Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Teigera schreef op 09-03-2023 om 20:04:

De asperges in pot zijn altijd zo dun en ielig. En idd altijd wit. Ik heb ze nog nooit gegeten eerlijk gezegd, ziet er niet zo lekker uit. Heb altijd het idee dat de te dunne asperges gebruikt worden voor in de pot. Verse asperges vind ik wél erg lekker, zowel groen als wit. Lief helaas niet.

Ik heb ook weleens asperges uit pot klaargemaakt, maar je hebt ook lange dikke.  Het enige nadeel vind ik dat die wat slap zijn. Maar qua smaakt vind ik het best goed te doen. 

010720200231_192014POT-1_720x720.png

Wij aten die asperges vroeger gerold in een plakje ham als hapje 

Door allerlei toestanden helemaal geen kookinspiratie. Morgen maar ayam pedis, sambal goreng boontjes en sambal goreng telor. Dat moet het dan maar zijn voor twee dagen. Daarna zien we wel verder.

Dolfje schreef op 09-03-2023 om 21:36:

Haha jaaa lekker hoor! Die maak ik trouwens nog altijd bij een koud buffet enzo. 

Dewi-Sri2 schreef op 09-03-2023 om 21:38:

Door allerlei toestanden helemaal geen kookinspiratie. Morgen maar ayam pedis, sambal goreng boontjes en sambal goreng telor. Dat moet het dan maar zijn voor twee dagen. Daarna zien we wel verder.

Nou, klinkt anders hartstikke lekker.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-03-2023 om 07:20

vandaag bietenstamppot met geitenkaas en gebakken rauwe ham

Dolfje schreef op 09-03-2023 om 21:36:

Jaaaaa! Die lagen ook op de huzarensalade bij ons vroeger  . Pure nostalgie. 

Ik zat er laatst nog aan te denken om dat weer eens te maken als kha- hapje 

Wij eten vanavond pittige speklapjes met sperziebonen, bloemkoolrijst en pindasaus.

Ik maak voor vanavond moussaka met (uiteraard) aardappelschijfjes en aubergine. Waarschijnlijk ga ik ook Indiase kip-kerriesoep maken met oa rode peper en kokos, maar dat gaat in porties de diepvries in. Lekker makkelijk een keer met naanbrood of salade oid. Als die soep vandaag niet lukt, ga ik hem morgen maken.

Verder heb ik zojuist voor het eerst een bestelling geplaatst bij ah zodat ze de boodschappen komen bezorgen. Zelf de boodschappen doen wordt te zwaar, dus dan maar zo. Ben benieuwd of het bevalt of dat we daarna een andere bezorgservice moeten kiezen. Maarja, om aan het minimumbedrag te komen moest ik flink vooruit plannen qua weekmenu. Op zich prima, maar ik weet niet of ik daar altijd de inspiratie voor heb. We zien wel.

yette

yette

10-03-2023 om 09:56 Topicstarter

Ik maak vandaag lasagne.

@afrodite: ik ben wel fan van de Picnic als bezorgdienst, ze bezorgen gratis (min bestelbedrag is 40 euro) en alles wordt in herbruikbare plastic zakjes geleverd, je levert ze weer in bij de volgende keer en het is dus goed voor het milieu. Ook komen ze in elektrische wagentjes.

Vanavond eten we Indiaas deel II, na de tandoori van eerder. Gekruide rijst, kipdrumsticks en bloemkool geroosterd in de oven in tikka massala-pasta, raita erbij. Fijn om de 'restjes' op te kunnen maken en net weer wat anders dan de eerdere maaltijd. 

Teigera schreef op 10-03-2023 om 09:56:

@afrodite: ik ben wel fan van de Picnic als bezorgdienst, ze bezorgen gratis (min bestelbedrag is 40 euro) en alles wordt in herbruikbare plastic zakjes geleverd, je levert ze weer in bij de volgende keer en het is dus goed voor het milieu. Ook komen ze in elektrische wagentjes.

40€? Bij ons is het sinds corona 35€ het was altijd 25€. Ik laat zo zo goed als elke week komen, vooral dingen voor de voorraad en de diepvries en ik zorg dat ik van alles kan combineren. Ik maak nooit een weekmenu.

yette

yette

10-03-2023 om 10:23 Topicstarter

Ook ik bestel sinds 1,5 maand bij Picnic. Tot nu toe bevalt het prima. Zelfs die 35 eieren zijn uiteindelijk opgekomen   

Moosey schreef op 08-03-2023 om 19:00:

Het werden pannenkoeken. Niet zo lekker als die op werk (waarschijnlijk wegens water ipv melk, dat heb ik nooit in huis) maar desalniettemin toch een beetje feestelijk

Hier altijd van die kleine pakjes houdbare melk in huis, juist voor dit soort gerechten. Ik drink geen gewone melk omdat ik die niet goed verdraag en heb ik dus nooit in huis. 

Ik had gisteren een zuurkoolovenschotel gemaakt met casselerrib perzik en roombrie voor 2 dagen. Gisteren at ik er speklappen bij en vandaag een schouderkarbonade.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.