Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zadencrackers maak ik ook weleens Dolfje, voor de afwisseling wel lekker. Veel plezier in het theater!

Vanavond eten we Indiase curry met geroosterde bloemkool, spinazie en tomaten. Erbij naan. Ga nog amandel-blauwe bessen-muffins bakken vanmiddag, altijd een leuk klusje voor het weekend.

Wij gaan op de terugweg eten in een pannenkoekenrestaurant.

yette

yette

09-10-2022 om 09:47 Topicstarter

Lasagna tricolore. 
Ik ga drie keer zoveel saus maken als nodig is zodat er ook wat groene en rode saus de vriezer in kan. 

pizza

JtM

JtM

09-10-2022 om 10:26

Begrijpelijk Afrodite! Hopelijk trekt de misselijkheid snel weg en succes morgen met de echo!

Vriend en zoon willen vanavond stampot eten. Denk dat het boerenkool word.

O ik vergeet helemaal op jou te reageren Afrodite. Heel veel sterkte met de misselijkheid. Ik hoop je hier snel weer te zien als de misselijkheid weg is en je goed op weg bent in de zwangerschap! Succes met de echo. Ik zal je wel een beetje missen hier ☺️

Heel veel sterkte Afrodite, we zullen je missen. Ik hoop van harte dat je zwangerschap voorspoedig verloopt en dat je snel van je misselijkheid af bent.

Dolfje, veel plezier in het theater.

Ik weet nog niet wat het vanavond gaat worden. Pastaatje misschien, ik zie wel. Of een everzwijnkoteletje: het jachtseizoen is hier begonnen met een hoop herrie van honden, jachttrompetten en schoten.

@Afrodite, ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wens je veel sterkte en geluk! Fijn dat je al zover bent nu. Maar hopelijk is de misselijkheid gauw over. Bij mij duurde het 16 weken. Ik at me gek aan witte puntjes met pindakaas Daarna begonnen de echt rare foodcravings pas. Ik gun ze je van harte 

Hier liggen in de koelkast nog een hoop cherrytomaatjes. Die gaan door een simpele pasta vanavond met gehakt, paprika, courgette, frito en geraspte kaas.

De bloemkool-prei pureersoep van AH die we gisteren hadden is goedgekeurd. Niet zo lekker als mijn 'eigen' bloemkool-kerriesoep, maar prima voor een 'ik heb geen zin/tijd om te koken dag'. Zelfs de kleuter van vijf at het met smaak op en dat terwijl de kleur niet echt fris was.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-10-2022 om 17:17

Goulashsoep met wat stokbrood

chili-ish met pompoen en witte kool uit de slowcooker. Hij was een beetje saai. Denk dat de pompoen eigenlijk nog nét niet gaat was (hoewel wel zacht) dus ik zet de rest zo nog maar even aan. 

Huiself bakte pizza’s, voor mij ook één! Met een aardbeienmousse toe. 
Eerder had ik ook al geen zin om te koken, dus ik at havermoutpap. Nou ja, technisch gezien is dat wel ‘koken’, hier mijn recept: stop kokende melk, een espresso, karamel, chiazaad en havermout in een thermos met brede opening, stop het in je rugzak en vergeet je lepel niet (vandaag niet), ga twee uur wandelen, zoek een bankje en eet je havermoutpap 

Wij waren naar een musical en aten daar in een restaurant. Vooraf capaccio en als hoofd witvis (weet ff niet meer welke) met parelcouscous. Was erg goed.  Toe had ik warme chocomelk met slagroom, want trek in zoet 
Morgen eten we avg, met boontjes en een cordonbleu.

aardappels met spinazie en een gehaktbal
Misschien nog een eitje over de spinazie 

Romige pasta met taleggio, sperziebonen & citroen recept - Allerhande | Albert Heijn (ah.nl) wordt het vanavond, want had nog taleggio in de koelkast liggen. Ben benieuwd. 

Ik doe broccoli in de oven met peper, zout, olijfolie, kaas en cherrytomaatjes. Daarbij kleine gehaktballetjes en een aardappeltje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.