Eten
Dolfje
30-10-2022 om 17:58
Wij zijn ook al klaar met eten, ik had om 17:00 uur al mega trek door het verzetten van de klok. Was om 7 uur al uit bed ook.
Bloemkoolpizzabodem was best ok, ik vond het net iets teveel werk om het regelmatig te maken.
FaithfulDuck87
30-10-2022 om 18:04
hier een kiploempia in de airfryer. En er stond nog wat appelcompote in de koelkast, dus daar een kommetje van gegeten. Wat vreemde combi, maar ja, soms moet er iets op
anijsblokje
30-10-2022 om 18:18
Iets gebaseerd op Ottolenghi's "fried tagliatelle with chickpeas and smoky tomato-oil". Maar dan zonder tagliatelle!
Libertine
30-10-2022 om 20:11
Vanavond hadden we nasi van zilvervliesrijst met prei, spitskool, wortel en doperwten samen met tempeh die ik in de sesamolie eerst had aangebakken. Erbij zelfgemaakte pindasaus, atjar, cassave chips en crispy chili ( m’n laatste voedselverslaving
.
Inmiddels is hier het oudste kind (20) de deur uit en gaat de middelste (18) volgende week op kamers. Het lukt me nog niet erg om hier qua hoeveelheden rekening mee te houden. Vermoed dat ik in een vorig leven een Indiaas weeshuis heb gerund …
Jynta1981
30-10-2022 om 23:25
Ninoea schreef op 30-10-2022 om 19:38:
Gele rijst met chorizo.
Is dat dat recept van de allerhande met erwtjes en tomaat? Die vind ik zó lekker!
Jynta1981
31-10-2022 om 07:10
Wij eten zuurkool. Of gewoon een stamppotje met spekjes of in een ovenschotel met ananas en kaas. Erbij heb ik rookworst.
Heb er nu al trek in 😅 Al heb ik meer trek in een speklapje, dus misschien haal ik dat nog ipv rookworst.
RoosOpJeHoed
31-10-2022 om 09:00
Stamppot spinazie met gebakken ui en champignons, die moeten op. Gehakte nootjes erover.
Chiquita
31-10-2022 om 10:10
Vanavond bobotie, zelf gemaakt van gehakt gemengd met rozijnen, abrikozen, ui en op smaak gemaakt met kerrie madras, erbij salade en rijst.
Ik blijf deze link maar eens volgen, handig als ik zelf niet op idee kom
yette
31-10-2022 om 11:20
Aardappelgratin, gebakken kaasplak met een korstje van paneermeel en kruiden, boontjes, salade met bietjes, rucola en schapenfeta.
Maar nu eerst een berg kruiden uit de tuin schoon zien te krijgen om 'pesto' van te maken. Heb een klein kapitaal aan pijnboompitten, genoeg parmezaan en mooie olie van de importeur, maar te lang gewacht - mijn imposante basilicumplanten hebben er ineens genoeg van, dus die oogst valt tegen. Dus een experiment met basilicum en 4 andere kruiden dat tot iets meer dan een kilo (
!!!) 'pesto' zal leiden. Gelukkig veel jarigen deze weken - etiketje erop, strikje erom 
yette
31-10-2022 om 14:30
Vijf potten pesto ✔️
Maar nu op de SEH - achter de ambu met mijn zoon aan omdat zijn epilepsie niet stopt. Hij is nu platgespoten, dus rustig. Zo gaat het altijd. Straks misschien zuurstof, maar het komt vast weer goed. Zoals altijd.
Maar achter het gordijntje ligt hiernaast een meisje dat opzettelijk teveel pillen heeft geslikt. Echt een kind nog. Zonder ouders erbij
En dat hakt er nu echt ff in ... djeez!!!
Dus, on topic: vanavond geen gratin. Misschien pasta met pesto en een bakje kers-tomaten.
JtM
31-10-2022 om 15:02
Jeetje wat heftig Yette, zowel van je zoon als van het meisje naast jullie.
Hier staat er kip madras op het menu.