Eten
Dolfje
27-09-2022 om 16:32
Ik heb net een kom zelfgemaakte soep op en neem 2 hardgekookte eitjes en wat worteltjes mee. Moet zo weer terug naar mijn werk. Hopelijk is het dan droog…
Shropshire
27-09-2022 om 16:34
HarleyQuin schreef op 27-09-2022 om 16:24:
Ik heb vroeg gegeten. Kibbeling met aardappelschijfjes. Was bij mijn vader en hem getrakteerd op een lekkerbekje met aardappelschijfjes
Kibbeling...heerlijk, binnenkort ook weer eens op t menu zetten
Hier knoflookgarnalen met wokgroente en rijst
Teigera
27-09-2022 om 16:48
Het wordt een stamppotje met spitskool en broccoli en feta, nog wat geroosterde pitjes erbij denk ik. Ernaast een vegetarische "kip"krokant-schnitzel.
Teigera
27-09-2022 om 20:28
Teigera schreef op 27-09-2022 om 16:48:
Het wordt een stamppotje met spitskool en broccoli en feta, nog wat geroosterde pitjes erbij denk ik.
Ernaast een vegetarische "kip"krokant-schnitzel.
Lief was deze vergeten te bakken, dus het werd een stamppotje. Ook zonder pitjes, maar met zongedroogde tomaatjes. Alsnog was het wel een beetje saai, ga het niet nogmaals op het menu zetten.
Elmie
27-09-2022 om 20:43
De quiche was lekker maar wel met een natte bodem. Ik heb er al paneermeel op gestrooid (de bodem) maar misschien niet genoeg?
FaithfulDuck87
27-09-2022 om 20:49
Elmie schreef op 27-09-2022 om 20:43:
De quiche was lekker maar wel met een natte bodem. Ik heb er al paneermeel op gestrooid (de bodem) maar misschien niet genoeg?
of de vulling te vochtig?
Moosey
27-09-2022 om 21:48
Elmie schreef op 27-09-2022 om 20:43:
Als je écht lekkere quiche wilt moet je de bodem blind bakken. Quiche in één keer bakken en een echt goed gare bodem krijgen kan niet (behalve met een bepaald Duits bakvormengebeuren met gaatjes in de bodem. Dan kan het vocht uit het deeg weg en bakt-ie wel mooi)
Paneermeel helpt niet, dat raakt meteen verzadigd door het ei.
Elmie
27-09-2022 om 21:52
Friezinnetje schreef op 27-09-2022 om 20:49:
[..]
of de vulling te vochtig?
Ja dat zou kunnen.
Elmie
27-09-2022 om 21:52
Moosey schreef op 27-09-2022 om 21:48:
[..]
Als je écht lekkere quiche wilt moet je de bodem blind bakken. Quiche in één keer bakken en een echt goed gare bodem krijgen kan niet (behalve met een bepaald Duits bakvormengebeuren met gaatjes in de bodem. Dan kan het vocht uit het deeg weg en bakt-ie wel mooi)
Wat een goede tip! Ga ik volgende keer proberen 👍
afrodite05
28-09-2022 om 07:25
Interessant, die Duitse bakvorm. Dat lijkt me dan weer minder gedoe dan blind bakken. Maar ja, luie kok hier, voor zover dat nog niet bekend was.
Vanavond een drama-avond. Qua eten wel prima: kip met spitskool en rijst, en er gaat een restje champignons en tomaat bij in de wok. Daarna snel naar school voor een ouderavond. Totaal geen zin in want de afgelopen dagen had ik na het eten/in de avond heel veel buikpijn (bandenpijn?) en dan wil ik dus het liefst met een kruik liggen, dat is het enige wat een beetje helpt. Dat kan dus niet, vanavond. Hopelijk valt het mee. Voor in de auto neem ik de kruik wel mee.
afrodite05
28-09-2022 om 07:27
Moosey schreef op 27-09-2022 om 21:48:
[..]
https://www.thuisbakkerswinkel.nl/product/birkmann-quiche-pan-geperforeerd-20cm Bedoel je zoiets?
Dolfje
28-09-2022 om 08:57
Hier wordt het een soort van shoarma van kipgehakt met ijsbergsla en rode ui en tomaat en komkommer. Als de tomaten tenminste nog lekker zijn anders maak ik er morgen soep van en haal ik straks nieuwe tomaten. En zelfgemaakte knoflooksaus van Griekse yoghurt.
Teigera
28-09-2022 om 09:07
Ik moet werken vanavond, ga wat eten regelen daar. Lief en de frutjes eten, op verzoek van oudste frut, vissticks met broccoli en "kleine aardappeltjes".
RoosOpJeHoed
28-09-2022 om 11:53
Ik heb nu wel zin in quiche en ben ook benieuwd welke vorm je bedoelt Moos. Ben net als Afrodite te lui voor blindbakken en accepteer altijd de ietwat vochtige onderkant.
Vanavond eten wij dit: https://smaakmenutie.nl/wrap-krokante-kip/ Ik denk dat ik voor de verandering ook eens het hele recept netjes ga volgen