Eten
Dolfje
04-02-2023 om 08:44
Broodjebrie schreef op 04-02-2023 om 08:31:
Ik pak in ieder geval iets uit de vriezer want die zit echt vol.
Dat moet ik de komende week ook echt doen.
Broodjebrie
04-02-2023 om 08:54
Dolfje schreef op 04-02-2023 om 08:44:
[..]
Dat moet ik de komende week ook echt doen.
Ik dacht eergisteren; laat ik weer eens een grote pan groentesoep maken. Totdat ik later mijn vriezer opentrok en erachter kwam dat ik amper ruimte heb
Dus ik moet echt de vriezer wat leger eten.
ToetieToover
04-02-2023 om 09:21
Hier ook project vriezer-eten. Heb ik onlangs bakjes weggedaan met een datum in januari zonder jaartal. Lees ik hier terug, dat ze van dit jaar waren.
Jammer maar ik durfde het niet aan. En de vriezer moest leger want ik had mijn favo slager bezocht.
Vriend is ziek en voor hem bak ik pannenkoeken en kook ik rijstepap. Voor mezelf vond ik erwtensoep in de diepvries, van huis uit meegekregen dat met pannenkoeken te eten dus dat vond ik wel passend.
En verder nog geen idee. Als vriend verder niks wil eten en de huiself is niet thuis, kan het zomaar zijn dat ik havermoutpap eet ofzo.
Teigera
04-02-2023 om 09:23
Sterkte met de zieken toetie en yette!
Wij schuiven vanavond aan bij vrienden, geen idee wat we krijgen. Zal vast goedkomen. We gaan ook lekker koekjes bakken vanmiddag, echt zin in.
afrodite05
04-02-2023 om 09:33
Bedankt voor alle felicitaties!
Sterkte met de zieken, Yette en ToetieToover. Hopelijk gaat het snel weer beter.
Hier is nog wat tomatensoep over, ik denk dat we daar vanmiddag wat van nemen. Hopelijk is het dan op. Er is ook nog taart over. Voor vanavond maak ik (alweer) een ovenschotel met bleekselderij, gehakt, tomaat en aardappelschijfjes. Oh en kaas natuurlijk.
Dolfje
04-02-2023 om 10:28
Broodjebrie schreef op 04-02-2023 om 08:54:
[..]
Ik dacht eergisteren; laat ik weer eens een grote pan groentesoep maken. Totdat ik later mijn vriezer opentrok en erachter kwam dat ik amper ruimte heb
Dus ik moet echt de vriezer wat leger eten.
Haha ja zo gaat dat soms.
RoosOpJeHoed
04-02-2023 om 13:32
Ah Yette, wat vreselijk balen van je weekend weg! Beterschap, ook voor jouw vriend Toetie
Vanavond op het menu hier: pitabroodjes met shoarmareepjes. Bij de reepjes bakken we paprika's en ui. Erbij ijsbergsla en knoflooksaus.
En omdat het weekend is hebben we bij de groenteboer/traiteur toetjes meegenomen. Man chocolademousse, zoon abrikozenkwarkmousse (zelf uitgekozen tussen de bastogne- en chocoladetoetjes
) en ik aarbeienkwarkmousse.
Ted68
04-02-2023 om 13:42
Asperges met aliolo saus, en een stuk rundvlees .En voor man nog worteltjes
Herfstappeltaart
04-02-2023 om 13:52
Ik ben ook de vriezer en voorraad aan het checken. Zo heb ik nog mini-pasteitjes in de trapkast staan, over van kerst. Die worden voor bij de t.v. vanavond gevuld met geitenkaas, een walnoot en honing en daarna gebakken. 
@Yette: wat vervelend zeg dat de plannen zo in duigen vallen!
@Afrodite: gefeliciteerd nog! (ik mis wel eens wat) 
irmaladouce
04-02-2023 om 14:00
En yette, hoe gaat t nu met jongste ? Hoop dat jullie toch nog met z'n tweeën weg konden? Maaaarrre, dat moederhart, ik begrijp 't...
Wij hadden net lunch met kalkoenmedaillons in pepersaus, aardappelkroketten, petits pois-carottes en slaai.
Vanavond staat er voor wie er is en trek heeft een Turkse rode linzensoep op t menu. Sucuk, feta, pitas on the side.
Voor morgenmiddag staat er een stuk rundvlees in een creuset in de oven voor een pulled beef. Die komt op volkoren buns. En dan cole slaw erbij. Handig, want ik weet niet wie er wanneer mee-eet.
yette
04-02-2023 om 15:46
We zijn toch weggegaan en bijna aan de grens. Voor vertrek heb ik boodschappen gedaan voor thuis (inclusief verrassingen en extra paracetamol) èn de jongste twee mogen kiezen: zelf koken of een tikkie sturen. Zometeen eerst 'even' naar De Dochter. Met een tas vol bestelde boodschappen en wat chocola en tapas omdat ik het niet kan laten. Ze woont in het centrum, dus het wordt een kiss&ride - op 1,5 meter afstand, terwijl we elkaar al niet zo vaak zien.
Daarna loslaten en genieten. Bistro, hotel & 'wezienwel' en morgen kunst.
On topic: ik denk vis.
Broodjebrie
04-02-2023 om 17:08
Ik heb geen puf om te koken dus ik gooi een pizza tonijn in de oven.
FaithfulDuck87
04-02-2023 om 17:32
Friezinnetje schreef op 04-02-2023 om 09:33:
Ik eet vanavond taco's
het wordt wat anders, want het zakje wat ik er uit de vriezer getrokken had was voor nasi. dus nasi met gebakken ei.
MijnNaamIsHaas73
04-02-2023 om 17:37
Veel plezier Yette! Hopelijk lukt het loslaten een beetje
Wij eten vanavond "paella"; risottorijst met paprika, tomaten, erwtjes, kip, chorizo en garnalen. Erbij verse peterselie en partjes citroen