Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette schreef op 12-12-2022 om 12:01:

Vandaag ga ik ingewikkeld doen: aubergine dumplings van Ottolenghi. Met kerst wil ik ze voor +/- 25 man maken, dus het kan geen kwaad als er wat routine ontstaat.

Dat is wel heel veel werk denk ik, dan is oefenen niet verkeerd 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-12-2022 om 16:10

hier gebakken aardappeltjes met sla en kipschnitzel

vandaag: pompoensoep met zadencrackers met roomkaas en plakjes komkommer en radijs

en

bakplaat met blokjes pompoen, aardappel, knolselderij en de laatste 15 minuten leg ik daar vis tussen: kabeljauwfilets met crunchlaagje van gevijzelde chips

Hier vandaag de geinfluencte zuurkool. Ik heb er trek in!

stamppot hutspot met spekjes en rookworst 

Uiensoep met zelfgemaakt stokbrood met kaas! Lust iedereen hier gelukkig.

Lasagne, de traditionele bolognese-versie. Was erg lekker. En er is nog wat over voor later deze week als lunch .

Afrodite, ik doe dat eigenlijk zelden, extra rijst of pasta ofzo koken. Wel gooi ik geen eten weg, dus restjes gaan mee naar werk voor de lunch. 

Man eet de salade die we zondag zouden eten met een hamburger erbij.
Ik eet vanmiddag thuis tussen mijn 2 diensten en fysio bezoek door k&k soep en neem gerookte kipfilet en komkommer mee naar het werk.

yette

yette

13-12-2022 om 07:58 Topicstarter

Kliekjes-keuzemenu: foe yong hai, nasi, aubergine dumplings (blijken meer een soort knoedels te worden, maar Ottolenghi noemt ze dus dumplings) in tomatensaus, spaghetti aglio & olio. Erbij een salade met oosterse sesam-dressing.

Vanavond doen we hier net alsof het zomer is met een pasta met geitenkaas, spekjes, zontomaatjes, olijven, pijnboompitten en rucola. Tja, daar had ik zin in... maar ik zal de pasta gewoon warm mengen met de rest ipv eerst laten afkoelen. 
Vanmiddag komt een (ook zwangere) vriendin lunchen. Ik maak dan een paar preitaartjes met spek warm die ik dit weekend al maakte. Daarbij maak ik een simpel tomatensoepje met ballen. Ik moet nog even broodjes en kerststol halen, dan is er genoeg keus lijkt mij. 

Vanavond geroosterde aardappels uit de oven met doperwtjes en vissticks met mosterdmayonaise.

Vanavond meng ik het stoofvlees in saus van gisteren met rijst en prei en champignons.

Vanmiddag ga ik gezellig lunchen met mijn moeder 😀

Veel plezier aan alle lunchers! 
En @afrodite: Wat moet het heerlijk zijn om te schrijven over een "ook zwangere vriendin"! 

Ik ga denk ik ook maar voor soep vandaag. Het wil nog niet echt allemaal. Zo maar eens kijken hoe het gaat met werken. Iets later beginnen, dat dan weer wel.

Veel beterschap voor de zieken!

Zondag aten we bistro krieltjes met sla en kippenbouten. Gisteren hadden we gekookte aardappelen met sperziebonen en verse worst.  En vandaag eten we gekookte aardappelen met spinazie, witte bonen in tomatensaus en gehaktballen. 

Gekookte aardappels met erwtjes en kipburger.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.