Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

wij eten vanavond paddestoelen risotto met pancetta erdoor. Ook nog geroosterde broccoli en gebakken oesterzwammen erbij

Fijn dat je lief zich beter voelt, Moos.

Dolf, als je zondigt ook van genieten en geen  trekken.

Het eten gisteren was goed geslaagd. We hebben van alles nog wat over en dat komt goed uit want ik ben net thuis na een dag fotoworkshop en ben moe

lasagne met extra veel groente 

Een variant op plaattaart met rode biet, peer en geitenkaas.  Het is hier gelijk een stuk warmer

Koreveen schreef op 06-11-2022 om 17:18:

Dolf, als je zondigt ook van genieten en geen trekken.

oh dat heb ik wel gedaan, moest even kijken maar die smiley bedoelde ik niet maar deze   
We hadden trouwens een broodmandje voor de tafel besteld en ik dacht eerst van ik pak het niet maar ik had er ineens zo’n zin in heb 2 kleine stukjes stokbrood gepakt  met kruidenboter maar het deed me eigenlijk helemaal niks. Vriendin vond het echt opvallend omdat ik normaal zowat dat hele mandje alleen naar binnen stouwde. Dus er veranderd toch wel echt iets in mijn eetgewoonten al gaat dat langzaam.

Vanavond maar vroeg naar bed en dan morgen weer een dag goed opletten en lekker gaan sporten na het werk. 
Had geen puf en zin nu in het captains dinner dus dat maak ik denk ik morgen, heb een pannetje soep gemaakt.
Zit nu te vechten tegen de slaap want als ik nu in slaap val ben ik vannacht om 1/2 uur klaarwakker ben ik bang. 

Ik at iets met volkoren penne, broccoli en gedroogde tomaatjes.

En dat ogen bijna niet open kunnen houden is herkenbaar, dolfje...gelukkig bijna bedtijd hier. 

gister vegan bolognese met ipv gehakt tot kruim gesneden champignons. Heerlijk hartig, paste prima bij de regenachtige dag. 
Vanavond vegan kapsalon. Op maandag eten altijd de uitwonende kinderen thuis en die vinden dit heel lekker.

Eigenlijk zouden we met familie van man zijn kant uit eten gaan naar een soort tapasrestaurant (zo noemen ze het zelf, maar het zijn geen Spaanse hapjes, gewoon lekkere kleine dingetjes), maar besloten dat man alleen gaat. Ik hou zo'n avond niet vol en ik mag door de zwangerschap zeker de helft van de gerechtjes niet. Dus man gaat de honneurs waarnemen en ik gooi een pizza in de oven, daarna lekker slapen ipv urenlang misselijkheid uitzitten. Misschien maak ik er een simpele salade bij met tomaat en komkommer. 

Stamppot boerenkool met spekjes. Maak gelijk een grote pan, dan eten we het morgen nogmaals, maar dan uit de oven.

MatureJackal76

MatureJackal76

07-11-2022 om 09:42

ovenschotel met kruidig gehakt, spinazie en aardappelpuree. Heel eenvoudig maar super lekker nu het kouder wordt 

Zuurkoolstamp met spekjes en worst. Twijfel nog of ik er een ovenschotel en/of er appel in verwerk. Dan eten de kinderen er misschien beter van. Maar zelf vind ik de pure zuurkoolsmaak lekkerder. 

Ik maak Boerenkoolstamppot met rookworst. Ik schil dubbel zoveel aardappelen en daar maak ik dan woensdag rauwe andijvie stamppot van met spekjes. Lekker makkelijk op de zwemdag.

Gisterenavond aten we bietjesstamp met falafal. 
Vanavond eten we loempiataart. Het klinkt in elk geval al lekker vonden de kinderen, hopelijk is dat het ook. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 07-11-2022 om 09:46:

Zuurkoolstamp met spekjes en worst. Twijfel nog of ik er een ovenschotel en/of er appel in verwerk. Dan eten de kinderen er misschien beter van. Maar zelf vind ik de pure zuurkoolsmaak lekkerder.

Dat had ik voorheen ook, dat ik de pure smaak lekkerder voor vindt, liefst met gerookte zalm, en dat anderen ananas en rookworst erbij wilden. Ik maakte dan twee kleinere ovenschalen, ik heb ze nog steeds: passen precies naast elkaar in mijn oven. 

afrodite05 schreef op 07-11-2022 om 08:29:

Eigenlijk zouden we met familie van man zijn kant uit eten gaan naar een soort tapasrestaurant (zo noemen ze het zelf, maar het zijn geen Spaanse hapjes, gewoon lekkere kleine dingetjes), maar besloten dat man alleen gaat. Ik hou zo'n avond niet vol en ik mag door de zwangerschap zeker de helft van de gerechtjes niet. Dus man gaat de honneurs waarnemen en ik gooi een pizza in de oven, daarna lekker slapen ipv urenlang misselijkheid uitzitten. Misschien maak ik er een simpele salade bij met tomaat en komkommer.

Je krijgt het niet cadeau zeg, die baby! Gelukkig zit het er nog, maar wat jammer dat het niet wat leuker kan verlopen voor jou. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.