Eten
RoosOpJeHoed
23-10-2022 om 13:50
Wij eten een simpel avg'tje: aardappels, sperziebonen en kip. Sinds zoon in de 'lussiknie' fase zit (al 2 jaar inmiddels), eten we een stuk simpeler. Gelukkig begint hij de laatste tijd meer dingen uit te proberen, dus ik heb goede hoop op wat uitgebreider koken in de toekomst.
Chinees hebben wij voor het laatst gehaald toen ik zwanger was. Soms heb ik er wel zin in, maar heb er nooit de twee dagen buikpijn voor over. Net als Jynta halen/bestellen wij zelden eten. Vind het altijd tegenvallen. Jammer, want het is soms zo lekker makkelijk.
Dolfje
23-10-2022 om 14:58
Wij zijn tegenwoordig ook niet meer zo van het bestellen. Nu met dieet natuurlijk helemaal niet. Favoriet bij mij als we het toch doen is een mix- schotel van de shoarmatent. Bij man is Chinees favoriet.
rionyriony
23-10-2022 om 15:18
Ik eet heel vaak macaroni met uien en kaas tegenwoordig met wat meer groenten. Dat kán gelukkig weer; ik had een probleem met groente maar dat is een stuk verbeterd.
Ik heb ook aardappelen. Of bruine bonen; is ook weer eens lekker.
Dewi-Sri
23-10-2022 om 15:31
Vanavond maar weer eens saltimbocca (ik kom gewoon nooit door m'n bed salie heen) met truffelrisotto en over de groente denk ik nog na. Ik heb nog iets ratatouille-achtigs, maar dan heeft het geheel voor mij een wat te eentonige structuur. Misschien een salade op basis van chinese kool met wat restjes uit de groentela.
Maar eigenlijk heb ik ook zin om knoflook te poffen, want vanmorgen op de jaarlijkse planten- en bomenfair heb ik twee kilo knoflook gescoord. Ik ga er lekker veel van planten, gewoon omdat het me leuk lijkt om mijn eigen knoflook te kweken. Ook een mooie dragonplant meegenomen, en natuurlijk basilicum.
ToetieToover
23-10-2022 om 16:44
De bakplaat ligt vol met: venkel, pompoen, aardappel, meiraapje, halloumi, witte bonen en kruidenolie. Erbij hartige hangop met zadenmix, ui en komkommer. Ik kan liggend koken met de oven
al moest ik uiteraard eerst vele blokjes snijden en hier en daar schillen.
TanSwallow86
23-10-2022 om 17:48
HarleyQuin schreef op 23-10-2022 om 14:41:
Kipfilet haasjes, courgette en evt mie erbij
Heb geen mie genomen. Dus alleen kipfilet haasjes en hele courgette in halve plakjes
Koreveen
23-10-2022 om 18:49
Ik heb een grote zalm spinaziequiche met ricotta en zongedroogde tomaat gemaakt. De andere helft eten we dinsdag.
MijnNaamIsHaas73
23-10-2022 om 18:59
Wij aten rijst met aubergine puree, vis en een soort koude salsa van blokjes tomaat en groene olijf
Jynta1981
23-10-2022 om 20:30
rionyriony schreef op 23-10-2022 om 17:23:
Mac and cheese is het geworden.
Oh dat is ook een goed idee weer eens! Dat ga ik morgen maken denk ik. Ik had een lekker recept van paulines keuken met spinazie: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/mac-and-cheese-met-spinazie#recept
Daar doe ik dan nog hamblokjes door anders vind ik hem saai en een salade ernaast. Bedankt voor het idee!
TanSwallow86
23-10-2022 om 21:11
Even een lekker oude lullen drankje. Advocaat met veel slagroom. Had er ineens trek in, dus vanmiddag gehaalt.
yette
23-10-2022 om 21:19
Uiteindelijk uitgeweken naar een traybake die we in episodes en zonder enige toewijding met 3 personen in elkaar hebben gezet - omdat er ff niet één iemand was die de tijd had om mijn plan van groenten, bulgur en haloumi op te pakken.
Maar hé, er was eten, we zijn weer compleet en gaan zo formule 1 kijken.
Reden: De Vader heeft vanmiddag de oudste die op de fiets zat en ergens in nood was ivm zijn epilepsie, gevonden en opgepikt. Daarna mocht ik achter de ambu aan omdat de aanvallen niet stopten. Nu weer thuis. Wafels met slagroom als toetje.
Ik word hier zó moe van af en toe
@ Dewi - salie is winterhard. Zeker waar jij nu woont.
Moosey
23-10-2022 om 22:37
Pfff Yette, wat een ellende toch. Je zou toch denken dat er iets anders op te vinden zou moeten zijn dan altijd weer naar het ziekenhuis waar ze dan neem ik altijd weer hetzelfde doen? Maar ik neem aan dat jij die gedachte al 1000 keer hebt gehad (of waarschijnlijker gewoon begrijpt waarom dat niet kan)
Ik slaap de komende 2 nachten waarschijnlijk in een hotelkamer bij het ziekenhuis waar lief opgenomen wordt voor de volgende behandeling. Niet omdat dat echt nodig is maar het is ook vlak bij mijn werk dus vooral wel relaxed, een beetje op de fiets op en neer pendelen tussen ziekenhuis en werk
Hij moet lang opgenomen blijven maar gaat eind van de week wel terug naar ons vaste ziekenhuis. Logistiek iets lastiger voor mij maar het ziekenhuis vinden we fijner, dus dat is ok. Bij de hotelkamers zit ook een fijne keuken dus voor morgen neem ik nog wat restjes aardappel mee en ik kook iets van groente. Misschien wel iets met witlof. Of met bietjes en geitenkaas.