Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd met je man Afrodite!

Vanavond eten wij kip-kerrie met paprika en courgette. Rijst erbij (mijn eigen hoofd leest dit steeds als rijstebrij...)

avg

Zou vandaag noodles eten met oa broccoli, maar die heeft het helaas niet gehaald. Ik heb toevallig nog baby-romaine liggen, dus ga slaschuitjes maken met noodles, champignons, garnalen, bosui en een sweet chili saus erbij. Misschien ook nog zoetzure komkommer & rode ui erbij, want die heb ik nog liggen!

Gefeliciteerd met je man Afrodite 🥳

Wij eten spruitjes met appelmoes, aardappelen en een gehaktbal (een normale 🙂).

Ik doe mee in de aardappelsferen. Gekookte roodschillige aardappels, diepvrieserwtjes, zalm en veldsla.

En @afrodite: Ik houd nog genoeg van mezelf om mezelf niet te willen vergiftigen. Dus ik heb mijn Creusetpan uitgekookt met een sopje van groene zeep gisteren! Fijne verjaardag gewenst voor je man.

Lekker Wobbelkont!

Ik maakte okonomiyaki. Met wat tonijn erop. Was lekker. 

gefeliciteerd afrodite!

Wij bestelden Grieks vanavond.  Was weer lekker maar eigenlijk spijt van want ik had morgen eigenlijk uit eten willen gaan. Maar dat vind ik overdreven en duur als we vandaag ook al besteld hebben.  Nouja, morgen maar iets lekkers verzinnen om te koken. 

Vandaag worteltjes gegeten met aardappelballetjes uit de airfryer en gekookte eieren.

Ik heb voor het eerst zelf roti gemaakt. Was lekker.

Coq au vin uit de vriezer, vriend maakt er aardappelpuree bij. Wat anders dan puree hey 🤷🏼‍♀️? Beetje romaine en witlof erbij gesneden met yoghurtdresssing.

Verder vanmiddag zadencrackers met maaltijdsoep: wilde spinazie en snijbiet, samen gewokt met ui en beetje oosters gekruid, iets als gember-knoflook-5 spice-sesamolie met garnalenfond en samen gekookt tot de garnalen roze waren, die kwamen ook uit de vriezer. Wij gaan een beetje vriezerduiken komende dagen. 

Vandaag eten wij bietjes met zilvervliesrijst, falaffel en een yoghurtsausje met gesnipperde ui.

Wij hebben vanmiddag een wandeling met vrienden en gaan daarna ergens wat drinken en waarschijnlijk ook iets eten. Weet dus nog niet wat en tot hoe laat. Mochten we nog trek hebben dan heb ik altijd nog wel soep en een ei ie ook zo gebakken.

yette

yette

04-02-2023 om 08:07 Topicstarter

Wij hebben een hotelletje geboekt omdat we 200km verderop uit zouden gaan eten met oa De Dochter. Helaas bleek ze gisteren corona te hebben. Hotel is niet af te zeggen, dus bedacht dat we gezellig met z'n tweeën een nachtje weg gaan en welk museum we daar gaan bezoeken - en natuurlijk even boodschappen afgeven bij De Dochter. En nu blijkt de jongste (die thuis woont) 39°+ te hebben en ben ik meteen weer in de moedermodus geschoten. Jeweetwel. Hij onder een dekentje op de bank. Ik bezig met warme chocomelk met slagroom. Wat sneetjes ontbijtkoek op een bordje. Appel in partjes erbij ...   

De Vader slaapt nog. Geen idee wat we gaan doen 

Oh jee yette, wat een meer dan dubbele pech. Sterkte voor jullie, ben benieuwd of jullie toch nog een plannetje gaan maken...of dat jullie ouderharten dan toch niet lekker  weg kunnen zijn want dat kan ik me ook heel goed voorstellen.  

Hier maak ik vanavond salade met winterpostelein en spekjes. 

yette schreef op 04-02-2023 om 08:07:

Wij hebben een hotelletje geboekt omdat we 200km verderop uit zouden gaan eten met oa De Dochter. Helaas bleek ze gisteren corona te hebben. Hotel is niet af te zeggen, dus bedacht dat we gezellig met z'n tweeën een nachtje weg gaan en welk museum we daar gaan bezoeken - en natuurlijk even boodschappen afgeven bij De Dochter. En nu blijkt de jongste (die thuis woont) 39°+ te hebben en ben ik meteen weer in de moedermodus geschoten. Jeweetwel. Hij onder een dekentje op de bank. Ik bezig met warme chocomelk met slagroom. Wat sneetjes ontbijtkoek op een bordje. Appel in partjes erbij ...

De Vader slaapt nog. Geen idee wat we gaan doen

Tjonge wat een pech allemaal zeg!

Ik ga straks naar mijn vader en misschien gaan we Duitsland nog even in dus ik heb geen idee hoelaat ik thuis ben. Ik pak in ieder geval iets uit de vriezer want die zit echt vol.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.