Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

@Moosey: dankjewel . En fijn dat jullie in wat rustiger vaarwater zitten nu. Voelt je lief zich wat beter?
@yette: dat klinkt alsof je niet alleen vandaag lekkers van de toko hebt... ik voel kliekjes aankomen

Ik heb vanochtend gesport en dat had ik door allerlei oorzaken (en na een tijdje door ernstig gebrek aan zin) al heel lang niet meer gedaan. Dus ik zit hier zeer content te zijn met mezelf. Zit nu aan het ontbijt, en zo lekker douchen en me aankleden voor de rest van de dag. Vanavond maak ik een pluimfeestburger op een broodje, met voor eenieder naar keuze cheddar, aioli, augurkjes, veldsla, tomaten, komkommer, avocado. Leef je uit . Erbij patatjes en als dessert maak ik op verzoek van de kinderen mango-jelly, want dat zagen ze laatst online en dat leek ze geweldig leuk. Heb een zakje gekocht bij de toko. 

@Moosey: Fijn, weer even wat rustiger nu! 

@yette: Wat goed dat je zelf nog weer naar Frankrijk af kunt reizen binnenkort. Je caravannetje klinkt als een ideale plek om echt even tot jezelf te komen.

@Teigera: Hoera voor sporten! Terecht kan je daar content mee zijn!  Hopelijk helpt dat gevoel n om de volgende sessie niet te lang uit te stellen. Sportschool, of iets anders gedan? Pluimfeestburger, wat zijn die namen van de Vegtarische Slager toch geweldig! 

Hier staat een courgettesoep op het menu voor vanavond. 

Vanavond wordt het (na het sporten): zoete-aardappel-paprika-soep, ciabatta met: salami, pappadew met roomkaas, peterselie. 
De soep staat al klaar.

vanmorgen (na het sporten ):

Geroosterde groenten, vooral courgette, ui en aardappel, kipfilethaasjes, hartige kwark en zadenmix.

@anijsblokje: precies, de kop is eraf. Ik volg lessen bij de sportschool, dat vind ik het minst vervelend.

@toetietoover: je hebt altijd baas boven baas, met je twee keer sporten 

Teigera schreef op 02-09-2022 om 12:58:

@anijsblokje: precies, de kop is eraf. Ik volg lessen bij de sportschool, dat vind ik het minst vervelend.

@toetietoover: je hebt altijd baas boven baas, met je twee keer sporten

Kon het niet laten 😋 ik ga zo fietsen en dan sportles geven. 

Ik heb ook gesport : mijn inboedel weer ingehuisd en de boekenkast heringericht. 15 dozen boeken heb ik erin gestouwd. I boeken. Morgen de rest van de spullen neerzetten 

Ons lieve buurjongetje kwam nog zelfgemaakte kaneel-appelcake brengen. Hij had er een aantal gemaakt om te verkopen en geld op te halen voor Oekraïense vluchtelingen. Maar omdat wij zo druk bezig waren hoefden wij niet te betalen. Schatje natuurlijk heeft hij geld van ons gehad 
Zometeen friet en snacks halen bij de snackbar en dan onderuit. 

TanSwallow86

TanSwallow86

02-09-2022 om 17:27

Geen idee, ben kotsmisselijk. De hele middag al. 

Ik heb vandaag niet gesport in de sportschool maar heb vanmorgen gewandeld, daarna gewerkt waar ik ook veel loop en ga zo weer ff een ommetje maken 
Zelfgemaakte foe yong hai was lekker! Veel groente erdoor dus ook nog gezond.

Hier ook niet gesport, maar voor het eerst weer les gegeven. Ook een vorm van topsport, zeker met mijn vermoeidheidsklachten 
Met m'n suffe hoofd de ah in voor de wekelijkse boodschappen, duurde super lang (systeem lag eruit), en de helft uiteindelijk vergeten op m'n lijstje te noteren dus niet gehaald. We hebben vanavond een eenpersoons restje van de stamppot van gisteren gedeeld met daarbij een kippenchipolataworstje. We gaan nu eerst een blokje om en daarna mikken we een pizza in de oven om te delen, want het was wel echt te weinig. 

JtM

JtM

02-09-2022 om 19:58

Wat schattig van jullie buurjongetje Koreveen!

Wij hebben beef shanghai gegeten, smaakte goed.

Een simpel groentensoepje met een hompje brood met veel rogge erbij. Lekker. 

Ik heb nog bloemkool, geraspte wortel, champignons en ui en tomaten. Dus ik denk soep en dan een omelet. 

Ik ga vanavond voor volkoren pitabroodjes met zelfgemaakte falafel , knoflooksaus en een salade. 

Ik had laatst broccoli, edamame en spinazie na elkaar kort geblancheerd in hetzelfde kookwater. Dat kookwater vond ik zonde om weg te gooien, het rook ook lekker, dus ik heb het in de diepvries gelegd. Vanavond ga ik het als bouillon gebruiken in de risotto. Daar gaan nog sperziebonen, erwtjes en citroen bij. Oh en uiteraard parmesaanse kaas! Vlees moet ik nog bedenken, misschien niets, misschien ligt er nog iets interessants in de diepvries. Vis zou ook nog kunnen. Geen idee.

JtM

JtM

03-09-2022 om 10:07

Vriend wilde geloof ik zijn nieuwe green egg gaan uitproberen. Dus wat vlees, ik maak lekker een salade voor erbij en wil wat kipspiesjes met paprika/ui maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.