Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

10-12-2022 om 16:56 Topicstarter

Vandaag maak ik dan toch maar zuurkool met spekjes en rookworst. En een jus vol gecaramelliseerde ui. Dat laatste lust ik.

Om de moed er bij zuurkool in te houden, begin ik dit geestige nummer van Esther Groenenberg altijd al tijdens het koken te zingen:

https://youtu.be/HbD1EGgJJ1E

(de jongste hoort me het net afspelen  en roept meteen: 'Nee hè?! We eten toch geen zuurkool ???!!!!' )

Ik voel met 'm mee. 

Als voorgerecht doen we maar een maagtabletje. Misschien valt het dan allemaal wat beter te verteren   

Ik gooi er maar weer een traybake in, dat scheelt tenminste een hoop afwas, want mijn afwasmachine verkeert nog steeds in deplorabele staat.
Echtgenoot begint te pruttelen over bakpapier dat stijf schijnt te staan van de PFAS. Hebben jullie soms een redelijk alternatief?
Ik ken mezelf: als ik een bakplaat gebruik zonder bekleding, heb ik de volgende dag een industriële schuurmachine nodig om de zaak weer schoon te krijgen, en dat lijkt me ook niet gezond.

Haha yette! Hopelijk is het meegevallen en heb je de vader heel gelukkig gemaakt 

Geen idee over pfas in bakpapier,  ik hoop eigenlijk niet dat dat ongezond is. En ik wil het ook niet weten want vind het ook redelijk onmisbaar. 

Man was vandaag weer verantwoordelijk voor het avondeten en hij maakte een pasta met rode saus. Maar met gehakt  van de supermarkt en dat vind ik echt niet lekker.  Ook de andere ingrediënten waren niet mijn eerste keus. Maar ik probeer minder kritiek te hebben op zijn aandeel in de bv het huishouden dus ik heb met lange tanden een bordje naar binnen gewerkt

Dewi-Sri schreef op 10-12-2022 om 17:45:

Ik gooi er maar weer een traybake in, dat scheelt tenminste een hoop afwas, want mijn afwasmachine verkeert nog steeds in deplorabele staat.
Echtgenoot begint te pruttelen over bakpapier dat stijf schijnt te staan van de PFAS. Hebben jullie soms een redelijk alternatief?
Ik ken mezelf: als ik een bakplaat gebruik zonder bekleding, heb ik de volgende dag een industriële schuurmachine nodig om de zaak weer schoon te krijgen, en dat lijkt me ook niet gezond.

siliconen bakmatjes?

zelfgemaakte pizza 

Vanmorgen hebben man en ik een grote pan erwtensoep gemaakt. Hij was heerlijk en op 1 grote kop na is ie helemaal op! 

https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/gezondheid-sport/hoe-zit-het-kunt-u-bakpapier-meerdere-keren-gebruiken/#:~:text=In%20principe%20is%20dit%20het,het%20de%20toplaag%20van%20bakpapier. Dit vond ik net over pfas in bakpapier. Volgens deze link komen de schadelijke stoffen alleen vrij bij "verkeerd gebruik". Daar verstaan ze onder: een velletje vaker dan 1x gebruiken. Dus als je na een keer je velletje weggooit, zal het wel loslopen (hoop ik, niet verder gegoogled). Er staat dat je ook biologisch bakpapier kan kopen via natuurwinkels, daar zou geen pfas in zitten.
Als alternatief kan je misschien grote ovenschalen gebruiken, dan doe ik soms omdat ook met bakpapier de bakplaat bij mij toch wat viezig wordt en ik heb nooit zin om dat schoon te maken. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

10-12-2022 om 23:12

Ik heb heerlijke broodjes hamburger/cheeseburgers zelfgemaakt met vers gesneden (niet door mij) uit de airfryer en griekse salade gemaakt. Was erg lekker! Morgen waarschijnlijk uit eten; vriend en ik hebben 1x per week dateavond waarbij we meestal ergens buiten de deur wat eten.  Vandaag bleven we liever thuis dus naar morgen verschoven. (En als we morgen ook geen zin hebben om weg te gaan 🥶🥶🥶 dan eventueel iets bestellen) 

Vandaag zondag frietdag. Dit keer met een salade van kleine tomaatjes, mais en ruccola.
Yoghurt met peer toe.

Ik ga rijst maken met sajoer boontjes, tomaatjes in sambal gorengsaus en gehaktballetjes met voor man wat satésaus. Erbij atjar tjampoer (gewoon uit een potje), seroendeng en gefrituurde uitjes. 
Voor de lunch/brunch (geen idee wanneer man ontwaakt) ga ik lekkere afbakbroodjes maken die ik luxe ga beleggen met rucola, kipfilet, avocado en tomaatjes. Ik heb nu al honger, denk dat ik eerst iets anders moet nemen, want man is voorlopig niet wakker, vrees ik.

JtM

JtM

11-12-2022 om 13:01

Nog geen idee, schoonvader is jarig vandaag en we eten iets op de verjaardag daar

Ik had gisteren borrelhapjes, oa nacho's en bitterballen. Was erg lekker weer. En het bier ook.
Vanavond eten we een salade of zo. En soep denk ik.

Ik heb nog wat salade over van gisteren dus dat eet ik op met aardappelschijfjes. Uit de vriezer bevalt prima trouwens!

TanSwallow86

TanSwallow86

11-12-2022 om 15:54

Gemengde salade, daar doe ik nog wat extra gekookte ei bij en rundvlees reepjes die ik nog even moet bakken en warm door de salade gooi

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-12-2022 om 16:13

ik eet ws krulfrieten met een salade

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.