Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag socca met een saus van gebakken/spicy gekruide (knoflook, citroen, komijn, chili)/gepureerde ui, paprika en walnoten met granaatappelmelasse en -pitjes er overheen (soort muhammara), gebakken halloumiblokjes en gekookte eieren

(want ik had eiermutsjes gehaakt, toen wilde ik dus testen hoeveel langer een ei warm blijft onder zo’n gehaakt kuiken maar dat mislukte want tja, we wilden die eieren allemaal opeten)

yette

yette

22-10-2022 om 15:58 Topicstarter

Patat, kipstrips, coleslaw.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-10-2022 om 16:12

geen idee, want vanavond een feestje met eten erbij

Friezinnetje schreef op 22-10-2022 om 16:12:

geen idee, want vanavond een feestje met eten erbij

Veel plezier! 😊 altijd fijn om een keer niet zelf te koken

Al heb ik ook niks te klagen; we gaan Chinees halen! Lang geleden, doen we niet zo vaak

Macaroni met broccoli, uien en kaas. Klein beetje kaas; niet zoveel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-10-2022 om 16:33

HAHA!wait..what schreef op 22-10-2022 om 16:25:

[..]

Veel plezier! 😊 altijd fijn om een keer niet zelf te koken

Al heb ik ook niks te klagen; we gaan Chinees halen! Lang geleden, doen we niet zo vaak

Pcies! 

Chinees laatst gehad, het is lekker maar niet bijzonder (meer)

Ik kan echt wel genieten van Chinees, maar idd 1x per jaar ofzo en dan ben ik er wel weer even klaar mee. Is met pizza trouwens ook zo. Wij bestellen of halen bijna nooit eten. 

pannenkoeken 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-10-2022 om 01:31

gezellig feestje met lekker eten. Vooraf een schaal met diverse hapjes. Kerriekroketje, mini-empenada, stokbrood met kruidenboter/pesto/aioli, carpaccio en rauwe ham. 
Daarna hoofdgerecht met diverse soorten vlees: Gesmoorde varkenswangetjes, eendeborst, vis in currysaus, bieflappen gesmoord, en nog een paar soorten. Hierbij aardappelpuree, rode kool, appelcompote, frietjes, cimchi. Als nagerecht diverse bolletjes ijs, pannacotta, meringue. 
Daarna nog lekker nazitten met nog een paar borrels. Nu maar op bed. 

yette

yette

23-10-2022 om 07:56 Topicstarter

Ik ga vandaag maar eens de bulgur met gegrilde groenten en haloumi maken die al een tijdje op de planning staat. 
Denk dat ik er meteen na het ontbijt mee begin, want er valt al een paar dagen weinig te plannen door de epilepsie van de oudste. Dan is het hopelijk vanavond klaar 

JtM

JtM

23-10-2022 om 08:00

Gisteren hebben wij lekker simpel broodje hamburger gegeten. Lekker angusbeef burgers, smaakte goed!

Voor vanavond ga ik een maaltijdsoep maken. Straks vast de gehaktballetjes draaien en bakken en wat groenten snijden. Is dat ook weer gedaan. Hoef alleen straks nog even een afbakbrood in de winkel te halen, die was vriend gisteren vergeten.

Ik heb nog ontbijtspek wat op moet en champignons. Denk dat ik een omelet ga maken. 

Vandaag restjesdag. Er staat nog een portie traybake met worst van eergister en iets met zalm wat een vriend gisteren voor lief had gekookt. En ik had nog wat bbq-resten van werk meegenomen (groenten/salade en wat miniburgertjes, die gaan de vriezer in) Moet meer dan genoeg zijn voor lunch & diner. 

Wij eten een broodje Shoarma, wel zelfgemaakt van kipfilet, ui, champignons, paprika en shoarmakruiden. Erbij pita of turk broos, ijsbergsla en sausjes.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-10-2022 om 09:45

Snert

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.