Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik maak courgetti met gehakt, champignons en tomaten. 

Vandaag sucadelappen met broccoli/sperziebonen en aardappel(puree?).

Wij eten een kipmengseltje waarvan Knorr ons graag doet geloven dat het Kip Madras is, alleen dan volgens dit recept https://www.projectgezond.nl/kip-madras/ (wel met andere kruiden).

Fijn voor mij en de 5yo die niet van de hete pepers zijn. En mijn man kan weer zijn verhaal gaan afsteken over "die ene keer dat hij bij de Indiër Kip Madras bestelde en het in de verste verte niet leek op het Knorr-pakje". Om vervolgens van ellende een halve pot sambal over zijn bord te kwakken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-03-2023 om 17:48

noodles met kip teryaki gegeten op het werk. 

Vandaag 

cottage cheese met ui, komkommer, paprika, knoflook en gepofte pompoenzaden. En linzenwafels met zwarte bonenpuree, roomkaas, runderrookvlees en gekookt ei.

en

roodbaarsfilet, zoete aardappelpuree (met roomkaas en bouillon) en groentenprutje (spinazie, courgette, ui, roomkaas, knoflook)

toetje yoghurtijs met karamelsaus en pecannoten.

heel saai hier,  vissticks met worteltjes en aardappelkroketjes 

Salade van winterpostelein met uitgebakken spekjes, rode ui en vinaigrette.

Stoofpeertjes met aardappels en hamburger.

Gisteravond een "overblijvers"-pakket gered bij de AH. Leuk om te proberen, dacht ik. Kinderen kregen stukjes meloen mee naar school en lekker blauwe bessen-sap bij het ontbijt (de rest van de fles ging vervolgens met mij mee naar werk) en vanavond aten we stamppot rauwe andijvie, met kruidig gehakt en champignonplakjes. Champignons, stamppotaardappelen en gehakt kwam uit het pakket. Zakje sla is in mijn lunchsalade gegaan en op de boterhammen van lief. Toch fijn dat er goed eten niet is weggegooid. 
We hebben nog wat meer gekregen maar dat kon ik invriezen / hoefde niet meteen op. 

Ik had eters en maakte geroosterde aardappels en een traybake van schorseneren (die zaten in mijn groentenpakket, leuke verrassing) wortel, zoete aardappel, broccoli en rode ui. En wat gehalveerde mini-hamburgertjes erdoor. Was lekker. 

Leuk, schorseneren! Nog nooit zelf klaargemaakt, maar mijn moeder maakte ze soms. Ik vond ze altijd wel lekker.

Ik ga een curry maken met kip, kikkererwten, een beetje paprika, een restje snijbonen en kokosmelk. Ik heb ook een courgette liggen waarvan ik niet meer weet wat ik ermee wilde, dus die gaat er ook doorheen. Koriander er bovenop. Man mag kiezen of we er rijst of naanbrood bij eten.

Vandaag iets Mexicaanserigs: gemengde bonen/mais, restje zwarte bonenpuree, ui, kipgehakt, geraspte cheddar . Het wordt Mexicaanserig door de kruiderij. Erbij ijsbergsla met knoflooksaus. Oja en met tortilla chips natuurlijk want je wilt het ergens mee opscheppen. 
Lunch wordt een linzensalade, mijn favoriete versie met blauwe bessen, komkommer, ui, tomaten, pistachenoten en geitenkaas 

Vanavond eten we pasta met een tomatensaus, waarin ik groenten ga pureren. Heb ik nog nooit gedaan, pureren van groenten door een saus heen. We hebben roerbakgroenten gekregen (in die overblijvers) waarvan ik niet goed weet wat ik er anders mee zou moeten. Erbij maak ik kipgehaktballetjes en er gaat verse spinazie nog doorheen, die ik niet ga pureren. Ik maak een griesmeelpuddinkje als dessert, met caramelsaus (pakje meegenomen uit Frankrijk afgelopen zomer). Ik vond ook nog een aangebroken verpakking geleisuiker, ik vermoed al heel oud, dus heb aardbeien gekocht en ga aardbeienjam maken zometeen. Is die suiker ook weer op

Er liggen nog wat cherrytomaatjes die bijna voor zichzelf willen gaan beginnen, dus ik maak tomaten-paprikasoep. Erbij kleine volkoren soepstengeltjes met een aioli-dipje en crackertjes met olijventapenade.

yette

yette

31-03-2023 om 11:43 Topicstarter

Gisteren eiercurry met oa spinazie en boontjes. 

Vandaag kipsaté, patat & salade met gegrilde perzik. Benieuwd of het geen rare combinatie is. We gaan het merken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.