Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij gaan uit eten en uiteraard heb ik de menukaart al bekeken maar nog geen keus gemaakt  ik twijfel nog tussen een paar dingen.

Dolfje schreef op 05-11-2022 om 07:50:

Wij gaan uit eten en uiteraard heb ik de menukaart al bekeken maar nog geen keus gemaakt ik twijfel nog tussen een paar dingen.

Dat doe ik ook echt altijd! Maar ik neem de beslissing nóóit al thuis, ik hou altijd opties ofzo. Terwijl ik het waarschijnlijk gewoon stiekem toch al weet.

Sterkte Moos!

Wat goed dat je nog zwanger bent Afrodite 😀 maar wat naar van de misselijkheid. Ik heb wel nog een tip voor je obstipatie. Ik at toen ik daar last van had tijdens de zwangerschap drie gedroogde pruimen op de nuchtere maag en dat hielp goed. Ik hoop voor jou ook 💋

Wij eten een Wereldgerecht met kip, kastanjechampignons, rode ui, prei en peterselie met mihoen en mie en de nodige kruiden. Omdat dat niet genoeg is, heb ik een tomatenpaprikasoepje uit de diepvries getrokken.

Afrodite, fijn van de zwangerschap maar balen van de misselijkheid. Hou je taai.

En jij ook hou je taai, Moos!
Eergisteren heimeeting gehad en laat thuis dus ik ben bij de Indonesische toko binnengewaaid voor afhaal. Ik had gebakken nasi koening met sajoer boontjes, ketjap kip en een heet eitje meegenomen en daar hebben we van gesmuld.

Gisteren met vriendin geluncht met pancakes met blueberries en crème fraiche. Was heerlijk! Ik had ‘s avonds niet veel honger dus 2 boterhammen met kaas en mangochutney gegeten. Lief at de restjes van donderdag met kroepoek.

Vanavond komen vrienden eten en lief maakt op de bbq picanha met chimichurry, bloemkool met pittig korstje en hasselback aardappelen met kruidenmayonaise.
Ik maak er als toetje ricotta-citroentaart bij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-11-2022 om 10:41

ik zit te denken om vanavond pannenkoeken te gaan bakken. Daar heb ik wel weer eens zin in. 

Sterkte Moosey, voor jou en je lief. Heel naar dat het zo zwaar is en hij zo ziek is.

Lekker Friezinnetje, pannenkoeken! Wij eten vanavond quiche met spinazie en gerookte zalm. 

Jynta1981 schreef op 05-11-2022 om 08:28:

[..]

Dat doe ik ook echt altijd! Maar ik neem de beslissing nóóit al thuis, ik hou altijd opties ofzo. Terwijl ik het waarschijnlijk gewoon stiekem toch al weet.

Ik ben natuurlijk nog steeds op dieet en ik wil mijn dieet niet echt afbreken maar ik wil dus wel echt iets wat ik heel lekker vind. Er staan hamburgers op de kaart en dat vind ik lekker maar niet heel bijzonder. Verder zag ik schnitzel maar ook rendang. Ik denk dat het dat laatste wordt maar wie weet 

Koreveen schreef op 05-11-2022 om 10:26:

.

Vanavond komen vrienden eten en lief maakt op de bbq picanha met chimichurry, bloemkool met pittig korstje en hasselback aardappelen met kruidenmayonaise.

Klinkt zalig! Picanha en chimichurri♥️

yette

yette

05-11-2022 om 11:56 Topicstarter

Vanmorgen bezig geweest met mijn wijn - ik had in Frankrijk zoveel druiven gekregen dat er niet tegenop te eten was, 'dus' ik heb de boel ter plekke gekneusd en in flessen mee naar Nederland genomen. Vandaag moest ik voor de tweede keer filteren (druiven zijn er na de eerste keer al uit, vandaag heb ik het 3x steeds fijner door laten lopen). Wat een alcoholdamp!!! Je ruikt het zelfs op de bovenverdieping. Daar was de rest van het gezin niet blij mee, toen ze uit bed kwamen Het lijkt qua geur op brandewijn, echt enorm sterk, maar de smaak is slapjes - een soort cider/lambrusco. Veel te makkelijk drinkbaar voor het promillage dat er waarschijnlijk in zit. Helaas heb ik geen begin-meting gedaan, dus geen idee hoe zwaar het is. Over 6 weken is het klaar. 

Tot zover 'wat drinken we vanochtend' 

Vanavond eten we aardappelgratin, gepaneerde kaas, boontjes en salade. 

Ik ga ook uit eten vanavond en heb al op de kaart gekeken en weet zeker dat het mixed grill wordt. Vooraf peer me parmaham en gorgonzola en na iets van Irish coffee

watertoren schreef op 05-11-2022 om 12:05:

Ik ga ook uit eten vanavond en heb al op de kaart gekeken en weet zeker dat het mixed grill wordt. Vooraf peer me parmaham en gorgonzola en na iets van Irish coffee

Lekker!

Het is dat ik geen wijn lust maar leuk project Yette.

@ "Wat drinken we vanochtend" bij yette! 

Sterkte, Moosey. Natuurlijk niet gek dat het je af en toe aanvliegt...zorg goed voor jezelf! (en dat is soms gewoon met toastjes en kaas)

Afrodite, wat rot dat je zo misselijk bent maar ook zo fijn dat je zwanger bent!! 

Ik ben vandaag een beetje inspiratieloos qua eten dus er komt geroosterde pastinaak met geroosterde wortels en zalm in mosterd en dille op tafel. Er ligt ook nog een krop sla in de koelkast, past er prima bij.

Koreveen schreef op 05-11-2022 om 10:26:

Yum! Ik heb nu zin in zoiets! 

Helaas, er liggen ontdooide rode mulfilets (sinds gisteren al) dus die moeten het worden. Met opgebakken rijst en restje kropsla, restje schorseneren en wat zadenmix.

Bloemkool heb ik wel, die gaat in een curry met kokosmelk, cashewnoten, kikkererwten, taugé, uitjes, peterselie en gebakken halloumiblokjes. Veel peterselie voor de kleur.

TanSwallow86

TanSwallow86

05-11-2022 om 13:55

Ribkarbonade en Roma tomaten 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.