Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 18-12-2022 om 23:49:

[..]

Bladerdeeg is wel koolhydraten of is dat weer voor een andere dag?

Nee dat is een andere dag, dit is voor vegetarische-kerstavond 

Afrodite, het is (hier) niet meer glad, terwijl ik juist ergens woon waar het heel lang aanhield. Tenzij je in het oosten woont (ik dus niet), want daar kwam een waarschuwing van. Hopelijk heb je niet veel last van de prik, goed dat je hem gaat halen! 

Ik ga denk ik voor rode linzen/tomatensoep vandaag. 

Anijsblokje, ik ben nog geen 40+ en eet regelmatig sperziebonen, er is nog hoop   Inderdaad een superveelzijdige groente, passen bijna bij alles. Mijn schoonzus vertelde laatst over een vriendin die geen enkele groente lust. Ik vraag me dan serieus af wat je dan eet?

Vanavond roerei met paprika, ui en champignons. Erbij wat volkorenbroodjes.

JtM

JtM

19-12-2022 om 10:35

Wij (gezin onder de 40 ) eten ook regelmatig sperziebonen, lekker!

Vanavond eten wij andijviestamppot. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-12-2022 om 11:03

zuurkoolschotel vanavond op het menu

Vandaag zijn we vrij maar ook behoorlijk lui.
Weekend was best druk en gisteren veel bewogen. Ik werd vanmorgen weer net na 5 uur wakker  van de rugpijn dus het voelt nu al als avond.
Vanmiddag van alle overgebleven groente (tomaat /bloemkool /wortel /courgette) soep gemaakt, meteen een portie voor mij voor morgenmiddag.
Vanavond eten we bloemkool & broccoli met hamblokjes en ik maak er een kaassausje bij.

Biefstuk met gebakken champignons en gebakken aardappelen.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

19-12-2022 om 16:06

De koelkast en diepvries zijn hartstikke vol dus ik heb met de inhoud vanmorgen een weekmenuutje in elkaar geflanst.
Vandaag wordt het een kaasschnitzel uit de airfryer (Wat is dat toch een geweldig apparaat... Beste uitvinden allertijden i.m.o....)  met een pureetje en sla met wat champignon en paprika. 

(Alhoewel misschien ga ik wel bij Watertoren eten want wat zij gaat maken vind ik ook niet erg vies..  )

De keuzes zijn hier heel makkelijk: we eten op volgorde van wat eerst op moet.
Aan de beurt is de entrecote. Die gaat in reepjes en dan roerbak ik ze om toe te voegen aan een restje groenten in ketjapsaus met linzenspaghetti (bij wijze van noedels).
Lunch was een kikkererwtensalade, met rucola, gedroogde tomaatjes op olie, pijnboompitten, en dressing met olijfolie, citroensap/rasp, knoflook en peterselie. 

Wij hebben sinds kort ook een airfryer Phoebe maar pas 1 keer gebruikt voor frietjes en nuggets.
Ik heb nog van die vegetarische schijven liggen die op moeten, ga die er donderdag in maken. 

Wij aten wraps met vega kipschnitzels (uit de airfryer  haha, beste uitvinding ooit vind ik het niet maar wel een handig apparaat  )
Erbij  paprika,  tomaat,  sla, mais, geraspte kaas, zure room en wrap saus. 

Heerlijk Koreveen, geniet van je vakantie!

Wij aten broodjes hambuger met alles erop en eraan en frietjes. Mmmjam! 

Wij eten risotto met kip, courgette en erwtjes. 
Morgen nasi. Of andersom, kan ook. 

Wij hebben ook een airfryer, maar gebruiken hem toch vooral voor patat en snacks. Of broodjes afbakken. 

Straks na werk bak ik worstenbroodjes af in de airfryer.

Ik weet nog niet echt wat ik ga eten vanavond. Ik ga vanmiddag boodschappen doen dus dan zal ik wel wat inspiratie opdoen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.