Eten
Dolfje
03-12-2022 om 09:22
Wat betreft koken voor jezelf, in mijn thuiszorgtijd maakte ik het huis schoon bij iemand en die man at dus dagelijks de k&k maaltijden van de appie of liet iets bezorgen. Ik moet er echt niet aan denken. Dan nog liever een boterham met een gebakken ei en rauwkost of zo. Soep en brood vind ik ook prima. Denk dat ik voor meerdere keren zou koken en in de diepvries zou doen, doe ik nu eigenlijk ook regelmatig.
Oh gisteren hadden we een soort van mega gehaktbal/gehaktbrood van de winkel hier en dat was echt heel lekker! Had hem in plakken gesneden en opgebakken in de pan. De andere helft in de diepvries gedaan want denk dat we hem anders zo uit het vuistje hadden opgegeten 
ToetieToover
03-12-2022 om 09:30
Phoebe1982 schreef op 03-12-2022 om 09:16:
[..]
Verstandig, en ik snap dat dat lastig is. Gezond is het in ieder geval niet, alle koolhydraten mijden maar goed ik val in herhaling.
Mijn moeder is al jaren alleen, mijn ouders zijn gescheiden. Ze is 76 maar ze kookt iedere dag voor zichzelf want ze vindt koken leuk en ze kan het erg goed.
Mijn moeder krijgt wekelijks het weekmenu van het voedingscentrum, daar haalt ze nog wel eens inspiratie uit. Ik heb mezelf ook aangemeld en voor mij is het altijd een beetje aanpassen, deze week bijvoorbeeld al hazelnoten (allergie), brood (te veel werk om te bakken) en pasta genoemd, waarvan ik de gele linzenspaghetti wel een goede vervanger vind.
Ze verzinnen leuke menu’s en je kunt zien hoeveel koolhydraten
eiwitten en vezels ergens in zitten. Ik let eerder op vezels dan op koolhydraten, heel lastig om voldoende vezels te eten zonder brood. Ik vraag me echt af hoe de poep eruit ziet van kh-vrij etende mensen.
Dat zou bij mij niet lang goed gaan. Maar ja, mijn darmen zijn niet gemiddeld.
Dolfje
03-12-2022 om 09:31
ToetieToover schreef op 03-12-2022 om 09:30:
[..]
Ik vraag me echt af hoe de poep eruit ziet van kh-vrij etende mensen.
Dat zou bij mij niet lang goed gaan. Maar ja, mijn darmen zijn niet gemiddeld.
Hahaha. Zoals ik al zei ik kan gewoon dagelijks poepen. Man niet, bij hem is het lastiger. Maar hij is op gewicht en eet nu in het weekend weer brood.
Herfstappeltaart
03-12-2022 om 13:13
Vandaag spaghetti met een bolognesesaus uit de vriezer (maak ik altijd voor meerdere keren). Omdat ik geen zin heb verder nog boodschappen te doen eten we er een tomatensalade met pittenmix bij.
TanSwallow86
03-12-2022 om 14:10
Ik twijfel
Of paella, die ik al in huis heb(zo'n zak van roerbak sensatie) of een vette hap, die ik niet in huis heb en daarvoor naar buiten moet. Maar heb geen fut om naar buiten te gaan.
Pepperoni
03-12-2022 om 14:17
Wij eten vandaag mexicaanse wraps. Ditmaal met kip normaal gebruik ik gehakt maar wilde eens iets anders proberen.
Jynta1981
03-12-2022 om 14:26
HAHA!wait..what schreef op 03-12-2022 om 09:15:
[..]
Wat is de reden daarvan? Wil(de) ze afvallen of denkt/vindt ze echt dat alle koolhydraten slecht zijn? Lijkt mij ook lastig ja..
Tja, ze zegt dat ze er niet goed tegen kan. Mijn zus heeft altijd rare regeltjes gehad rondom eten.
Heel soms eet ze weleens wat, bijvoorbeeld een paar patatjes als we uit eten zijn.
Ik vind bloemkoolrijst zelf echt goor, zij eten het volgens mij ook niet.
Het worden dus idd hamburgers met veel toebehoren.
afrodite05
03-12-2022 om 14:45
Oeh Chinees afhalen! Zei ik vanmiddag nog tegen man, dat we dat binnenkort weer eens moeten doen.
Even wat vragen beantwoorden: mijn moeder woont op een uur rijden, dus makkelijk aanwippen om mee te laten eten oid is er niet echt bij. Koken vond ze altijd wel leuk, ook altijd uitsloven als er bezoek kwam, rijsttafels enzo. Ik had juist daarom ook niet verwacht dat ze nu minder vooral zichzelf kookt. Maar ook met andere dingen vind ik dat ze raar doet, ze koopt bijvoorbeeld broodbeleg dat ze zelf helemaal niet eet en wil dan dat wij het meenemen. Vaak is dat iets wat ik nu niet mag, filet americain of salami bijvoorbeeld. Dus ik zeg al de hele tijd dat ze dat niet moet kopen, maar gewoon alleen wat ze zelf lekker vindt. Tja, moeders die altijd maar willen zorgen en verwennen hè...
TanSwallow86
03-12-2022 om 17:44
HarleyQuin schreef op 03-12-2022 om 14:10:
Ik twijfel
Of paella, die ik al in huis heb(zo'n zak van roerbak sensatie) of een vette hap, die ik niet in huis heb en daarvoor naar buiten moet. Maar heb geen fut om naar buiten te gaan.
Ben er even uitgegaan en heb een salade gekocht.
Moest eerst een hypo wegwerken, bleef nog lang bibberig. De 14e afspraak bij dvk, maar toch eerst even bellen maandag.
TanSwallow86
03-12-2022 om 17:46
afrodite05 schreef op 03-12-2022 om 14:45:
Oeh Chinees afhalen! Zei ik vanmiddag nog tegen man, dat we dat binnenkort weer eens moeten doen
Ik had vorige week nog afhaal chinees. Blijft altijd lekker.
Mag ik vragen hoe ver je nu bent in zwangerschap
Mama-Inge
03-12-2022 om 18:27
Hier ook Chinees gehaald
Lekker makkelijk na ons sinterklaasfeest vanmiddag
watertoren
03-12-2022 om 18:49
De Chinees was heerlijk. Lekker nasi met babi panggang besteld met gebakken banaan en kroepoek en sate. Morgen eet ik daar weer heerlijk van.
Herfstappeltaart
03-12-2022 om 18:53
Herfstappeltaart schreef op 03-12-2022 om 13:13:
Vandaag spaghetti met een bolognesesaus uit de vriezer (maak ik altijd voor meerdere keren). Omdat ik geen zin heb verder nog boodschappen te doen eten we er een tomatensalade met pittenmix bij.
De tomatensalade werden tomaatjes uit de oven met balsamico. Ik had geen zin in koude tomaatjes.
Broodjebrie
03-12-2022 om 19:06
Ik had boerenkool met worst, net zoals gisteren. Ik maak dat altijd voor 2 dagen klaar.