Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Morgen zijn de kinders uit logeren, dus wij moeten even kijken. Misschien iets bestellen? Nog even overleggen.

De pie met kip en paddestoelen staat in de oven en het ruikt zooooooo lekker 
Nog 15 minuten...

Koreveen schreef op 21-10-2022 om 17:32:

Ik hou van bloemkoolrijst, zeker in een bowl met lekker sausje of bij een stoof en courgetti ook. Mijn darmen zijn er ook blij mee.

Moet wel zeggen dat ik vandaag k&k bloemkoolrijst had van bonduelle uit de diepvries maar dat was eenmalig want zelf maken is veel lekkerder.

Ik heb gewoon geen honger vandaag.. geen idee of ik nog iets ga eten.

Ik kwam net een uit Nederland meegenomen rookworst tegen die op moet (een paar dagen over de datum moet toch kunnen?) dus morgen maak ik een stamppot spinazie met blauwe kaas (die spinazie moet ook op). Veel te veel ingeslagen voor de logees, dat moet dus nog wennen.
Zij hebben ons weer in ruime mate voorzien van drop en stroopwafels, wat wel heel erg lekker is maar helemaal niet goed, dus nu de stroopwafels op zijn, houden we de drop voorlopig dicht en achter slot en grendel .

Ik heb vanmiddag in de stad oliebollen gekocht, daar wordt er zo 1 van gegeten als toetje, zó lekker!

yette

yette

21-10-2022 om 22:21 Topicstarter

yette schreef op 21-10-2022 om 08:42:

Bulgur met wat ik zoal aan kruiden uit de tuin haal en een bakplaat vol aubergine, courgette, paprika's, rode ui en blokjes haloumi. En knoflook natuurlijk. Veel knoflook.

De Vader heeft soba noodles met iets sesam-achtigs, tahoe uit de oven en salade gemaakt. 

Ik heb het nèt pas op want ik moest vanmiddag weer eens achter een ambulance aan omdat de epileptische aanvallen van de oudste niet stopten. Gelukkig werd het geen overnachting. Heb hem zojuist weer bij de wooninstelling afgeleverd. 

Dus tsja. Het eten was met liefde gemaakt en ik viel om van de honger dus ik heb enorm zitten schrokken. Groot succes dus! Maar niet voor herhaling vatbaar 

Hoop dat je lekker slaapt Yette..

Ik maakte een traybake. Had de aardappels al in de oven zitten toen ik erachter kwam dat ik eigenlijk niet zoveel bakebare groenten had maar met een stronk broccoli, wat vergeten peentjes, een flinke ui en een klein paprikaatje ging het nét. Braadworstje erop, was lekker. 

De liefde voor koken heeft mijn zoon van mij over genomen. Sinds januari woont hij op zichzelf en nu komt hij nog regelmatig bij mij eten maar ik word nu ook vaak uitgenodigd om bij hem te komen eten zoals vanavond. Zijn spareribs zijn lekkerder als de mijne maar hij had wel mijn recept wat marinade betreft. Ik heb van hem geleerd dus de volgende keer doe ik het net zoals hij het deed. Maar wel heerlijk gegeten en ik weet nu hoe je malse spareribs kunt maken die van het bot af vallen dankzij mijn zoon. Je bent nooit te oud om te leren.

Vanavond spelletjesavond bij vrienden. We halen lekker Thais 

Wij gaan pizza bestellen, lekker!

Vanavond chili con vega carne

Tomatensoep met stokbrood, hier. 

Hier ook chili maar niet vega, ik serveer het in slabladeren, zoiets zeg maar :
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/mexicaanse-sla-wraps

Wij eten hapjesavond vanavond.  Ik ga zo maar eens beginnen want ik moet nog steeds in etappes koken. (Heel blij en dankbaar dat ik überhaupt weer zelf kan koken). Ik maak een artisjokken dip. Verder veel  k&k, stokbrood met kruidenboter, prosciuto en manchego, nachos met guacamole (wel zelfgemaakt). Oesterzwambitterballen uit de airfryer.  En gemarineerde kipkluifjes. Ik maak nog een salade met sla, tomaat, komkommer, wortel julienne,  de rest van het blik artisjokken en feta. Oh en ook nog gedroogde abrikozen met roomkaas en spek uit de oven. Toch nog wel wat te doen als ik het zo teruglees 

Klinkt allemaal lekker Haas, het is dat ik op dieet ben 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.