Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

watertoren schreef op 02-02-2023 om 20:39:

[..]

Als dat voor 2 personen is vind ik dat niet veel als je KHA arm eet.

Eten er zelfs 2 keer van ook nog eens.
Kunnen hem wel makkelijk in een keer op hoor maar ja dat doen we nu dus even niet.

Wij aten vanavond gebakken aardappeltjes, broccoli en een spinaziekaasrondo. Vinden we alle vier erg lekker.

Teigera schreef op 02-02-2023 om 21:02:

Wij aten vanavond gebakken aardappeltjes, broccoli en een spinaziekaasrondo. Vinden we alle vier erg lekker.

Lekker he Dat is van alle schnitzels toch wel mijn favoriet.

Dankjullie voor het gehaktbalvermaak. Die trotse hoofden ook bij "de grootste"! Ik heb denk ik al zo'n 15 jaar geen gehaktbal meer gegeten. Vroeger haalde ik wel eens gehaktbrood en laatst had ik zin in gehaktbal op brood en dat vond ik grappig maar ik heb er niks mee gedaan. 

En hoera voor Toeties snoekbaars vandaag.

Ik at vandaag...zachtjes gesmoorde groene zeep in een aangekoekte bodemmarinade van onduidelijke herkomst du Creuset. De pan én het fornuis zijn denk ik weer bruikbaar. (ik at hetzelfde als gisteren, gevulde portobello's dus)

anijsblokje schreef op 02-02-2023 om 21:42:

Dankjullie voor het gehaktbalvermaak. Die trotse hoofden ook bij "de grootste"! Ik heb denk ik al zo'n 15 jaar geen gehaktbal meer gegeten. Vroeger haalde ik wel eens gehaktbrood en laatst had ik zin in gehaktbal op brood en dat vond ik grappig maar ik heb er niks mee gedaan.

En hoera voor Toeties snoekbaars vandaag.

Ik at vandaag...zachtjes gesmoorde groene zeep in een aangekoekte bodemmarinade van onduidelijke herkomst du Creuset. De pan én het fornuis zijn denk ik weer bruikbaar. (ik at hetzelfde als gisteren, gevulde portobello's dus)

Groene zeep? Ik ben er dol op, maar door mijn eten, nou... nee.

yette

yette

03-02-2023 om 00:17 Topicstarter

De kinderen aten elders en ik heb bij de Turk besteld: lahmacun voor De Vader en een pizza met sucuk en extra kaas voor mij. 

Zo n lekker ontbijt .met koffie en gebakken ei met spek .maar draai mij nog even n keertje om .

Vanavond gaan we met familie uit eten bij een fijn Italiaans restaurant.

Ik ga straks twee taarten maken (kwarktaart met frambozen en een chocolademarmercake in een rond taartblik met uiteindelijk gesmolten chocolade erover), want man is jarig. De keus voor de taarten komt dan ook van hem. 

Vanmiddag als lunch maak ik een salade met bleekselderij, kikkererwten, rozijnen, amandel en pecorino, als avondeten maak ik een grote pan tomatensoep met ballen (en vermicelli als dat er is), daarbij heb ik stokbrood met salades en mini worstenbroodjes. Vanavond eten zijn vader plus partner en mijn moeder mee, dus vandaar lekker makkelijk.

Gefeliciteerd met je man Afrodite!

Ik heb eindelijk eens een keer een beetje uitgeslapen.  Dadelijk eerst oefeningen doen voor mijn rug ( dat schiet nog niet echt op) en dan ga ik sporten en boodschappen doen.
Wij eten vanavond bloemkoolnasi met boontjes en deze babi pangang :
https://smaakmenutie.nl/babi-pangang/

Gefeliciteerd afrodite!
En ja broodjebrie, echt een van onze favorieten zijn die rondo's. Frutjes staan te juichen als we dat eten .

Vandaag een "klusjes"-dag: broek naar de kleermaker, net al boodschappen gedaan, zo naar de tandarts, moet nog meer boodschappen doen, bestelde boeken afhalen, heb me opgegeven het laatste uurtje in de klas van de oudste te helpen, de was is deze week aardig opgestapeld, nou ja van alles dus.
Vanavond begint oudste met een sportieve cursus, lekker net tijdens etenstijd natuurlijk. Lief kookt dus vroeg, heb hem dit gestuurd: https://www.theoriginaldish.com/2021/10/20/baked-sage-chicken-meatballs-with-parmesan-orzo/ en hoop dat het zo lekker is als het eruit ziet.

yette

yette

03-02-2023 om 09:43 Topicstarter

Gefeliciteerd, Afrodite! 

Vanavond eten we oa lamsmerguez, aardappeltjes van de bakplaat, salade en dipgroenten. Ik maak er de knoflooksaus bij die hier momenteel een enorme hit is: Turkse yoghurt, mayo, knoflook en zhoug. 

Gisteren had ik een maaltijd van Plant B (vegan maaltijden bezorgdiensten) het was een curry met : Spinazie | Kokos | Knolselderij | Ingelegde ui | Volkoren basmati rijst.
Erg lekker.

Vandaag neem ik de pompoen-risotto, die mijn man gisteren kookte, mee naar mijn werk. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-02-2023 om 10:00

hier vandaag tom ka khai soep en een groenteloempia

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.