, haalde ik uit de vriezer. Erbij boontjes, frikadel pan van beyond meat, taugé, aardappel, wat bosui en gebakken ui. En natuurlijk chili crisp, de huisverslaving.

Ik had wel bij jou willen eten 

Kip "adobo" met sperziebonen en rijst. Veel kip in de marinade gelegd, helft in een diepvrieszak en ingevroren, andere helft klaargemaakt. Dat ligt daar goed in de vriezer voor een volgende maaltijd. 

Vandaag wat we dus eigenlijk gisteren zouden eten, maar vandaag meer tijd voor: pasta met broccoli en gehaktballetjes in een mosterdsaus, gebaseerd op dit recept: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/penne-met-broccoli-balletjes-en-romige-mosterdsaus/ De alcohol laat ik uiteraard achterwege. Ik denk dat ik daarvoor in de plaats wat citroensap gebruik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.