Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Teigera schreef op 11-12-2022 om 20:45:

Wat vervelend voor je lief Koreveen! Beterschap gewenst.

Gerbils meer vervelend voor mij, zo’n zieke, uberzielige man, steunend en kreunend. Jullie kennen het wel 

Beterschap Anijsblokje. 

Vanavond maak ik een simpele roerbak met vega kip, broccoli, wortel en paprika met wat sweet Chili saus en rijst. Lief eet een beetje mee

soep met broodjes 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-12-2022 om 17:58

rijst met kip in rode currysaus

TanSwallow86

TanSwallow86

13-12-2022 om 18:52

Cup noodles x2

Wij kregen macaroni. 
Ik wil alvast het menu voor de komende dagen verzinnen zodat ik morgen sneller boodschappen kan doen (anders verdoe ik daar de halve ochtend aan )

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

13-12-2022 om 20:06

Vega chilli met groenten, volkoren wraps, kaas en beetje feta voor mij, vriend is Grieks Ortodox en aan het vasten (lijkt erg op vegan) dus geen kaas voor hem.

TanSwallow86

TanSwallow86

13-12-2022 om 20:11

Phoebe1982 schreef op 13-12-2022 om 20:06:

Vega chilli met groenten, volkoren wraps, kaas en beetje feta voor mij, vriend is Grieks Ortodox en aan het vasten (lijkt erg op vegan) dus geen kaas voor hem.

Zou jij eens aan die Griekse God van je, kunnen vragen wat voor soort kruiden ze gebruiken voor hun vlees? Het ruikt altijd goddelijk, maar kan ik geur niet thuis brengen

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

13-12-2022 om 22:20

HarleyQuin schreef op 13-12-2022 om 20:11:

[..]

Zou jij eens aan die Griekse God van je, kunnen vragen wat voor soort kruiden ze gebruiken voor hun vlees? Het ruikt altijd goddelijk, maar kan ik geur niet thuis brengen

hihi...

Ligt aan het vlees (hij noemt nu allemaal gerechten waar ik nog nooit van gehoord heb 🤣); kaneel,  pimenta (is combi van nootmuskaat, kaneel, kruidnagel en zwarte peper laurier, zout, peper, oregano,  bonenkruid, anijs, tijm, mint en peterselie. 

Man eet vanavond een bakje erwtensoep, door mijn moeder gemaakt. Stond al een tijdje in de vriezer. Ik gruwel ervan, dus hij eet dit alleen als ik er niet ben. Want oh, alleen die lucht al... bweh. Als de soep niet genoeg is, maakt hij er een of twee preitaartjes bij warm. 

Ik ga naar een kerstdiner van mijn werk. De eerste keer dat ik mijn collega's weer zie sinds september, dus ik voel me een beetje een profiteur (niet komen werken maar wel naar zo'n diner) maar aan de andere kant wel heel fijn om iedereen weer te zien. Diner is ipv een kerstpakket, want bezuinigingen. Voorheen was het en en (voor corona tenminste). 

Ik heb vooraf moeten doorgeven welk voor- en hoofdgerecht ik koos, vega of vlees. Ik heb als voorgerecht voor vega gekozen, volgens mij was dat iets met rode bieten. Hou ik niet zo van, maar de vleesoptie was iets wat ik zwangerschapstechnisch niet mag, ik dacht carpaccio. Hoofdgerecht was iets van sukade ofzo, dus daar ga ik wel voor de vleesoptie. Nagerecht was voor iedereen gelijk, iets met ijs dacht ik, niet echt op gelet want ik hoefde daarin geen keus te maken. 

Koreveen schreef op 13-12-2022 om 14:32:

[..]

Gerbils meer vervelend voor mij, zo’n zieke, uberzielige man, steunend en kreunend. Jullie kennen het wel

Beterschap Anijsblokje.

Vanavond maak ik een simpele roerbak met vega kip, broccoli, wortel en paprika met wat sweet Chili saus en rijst. Lief eet een beetje mee

Arme jij

Was even vergeten hoe hard het hier gaat. Je knippert met je ogen en ... +100 berichten. Maar ik ben nog aan het inkomen. 

Maandag gingen we pubquizzen en ik at daar. Uit nieuwsgierigheid een (vegan) new meat burger besteld. Rare ervaring. Voor mij (iemand die al meer dan 30 jaar geen vlees heeft gegeten) was de textuur heel vlezig. En de kleur ook. Smaak was niet zo heftig als vlees. Maar ik heb toch liever iets wat wat minder op vlees lijkt. Weird. Verder was 't wel okay. 

Gisteren heb ik koolrolletjes gemaakt. Van savooiekool, gevuld met rijst met champignosn, kappertjes, beetje feta, ui, knolselderij. Was lekker. Had veel vulling, dus nog een paar rolletjes in de koelkast om van de week te eten. 

Nu ben ik bezig met het diner voor vanavond. We vieren de verjaardag van mijn moeder en dan vraagt zij mij tegenwoordig om het eten te regelen. Ik maak dit: http://bijzonderspaans.nl/15173/aubergines-op-de-wijze-van-cadaques/ en http://bijzonderspaans.nl/10321/estofat-de-sepia-amb-patates-stoofschotel-van-zeekat-met-aardappelen/ De aubergines maak ik nu alvast. 

Ik heb vanavond ook een werkding en krijg daar geloof ik soep en broodjes.
Morgen een drukke dag met werk en afspraken en weet niet hoe ik daarvan thuis kom dus net alvast bloemkoolnasi " zoals van de Chinees " gemaakt en daar eten we k&k gehaktballetjes bij.

yette

yette

14-12-2022 om 09:43 Topicstarter

Risotto, zalmpakketjes uit de oven en veel te zoute Gelderse schijf voor wie geen zalm blieft, doperwten, salade caprese. 

wauw GB dat ziet er fantastisch uit. Die aubergine heb ik opgeslagen!

Wij eten vanavond avg, ik ga denk ik voor gemarineerde kip met bloemkool en aardappelschijfjes uit de airfryer.  Maar ik ga zo boodschappen doen dus dat kan nog veranderen. 

Oh wow, die aubergines ga ik ook een keer zo maken! Het meeste ervoor heb ik wel in huis. Behalve de aubergines en die staat ook echt niet meer in de moestuin nu 🥶

Vandaag eten we wat makkelijker:

onderweg-salade van ah, die met Hollandse garnalen en ik eet er nog wat zadencrackers bij met hummus en ik mik er een avocado door want die salade heeft weinig voedingswaarde, maar ja, enige glutenvrije die nog te vinden was… (ze zijn in de aanbieding, meteen halve schap leeg)

vanavond ook al kant-en-klaar, ik vind het meestal tegenvallen maar we gaan toch weer eens wat uitproberen van ah: gele curry stoof met een glutenvrij afbakbroodje en hartige kwark met pompoenpitten en paprika/ui/komkommerblokjes.

toetje is mangostukjes in abrikozengelei, want dat heb ik gisterenavond nog klaargemaakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.