Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dewi-Sri schreef op 26-09-2022 om 17:38:

[..]

Dank je wel Afrodite, dat is natuurlijk de oplossing! Ik ga een lekker grote hoeveelheid saus maken in porties, dan kan ik vooruit. Die eiersalade is ook een goeie tip. Gelukkig dat ik eraan dacht om een paar potten Dijon-mosterd uit Nederland mee te nemen, want dat is hier niet meer te krijgen. Frankrijk zit in een mosterdcrisis.

Gekookte eieren zijn niet meer lekker na invriezen. Maar omdat Afrodite al wat andere tips had gegeven, ben ik met mijn opmerking wat mosterd na de maaltijd (pun intended). 

ToetieToover schreef op 26-09-2022 om 10:55:

[..]

Mooie inspiratie, voor morgen wil ik alvast iets klaarzetten en ik heb dit allemaal in huis (metquez niet, geswapt: kipchipolata) en er gaat geheid parmezaanse kaas en iets van chiliflakes op mijn pompoen. Voor vandaag wordt het:

Goed idee chiliflakes, heb ik nu ooo gedaan .

Wobbelkont schreef op 26-09-2022 om 15:30:

Boerenkoolstamppot met speklapje en gebakken paddenstoelen!

Uiteindelijk niks.. in slaap gevallen op de bank.

Wobbelkont schreef op 26-09-2022 om 20:46:

[..]

Uiteindelijk niks.. in slaap gevallen op de bank.

En dan straks met honger naar bed?

stamppot hutspot met spekjes en rookworst 

Dolfje schreef op 26-09-2022 om 20:52:

[..]

En dan straks met honger naar bed?

Gelukkig heb ik niet gauw honger! En anders kan ik nog even een boterham pakken als ik echt wil..

Wobbelkont schreef op 26-09-2022 om 21:01:

[..]

Gelukkig heb ik niet gauw honger! En anders kan ik nog even een boterham pakken als ik echt wil..

Oef, dat zou mij echt niet lukken... ik heb momenteel buikpijn als ik een normale portie eet, dus eet ik vaker over de dag kleinere porties. Dat vind ik wel moeilijk, vooral in de avond, want avondeten vind ik nu eenmaal veel lekkerder dan brood. Een halve portie is dus voor mij al lastig, laat staan helemaal niet eten 

Vanavond een makkelijke avond: kip tikka massala en rijst (allebei uit de diepvries, dus alleen opwarmen) en broccoli. 

Vanavond wordt er voor ons lasagne gemaakt.

Ik ga (ergens) tapas eten! 

Ik maak vandaag een quiche met paprika, prei en gerookte kip.

O ja, en erbij een simpele salade van ijsbergsla met komkommer en tomaat. Een dressing erover.

yette

yette

27-09-2022 om 09:15 Topicstarter

Vandaag weer een volle dag revalidatietherapie, dus vanavond makkelijk: loempia's als 'groente' en wat kliekjes nasi, foe yong hai en tahoe in zwarte-pepersaus. 

JtM

JtM

27-09-2022 om 09:33

We hebben de risotto van gisteren doorgeschoven naar vandaag

Chili Sin Carne van HelloFresh waarschijnlijk.

Vanavond kan ik kiezen - of de boerenkoolstamp van gisteren, of sajoer boontjes met spek.. 

TanSwallow86

TanSwallow86

27-09-2022 om 16:24

Ik heb vroeg gegeten. Kibbeling met aardappelschijfjes. Was bij mijn vader en hem getrakteerd op een lekkerbekje met aardappelschijfjes 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.