Eten
ToetieToover
03-12-2022 om 19:23
Herfstappeltaart schreef op 03-12-2022 om 18:53:
[..]
De tomatensalade werden tomaatjes uit de oven met balsamico. Ik had geen zin in koude tomaatjes.
Ga ik morgen ook zo doen met de tomaatjes. Het zijn kerstomaatjes en ik snijd ze dan doormidden, ben ik wel even mee bezig om de bakplaat vol te leggen. Met gele linzenspaghetti en pesto. Dat lust namelijk iedereen die cadeautjes komt uitpakken morgenmiddag.
Vandaag sushibowl gemaakt. En vele pepernoten met chocomel en slagroom en mandarijntjes.
Moosey
03-12-2022 om 20:05
Hier een variatie op gisteren, wrap met geroosterde bloemkool, broccoli en zwarte boontjes, dit keer met een flinke lik humus en een restje rucola dat ik vond. Weer prima. En zo nog een chocolaatje. Heb de Tony Chocolonely adventkalender gekregen voor mijn verjaardag. Ik vind het een beetje onzinnige dingen, zoveel verpakkingsmateriaal… maar elke dag 1 chocolaatje eten (en ook niet in de verleiding kunnen komen om er meer te nemen, nou ja, kan wel maar is natuurlijk wel erg jammer) is wel lekker 
afrodite05
03-12-2022 om 20:50
HarleyQuin schreef op 03-12-2022 om 17:46:
[..]
Ik had vorige week nog afhaal chinees. Blijft altijd lekker.
Mag ik vragen hoe ver je nu bent in zwangerschap
Dat mag zeker
Ik zit nu op 14 weken, dus tja. Aan de ene kant voelt het als niet heel ver, aan de andere kant ben ik al lang ermee bezig en ik ga richting de helft. Maar vooralsnog gaat alles (voor zover we weten) prima met de gup. Gelukkig, ik vind dat we onze portie ellende wel weer hebben gehad.
Vervelend dat jouw bloedsuiker weer schommelt, ik hoop dat het bij jou ook wat stabieler wordt. Het afgelopen jaar heb jij het ook zwaar gehad
Maar ik vind het knap dat je zo positief blijft!
Pepperoni
03-12-2022 om 22:39
Mama-Inge schreef op 03-12-2022 om 18:27:
Hier ook Chinees gehaald
Lekker makkelijk na ons sinterklaasfeest vanmiddag
Dat mis ik in mijn stad wel. Wij hadden echt 1 hele goede afhaalchinees maar die is er helaas na 30 jaar mee gestopt. En de rest is prut...
afrodite05
04-12-2022 om 08:10
Vanavond eten wij een simpel avg'tje: gekookte aardappelen met tuinbonen en een slavinkje.
Ik denk dat we vandaag ook de paar pakjes gaan uitpakken die er liggen (ik heb een mooi nachtlampje gekocht voor op de babykamer van glas is lood, dat mag man uitpakken, heel benieuwd naar wat hij ervan vindt, en daarnaast hebben we een pakje van mijn zus en een van mijn moeder liggen). Tijdens het uitpakken hebben we een speculaasstaaf om te snoepen, gisteren lang naar gezocht. In de supermarkten was amper nog iets sinterklazerigs te krijgen (zelfs de mandarijnen waren op!), maar bij een veel te dure bakker zijn we gelukkig alsnog geslaagd. Hopelijk is die staaf dan extra lekker.
Herfstappeltaart
04-12-2022 om 08:14
Zondag frietdag. We schillen zelf nog ouderwets en bakken in de frituurpan (wel met zonnebloemolie dus niet al te ongezond). Erbij sla met tomaten, avocado en uitjes.
anijsblokje
04-12-2022 om 08:17
Dat verschil proef je echt wel, @afrodite!
Ik maak coq au vin vandaag.
Mama-Inge
04-12-2022 om 08:30
Pepperoni schreef op 03-12-2022 om 22:39:
[..]
Dat mis ik in mijn stad wel. Wij hadden echt 1 hele goede afhaalchinees maar die is er helaas na 30 jaar mee gestopt. En de rest is prut...
Dat is prut. Wij hadden ook een hele goede, maar zijn verhuisd en die is nu te ver. Daarna was het even zoeken om weer een goede te vinden. Hebben er 3 in de omgeving die prima zijn (maar toch net niet zoals die ene voor we verhuisd zijn)
yette
04-12-2022 om 08:58
Ik ga vandaag aubergine dumplings alla parmigiana maken (uit Flavour). Met simpele pasta erbij. Waarschijnlijk aglio e olio of al limone.
Gisteren kreeg ik het laatste boek van Ottolenghi cadeau: Extra Good Things. Daar lig ik nu heerlijk mee op de bank
Leuk dat het aansluit bij hoe ik al regelmatig kook. Onderdelen van een maaltijd maak ik vaak ruim om ze later weer bij een heel ander maal in te zetten. Vandaar ook de titel 'extra good things', je legt een lekker voorraadje aan.
Ik hoop er deze week mee aan de slag te gaan.
Dolfje
04-12-2022 om 09:05
Leuk Yette!
Ik heb gisteren teveel gegeten en gesnoept maar ja daar is het Sinterklaas voor.
Gaan zo maar eerst even naar de sportschool al barst ik nog van de rugpijn dus heel actief wordt het niet vandaag. Daarna slinger ik de slowcooker aan voor pulled chicken.
MijnNaamIsHaas73
04-12-2022 om 09:52
Leuk Yette. En goed dat je er ook mee aan de slag gaat. Ik heb best veel kookboeken maar gebruik ze bijna nooit. Vind het vaak toch teveel werk en te weinig waardering (lees gezeur aan tafel) van de kinderen.
Wij vieren vanmiddag sinterklaas met familie, daar krijgen we lasagne en een heerlijk toetje. Zelf neem ik wat borrelhapjes mee. Zin in!
FaithfulDuck87
04-12-2022 om 11:15
krijg net een appje van mijn zusje, of ik vanavond kom gourmetten. Euhh tuurlijk!
JtM
04-12-2022 om 12:46
De steppegras was heel lekker maar véél te veel natuurlijk. Gisteren hebben we boboti gemaakt en vanavond gaan we gourmetten