Eten
afrodite05
05-11-2022 om 14:08
HarleyQuin schreef op 05-11-2022 om 13:55:
Ribkarbonade en Roma tomaten
Ha, de R zit in de maand (en straks in je maag)!
Sterkte, Moosey.
Ik ga nu alvast de mac n cheese voorbereiden, want in de avond ben ik te misselijk om te koken. Vanaf de middag eigenlijk al, maar ja. Even de moed verzamelen om naar de keuken te gaan.
Vanochtend samen met man een wandelingetje gemaakt naar de oliebollenkraam, want ja, hormonen en dan mag je dat soort dingen ineens. Dus allebei een bol op, misschien later vandaag nog eentje, want we hebben een zak vol.
Moosey
05-11-2022 om 15:27
Yette 
En Afro, wat gaaf van je zwangerschap! Ik gun je heel erg dat de misselijkheid zich tot t eerste trimester beperkt..
Lief gaat wat beter
Is in elk geval weer aanspreekbaar. Dat is een opluchting.
Mama-Inge
05-11-2022 om 16:26
jongste kind had van de week een 10 gekregen voor een toets.
Dus hij mocht bepalen wat er vanavond op tafel komt.
Hij heeft verschillende soorten broodjes gekozen met daarbij warme hapjes (gehaktballetjes, knakworstjes, saté, kipkluifjes) en ik heb er nog wat salade en komkommer bij gedaan
Dewi-Sri
05-11-2022 om 19:09
Heel veel sterkte, Moos en Afrodite, Fijn dat het met man wat beter gaat, Moos, en ik hoop dat je na deze week minder last hebt van de misselijkheid, Afrodite.
Hier doe ik vanavond een poging tot chinese eendenborst en chinese kool, gewoon met rijst. Lekker met sojasaus, een lepeltje sambal oelek (ik kan hier nauwelijks verese spaanser pepers krijgen), wat gula jawa, limoensap, veel verse gember, uien en knoflook.
Echtgenoot wil morgen "samen koken". Dat vind ik al heel leuk, want gewoonlijk heeft hij een hekel aan koken. Dat wordt dus weer een keer saltimbocca (daar is hij verzot op, dus dat kwam goed binnen), witlofsalade met appel en walnoten en piepertjes. Niet te moeilijk maken, de eerste keer
.
Jynta1981
06-11-2022 om 08:21
Hier gister na de verjaardag niet veel trek, 1 kind en vriend aten een paar patatjes en een snack, oudste en ik hebben overgeslagen.
Vanavond dus kip siam, een verspakket. Ben benieuwd.
En ik moet van mezelf zo naar de sportschool, maar ik lig zo lekker met koffie in bed
Maar goed, ik sleep me er zo uit, na de sportschool maak ik verse croissantjes en afbakbroodjes, dus daar verheug ik me dan maar op ![]()
yette
06-11-2022 om 08:35
We blijken de oudste te logeren te hebben. Ik sliep al toen dat werd besloten. Dus straks gezellig uitgebreid ontbijten met afbakbroodjes en 'ontbijtpizza' (bladerdeeg met daarop bacon, kaas, cerrytomaatjes en voor ieder een ei).
Vanavond carbonara en salade met oa boontjes en half-gedroogde tomaat.
Wel veel kaas, spek, tomaat en ei voor één dag, bedenk ik nu
afrodite05
06-11-2022 om 08:56
Ik hoop dat de klont voorgesneden stoofvlees straks genoeg ontdooid is om het daadwerkelijk te kunnen gaan stoven. Man wilde binnenkort weer frietjes met stoofvlees eten. Dat komt dan ergens verderop in de week, ik heb eerst een zak snijbonen en wat "gewone" aardappelen die op moeten. Dus ik hoop dat dat voor vanavond lukt. Ik heb geen plan b namelijk...
Jynta1981
06-11-2022 om 10:43
afrodite05 schreef op 06-11-2022 om 08:56:
Ik hoop dat de klont voorgesneden stoofvlees straks genoeg ontdooid is om het daadwerkelijk te kunnen gaan stoven. Man wilde binnenkort weer frietjes met stoofvlees eten. Dat komt dan ergens verderop in de week, ik heb eerst een zak snijbonen en wat "gewone" aardappelen die op moeten. Dus ik hoop dat dat voor vanavond lukt. Ik heb geen plan b namelijk...
Even in de magnetron ontdooien? Of nu even in een goed afgesloten zak ik koud/ lauw water leggen, dan ontdooid het snel. Stoofvlees wordt taai als het niet op kamertemperatuur is bij bereiding.
afrodite05
06-11-2022 om 12:39
Jynta1981 schreef op 06-11-2022 om 10:43:
[..]
Even in de magnetron ontdooien? Of nu even in een goed afgesloten zak ik koud/ lauw water leggen, dan ontdooid het snel. Stoofvlees wordt taai als het niet op kamertemperatuur is bij bereiding.
Thnx voor de tip, ik had "de klont" gisteren al uit de diepvries gehaald, dus ik neem aan dat magnetronnen of de watertruc niet nodig is. Straks even voelen en indien mogelijk meteen insmeren met mosterd. Vies kliederwerkje altijd.
FaithfulDuck87
06-11-2022 om 12:41
Hier vanavond een uiensoepje met eigengemaakte kruidenboter op stokbrood.
ToetieToover
06-11-2022 om 15:02
Vandaag:
restje bloemkoolcurry waar natuurlijk de noten en halloumiblokjes uitgevist zijn, dus ik ontdooide nog wat garnalen en bakte dat er bij. Met volkoren basmatirijst.
En:
avocadosalade, ineens moesten die op, met oogbonen, blauwe bessen, gele tomaten en rode ui. Daar moest nog wat bij en dat werd mosterdsoep. En zadencrackers, verse lading gebakken. Kaas erop als ze nog een beetje warm zijn, mmmm.
Dolfje
06-11-2022 om 15:17
Zo we zijn weer thuis, was ontzettend gezellig maar het is natuurlijk veel te laat geworden vannacht.
We aten in een gezellig eetcafé, man had mixed gril en ik rendang met friet. Dus dieet gebroken
Vandaag ontbeten met eieren met spek.
Zouden capucijners met spek en augurk etc eten maar heb daar niet erg zin in. Misschien verzin ik nog wat anders.
Teigera
06-11-2022 om 15:39
Vanavond een vega kaas-schnitzelding, met broccoli en gebakken minikrieltjes.