Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Friezinnetje schreef op 18-12-2022 om 19:47:

[..]

gemalen koffie in een schoteltje of kommetje neerzetten

Ik heb alleen bonen, maar thnx voor de tip. Doen ze ook vaak als mensen ergens opgebaard liggen, werkt goed 

Broodjebrie schreef op 18-12-2022 om 20:29:

[..]

Schaaltjes azijn!!

Heb ik net neergezet idd. Thnx!

Voor mij echt een reden om niet te willen gourmetten...

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2022 om 21:14

Jynta1981 schreef op 18-12-2022 om 21:13:

[..]

Ik heb alleen bonen, maar thnx voor de tip. Doen ze ook vaak als mensen ergens opgebaard liggen, werkt goed

ach ja, gourmetten is ook wat cremeren...  

Jynta1981 schreef op 18-12-2022 om 21:14:

[..]

Heb ik net neergezet idd. Thnx!

Voor mij echt een reden om niet te willen gourmetten...

Yep, dat hadden wij dus ook. Gourmetten is lekker maar die lucht.. Totdat ik ooit van iemand de tip kreeg om azijn neer te zetten. Of koffiedrab. Dat laatste heb ik nog nooit geprobeerd maar azijn wel en echt, het werkt! Scheelt enorm.

Dolfje schreef op 18-12-2022 om 21:02:

[..]

Soep? Kinderen koolhydraatarm vind ik trouwens onzin dus ik zou iets aanpassen wat je lekker vindt voor de koolhydraatarme eters.

Ja ik ook hoor, maar met de kerst is er genoeg lekkers.

Mijn zus haar Kids eten 's avonds geen koolhydraten. Ze krijgen geloof ik wel gewoon brood mee naar school hoor. 

Met kerstavond moet het vega zijn. Daar heb ik net besloten dat ik paddestoelen ragout maak met bladerdeegbakjes. Lekker en niet te veel moeite.

Grappig dat er zoveel bijval kwam voor mijn spruitjes-met-satesaus-enzo- creatie. Mijn familie vindt dat absoluut geen eten en smerig enzo.
Vanavond at ik gekaramelliseerde witlof met aardappels en een vegading. 

Twee keer op rij 'ouderwetse groente' die absoluut niet populair is. Laatst hoorde ik dat sperziebonen ook vooral gegeten worden door 40+-ers en dat verbaasde me echt. Sperziebonen zijn toch super veelzijdig??! 

Oh, dat verbaast me ook enorm! Zo lekker, sperziebonen, en idd in elke keuken in te zetten. Wat eet men tegenwoordig dan wel? 

Broodjebrie schreef op 18-12-2022 om 21:16:

[..]

Yep, dat hadden wij dus ook. Gourmetten is lekker maar die lucht.. Totdat ik ooit van iemand de tip kreeg om azijn neer te zetten. Of koffiedrab. Dat laatste heb ik nog nooit geprobeerd maar azijn wel en echt, het werkt! Scheelt enorm.

Maar dan had ik dat zeker tijdens het gourmetten al neer moeten zetten?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2022 om 21:38

Jynta1981 schreef op 18-12-2022 om 21:37:

[..]

nee hoor, na de tijd. 

Jynta1981 schreef op 18-12-2022 om 21:16:

[..]

Ja ik ook hoor, maar met de kerst is er genoeg lekkers.

Mijn zus haar Kids eten 's avonds geen koolhydraten. Ze krijgen geloof ik wel gewoon brood mee naar school hoor.

Met kerstavond moet het vega zijn. Daar heb ik net besloten dat ik paddestoelen ragout maak met bladerdeegbakjes. Lekker en niet te veel moeite.

Bladerdeeg is wel koolhydraten of is dat weer voor een andere dag?

Goedemorgen. Ik heb vanaf vandaag 2 weken vakantie. Heerlijk! Mijn bedrijf is tussen kerst en O&N dicht en ik had nog overuren genoeg dus deze week er lekker bij genomen.

Gisteren had ik ‘s middags eerst een BBQ van het bedrijf waar ik vrijwilligerswerk voor doe. Was gezellig en lekker. Heb geroosterde groenten, goede couscoussalade en 1 varkensworstje en 1 hamburger gemaakt van hun eigen biologische veestapel, gegeten. Daarna de WK finale gekeken met de buren met een borrelplank. Daarna weinig honger meer dus we hadden allebei nog een klein schaaltje yoghurt met banaan gegeten.

Vanavond maak ik Chili sin carne.

Dank voor de Ottolenghi recepten, Haas. Staan lekkere dingen bij.

En een voor iedereen die een verdrietige kerst tegenmoet gaat

Jynta1981 schreef op 18-12-2022 om 19:40:

Ik maak deze met kerst denk: https://www.lekkerensimpel.com/kerstgerecht-kipcocktail/
Voor beide dagen! 2x andere mensen dus dat is makkelijk en we moeten 2x een voorgerecht. 1x koolhydraatarm. Kinderen eten dit ook! Hop.

Mmm, lekker 

Jynta1981 schreef op 18-12-2022 om 21:37:

[..]

Nee hoor, wij deden/doen dat altijd na die tijd.

Ik trek iets uit de vriezer vandaag, ik denk dat ik chili con carne ga eten. Ik moet straks na werk de stad in en ik kom er net achter dat de kapster vanavond komt.

Klinkt goed, Koreveen, fijne vakantie!

Ik ga vandaag (als de gladheid het toelaat) mijn coronaprik halen. Hopelijk word ik daar niet beroerd van, want ik wilde deze week juist voorzichtig aan weer wat gaan werken. 

Vanavond maak ik puree waar ik (lekker veel) gewokte spinazie en ui met zontomaatjes doorheen roer. Misschien nog wat uitgebakken spek er overheen kruimelen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.