Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij hebben net besloten dat we friet gaan bakken in onze nieuwe airfryer.  zo'n zin in. Gisteren en vandaag maar even geen dieet. 

Lief is nog steeds ziek en zit aan de kippensoep en beschuiten. Ik denk dat ik een omelet maak met tomaten, basilicum en geitenkaas

Heel goed dolfje, even lekker genieten!

Beterschap voor je lief koreveen.

Ik lunchte vandaag in de sauna met een heerlijke caesar salade.  En vanavond mochten we mee-eten bij mijn moeder die op de kinderen had gepast.  Vers gebakken friet met een stukje kipfilet en salade. 

Wat vervelend voor je lief Koreveen! Beterschap gewenst.

Wij aten gisteren noedels met garnalen en kip, gekruid in een zakje uit de toko, volgens het zakje kwam het uit de Filippijnen. Nou het smaakte goed. Een flinke zak roerbakgroenten en klaar waren we. Daarna kwam de oppas en gingen wij naar een feestje, dat was heel gezellig.
Vandaag aan het werk in de avond: ik at boerenkoolstamppot, mee van thuis. Lief en de frutjes gingen aan de vegetarische schnitzel met minikrieltjes en erwtjes met worteltjes.

Ik ben ook ziek! Beterschap voor je vriend, koreveen. Hopelijk blijft het jou bespaard. 

Gisteren heb ik bijna niets gegeten, vandaag wel volkoren penne met gekookte venkel en ook wat geraspte kaas erover. Ben al blij dat er wat in gaat. Was lang geleden dat ik ziek was. Ik blijk ook koorts te hebben en dat heb ik zelden. Hopelijk knap ik gauw weer op.

Beterschap voor de zieken!

Beterschap voor alle zieken inderdaad! 

Ik maak het mezelf vanavond makkelijk, drukke dag vandaag met veel prikkels, voor het eerst sinds lang weer 2x een uur autorijden etc., dus ik hoef vanavond alleen nog maar kip te snijden. Dat wok ik met voorgesneden wokgroente en cashewnoten. Gisteren had ik een dubbele portie rijst gekookt, dus dat wat over was hoeft vanavond alleen even in de magnetron. Scheelt ook weer gas!
Doen jullie dit ook wel eens, dubbele porties rijst/aardappelpuree/... koken? Voor gemak en/of om gaskosten te drukken? Of een stoominzet gebruiken boven je kokende aardappelen/rijst/pasta/...? Ik vind mezelf dan altijd behoorlijk goed bezig, maar misschien doet iedereen dit wel 

Ja ik deed dat eerst ook vaak, dubbele porties rijst koken en dan in de diepvries. Nu eten we dus overwegend bloemkoolrijst dus dat vries ik niet in.

Vanavond merquez met pompoenblokjes en kikkererwten en ui op een traybake. 

Vanavond broccoli met aardappelpuree en een kipschnitzel.

Iets met bloemkool denk ik.

Sorry voor de zuurkoolhaters! Maar hier staat vanavond zuurkool met boekweit, paprika en komijnzaad/kaas op het menu. Klinkt raar, is heerlijk wat mij betreft. En even een vitamineboost.

Beterschap voor de zieken.

Ik maak voor vanavond een stoofpotje van riblap met ui, bleekselderij en Winterpeen. Daarbij gegratineerde spruitjes uit de oven en een aardappeltje.

Herfstappeltaart schreef op 10-12-2022 om 18:57:

[..]

siliconen bakmatjes?

Wat een idee, ik ga het uitzoeken. Dank!

yette

yette

12-12-2022 om 12:01 Topicstarter

Gisteren veel geslapen, denk door de booster. De rest heeft niet eens bedacht dat ze zouden kunnen komen en tegen de tijd dat ik wakker werd, was het half acht. Chinees dus. 

Vandaag ga ik ingewikkeld doen: aubergine dumplings van Ottolenghi. Met kerst wil ik ze voor +/- 25 man maken, dus het kan geen kwaad als er wat routine ontstaat. 

Dewi-Sri schreef op 12-12-2022 om 11:58:

[..]

Wat een idee, ik ga het uitzoeken. Dank!

Graag gedaan. Bij o.a. Bol.com, Blokker, kookwinkels.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.