Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Mama-Inge schreef op 04-12-2022 om 08:30:

[..]

Dat is prut. Wij hadden ook een hele goede, maar zijn verhuisd en die is nu te ver. Daarna was het even zoeken om weer een goede te vinden. Hebben er 3 in de omgeving die prima zijn (maar toch net niet zoals die ene voor we verhuisd zijn)

Ja erg he?! Ik heb er ook 2 geprobeerd daarna maar ik ben ermee gestopt hoor. Wat chinees eten betreft ben ik erg kieskeurig. 

Er zit veel verschil in Chinese restaurants inderdaad.

Ik heb voor vanavond chili con carne uitgehaald.

Vandaag eten we gekookte aardappels, sperziebonen en een rollade. En ik ga koken want de pilletjes doen zn werk en ik kan al best weer wat bewegen. Zo fijn!

Ik heb nog zat chinees over van gisteren. 

watertoren schreef op 04-12-2022 om 16:27:

Ik heb nog zat chinees over van gisteren.

Lekker!

TanSwallow86

TanSwallow86

04-12-2022 om 16:41

Na mijn vreetbui van gisteren, doe ik het even rustig aan met tosti

Fijn dat je je nieuwe keuken gadget binnen hebt, Moos!
Gisteren voetballen met de buren gekeken en lekker sushi laten aanrukken.

Vanavond gaan we uit eten bij 1 van onze favo restaurants. Ze doen mee met de Restaurantweek dus het wordt een speciaal verrassingsmenu. Zin in

Wij eten lekker lasagne die vriend heeft gemaakt. Hij is bijna klaar! Erbij een salade met komkommer, tomaat, paprika en mozzarella.  Ik heb trek!
Morgen eten we avg: gekookte aardappels, witlof ham/kaas (en voor de kinders witte bonen in tomatensaus. Ze moeten altijd wel 1 hap wotlof minimaal proeven) en een kipcoronbleu. 

patat gehaald met een frikadel 
Man en ik hadden beide geen zin in koken nadat we de hele middag op een kerstmarkt in de kou hadden gelopen 

yette schreef op 04-12-2022 om 08:58:

Gisteren kreeg ik het laatste boek van Ottolenghi cadeau: Extra Good Things. Daar lig ik nu heerlijk mee op de bank Leuk dat het aansluit bij hoe ik al regelmatig kook. Onderdelen van een maaltijd maak ik vaak ruim om ze later weer bij een heel ander maal in te zetten. Vandaar ook de titel 'extra good things', je legt een lekker voorraadje aan.

Ik hoop er deze week mee aan de slag te gaan.

Oh, die staat ook hoog op mijn verlanglijstje! Maar aangezien ik gisteren Java van Maureen Tan en Indorock van Vanja van der Leeden heb gekocht, wacht ik nog maar even, voordat echtgenoot gaat steigeren. Door al dat verhuisgedoe vliegt het geld er met bakken uit . Wil je tzt even vertellen of het boek bevalt? Ik heb Plenty, maar daar heb je zo vreselijk veel ingrediënten voor nodig, en Fransen zijn toch niet zo vegetarisch aangelegd .

Vanavond deel 2 van de chili con carne voor echtgenoot, en voor mij sla met vis. Chili valt me echt te zwaar op m'n maag, en hij is er dol op.

Boerenkoolstamppot met rookworst. Lekker makkelijk alles in één pan. Onze inductieplaat gebruikt best veel stroom, dus ik probeer nu wat vaker eenpansgerechten te maken.

Wij aten gekruide couscous met gestoofde groenten (spinazie, courgette, tomaten) en falafel. Eigenlijk wat te zomers, maar nu is de couscous mooi op .

Noodlesoep! Met champignons, spinazie en en worstvulling. Was lekker, morgen weer

Ik ben een beetje inspiratieloos vandaag. Ga straks eerst maar eens werken en bedenken waar ik zin in heb   

Hier wordt het vanavond een quiche met prei, spekjes en brie. Prei wordt hier niet met enthousiasme ontvangen dus ik hoop dat op deze manier ("verstopt") het toch goed gegeten wordt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.