Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Bloemkool-preisoep. Is een nieuwe pureersoep van AH, ben benieuwd of het wat is.

RoosOpJeHoed schreef op 08-10-2022 om 12:55:

Bloemkool-preisoep. Is een nieuwe pureersoep van AH, ben benieuwd of het wat is.

Daar kan denk ik niet zo heel veel mis mee zijn. Hooguit flauw van smaak maar wij gooien in elke soep sambal 

Dolfje schreef op 08-10-2022 om 13:13:

[..]

Daar kan denk ik niet zo heel veel mis mee zijn. Hooguit flauw van smaak maar wij gooien in elke soep sambal

Sambal is altijd een goed idee! Er zitten bij die pureersoepen kruiden die niet altijd lekker uitpakken. Wij hebben ook iets om er doorheen te doen bij gebrek aan smaak.... kaas Dus komt vast goed

TanSwallow86

TanSwallow86

08-10-2022 om 16:39

Friezinnetje schreef op 07-10-2022 om 21:54:

[..]

maar ik lees heel vaak dat je niet eet, of echt heel weinig. Dat is niet goed hoor, zeker niet met je bloedspiegel.

Even een reactie.

De reden waarom ik weinig eet, ik zit in een rouwperiode. Heb weinig tot geen eetlust. Ik ga mijzelf niet dwingen om te eten. Ik probeer het wel, maar als het niet lukt, dan heb ik pech. Drinken wil nog wel, dus dan neem ik een soepje. Maar ik ga niet alles opschrijven wat ik eet per dag of alleen een dagdeel. 

Lieve foodies, ik ga jullie denk ik even verlaten. Ik kan dat natuurlijk stilzwijgend doen, maar er zijn hier zo veel lieverds die meedenken en meeduimen   Feit is dat ik dusdanig beroerd ben dat ik al misselijk word als ik over eten denk. En hoe heerlijk alles wat jullie maken ongetwijfeld ook is, ik word er beroerd van om het te lezen. Dus uit zelfbescherming lees ik even niet meer mee. Schrijven heeft ook niet veel nut, vrees ik... Ik hoop van harte dat dit snel over is want men, koken en eten is wel echt mijn ding en ik baal er ontzettend van hoe ik me nu voel. Dikke knuffel voor jullie allemaal en eet smakelijk! 

Ps ik zit nu op exact 6 weken, ons record tot nu toe! 

Beterschap Afrodite! Ik spreek denk ik voor ons allemaal als we je dikke knuffels sturen en blijven duimen!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-10-2022 om 17:29

oh wat fijn Afrodite, en je bent natuurlijk altijd welkom! 

Ik gooi denk ik een kiploempia in de airfryer. En als ik nog trek heb daarna, dan nog een cracker

Wat Dolfje zegt! 

afrodite05 schreef op 08-10-2022 om 17:26:

Lieve foodies, ik ga jullie denk ik even verlaten. Ik kan dat natuurlijk stilzwijgend doen, maar er zijn hier zo veel lieverds die meedenken en meeduimen Feit is dat ik dusdanig beroerd ben dat ik al misselijk word als ik over eten denk. En hoe heerlijk alles wat jullie maken ongetwijfeld ook is, ik word er beroerd van om het te lezen. Dus uit zelfbescherming lees ik even niet meer mee. Schrijven heeft ook niet veel nut, vrees ik... Ik hoop van harte dat dit snel over is want men, koken en eten is wel echt mijn ding en ik baal er ontzettend van hoe ik me nu voel. Dikke knuffel voor jullie allemaal en eet smakelijk!

Ik hoop zo van harte dat het een goed teken is dat je misselijk bent. Dikke knuffel van mij 

@Afrodite: veel succes en toi toi toi enzo. Hopelijk kun je snel weer meeschrijven en genieten van eten (maar mét jeweetwel).

Vanmiddag even naar het bos geweest, vanochtend waaide het nog flink maar het waait nu minder. De zon is gebleven, erg fijn! Was een fijne middagwandeling.

Ik heb zin in vet eten, dus heb een kapsalon döner besteld, en hotwings erbij! Waarschijnlijk veel te veel voor mij alleen, maar heb nu honger

yette

yette

08-10-2022 om 18:44 Topicstarter

afrodite05 schreef op 08-10-2022 om 17:26:

Lieve foodies, ik ga jullie denk ik even verlaten. Ik kan dat natuurlijk stilzwijgend doen, maar er zijn hier zo veel lieverds die meedenken en meeduimen Feit is dat ik dusdanig beroerd ben dat ik al misselijk word als ik over eten denk. En hoe heerlijk alles wat jullie maken ongetwijfeld ook is, ik word er beroerd van om het te lezen. Dus uit zelfbescherming lees ik even niet meer mee. Schrijven heeft ook niet veel nut, vrees ik... Ik hoop van harte dat dit snel over is want men, koken en eten is wel echt mijn ding en ik baal er ontzettend van hoe ik me nu voel. Dikke knuffel voor jullie allemaal en eet smakelijk!

Mooi zeg! En begrijpelijk als je zoveel last hebt van misselijkheid. Ik hield mezelf op de been met Brinta 

Hoop dat je snel weer met plezier de keuken in kan! 

Wij eten avg bloemkool met een speklap.

ik ben voor het eerst zadencrackers aan het maken, lijnzaad en pompoenpitten en had nog een beetje zonnebloempitjes. Dat met water laten weken en op een bakplaat gedaan. Ben benieuwd of het wat wordt...

De zadencrackers waren ok, ik vond ze iets te bitter maar dat komt denk ik omdat ik het wat langer in de oven had gedaan omdat ze nog te nat waren.

Vandaag eten we bloemkoolnasi met gehaktballetjes in pindasaus ( plan was Gado Gado maar ik heb meer zin in een rijst-achtig gerecht).
Gehaktballetjes zijn kant en klaar want vanmiddag gaan we naar het theater dus het is snel klaar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.