Eten
Elmie
30-08-2022 om 16:18
afrodite05 schreef op 30-08-2022 om 16:14:
[..]
Die wraps met kipschnitzel hebben wij volgens mij morgen in de planning, ik doe daar vaak chilisaus bij. Maar mangochutney lijkt me ook erg lekker, thnx voor de tip!
Ik maak vanavond een bonensalade uit de Hallo Jumbo (of hoe heet die Allerhande van de Jumbo?). Daar gaan tuinbonen en witte bonen is, hoewel ik cannelinibonen gebruik, en daar gaat een braadworstje bij. Ben benieuwd of het voor herhaling vatbaar is.
Dat
afrodite05 schreef op 30-08-2022 om 16:14:
[..]
Die wraps met kipschnitzel hebben wij volgens mij morgen in de planning, ik doe daar vaak chilisaus bij. Maar mangochutney lijkt me ook erg lekker, thnx voor de tip!
Ik maak vanavond een bonensalade uit de Hallo Jumbo (of hoe heet die Allerhande van de Jumbo?). Daar gaan tuinbonen en witte bonen is, hoewel ik cannelinibonen gebruik, en daar gaat een braadworstje bij. Ben benieuwd of het voor herhaling vatbaar is.
Dat vind ik altijd het leuke aan gerechten uitproberen. Kijken of het net zo lekker is als het lijkt 😎
RoosOpJeHoed
30-08-2022 om 16:40
Ik zit hier te lezen en mijn buik begint te knorren. Zie dat het al half 5 is geweest, dus tijd om eten te gaan maken (wij eten hier altijd tussen 17 en 17.30 uur, anders eet kleuter niks meer).
Vanavond op het menu: couscous, gerookte kip, mozzarella, paprika, courgette. Denk dat ik de groenten even grill, dan wordt het een lauwwarme salade.
afrodite05
30-08-2022 om 16:47
RoosOpJeHoed schreef op 30-08-2022 om 16:40:
Ik zit hier te lezen en mijn buik begint te knorren. Zie dat het al half 5 is geweest, dus tijd om eten te gaan maken (wij eten hier altijd tussen 17 en 17.30 uur, anders eet kleuter niks meer).
Vanavond op het menu: couscous, gerookte kip, mozzarella, paprika, courgette. Denk dat ik de groenten even grill, dan wordt het een lauwwarme salade.
Hmm gegrilde groente... Ik vind dat altijd superlekker maar soms ook veel werk waar ik dan geen zin in heb. In grill in een grillpan van Le Creuset. Heb jij (of iemand anders) een snellere manier? Ik ben wel benieuwd naar hoe men in dit topic grillt
yette
30-08-2022 om 17:21
Meestal rooster ik groente gewoon in de oven
Heel soms, als ik streepjes wil, op de grill van het tosti-apparaat of in de gietijzeren grillpan.
RosaMontana
30-08-2022 om 17:21
afrodite05 schreef op 30-08-2022 om 16:47:
[..]
Hmm gegrilde groente... Ik vind dat altijd superlekker maar soms ook veel werk waar ik dan geen zin in heb. In grill in een grillpan van Le Creuset. Heb jij (of iemand anders) een snellere manier? Ik ben wel benieuwd naar hoe men in dit topic grillt
![]()
Gegrilde groenten is juist super makkelijk. Even mengen met olijfolie, zout en knoflook en dan een half uur in de oven op 200 graden. Of is dat geroosterd? Nou ja, heerlijk in elk geval ![]()
RoosOpJeHoed
30-08-2022 om 17:42
afrodite05 schreef op 30-08-2022 om 16:47:
[..]
![]()
In de oven, vlak onder de grill. Geen streepjes, maar wel een gegrild effect. Dat licht geblakerde, zeg maar. Moet ik er wel bij blijven, want binnen vijf minuten kan alles zwartgeblakerd zijn
Voor streepjes in de grillpan (maar idd, dat duurt wat langer) of in de contactgrill (maar die is onlangs gesneuveld).
En als ik meer tijd heb, en er gepofte tomaat en/of knoflook bij wil, op een bakplaat in de oven. 220 graden, 15 minuten.
ToetieToover
30-08-2022 om 17:52
Grillen doe ik in de grillpan van Creuset, dus ik kan je niet helpen. Ik grill vaak alleen groenten die ik heel dun kan snijden of die rauw ook eetbaar zijn. En kipfilet.
Elmie
30-08-2022 om 17:53
Ik "grill" op de bakplaat in de oven. Ik moet de grillstand van de oven nog uitproberen. Dacht er toevallig vanmiddag aan om een kippenpootje te proberen binnenkort.
ToetieToover
30-08-2022 om 18:01
vandaag:
onderweg-eten, ah ingedoken en de vangst was: bramen, kleine salade (met quinoa, edamame en amandelen), kokos- yoghurtsmoothie en toen had ik een paar uur later natuurlijk alweer trek dus op de terugweg frambozen, kleine salade (met tomaten en mozarella) en een ijskoffie uit de ah gescoord.
en verder:
Al eerder klaargemaakte linzencurry met linzen (duh), kipgehakt, uien, aardappel, aardpeer, kokosmelk, zoiets was het. Met rijst en hartige kwark (knoflook, komkommer, munt) ernaast.
MijnNaamIsHaas73
30-08-2022 om 18:27
hier is de vriezer voorraad wel zo'n beetje op en de energie ook. We hadden ook geen boodschappen en geen plan omdat mijn moeder zou koken maar die kon niet komen door de ns staking. Toen maar friet gehaald
MijnNaamIsHaas73
30-08-2022 om 18:28
iemand suggesties voor gezonde en smakelijke k&k maaltijden? Mag ook uit de vriezer... eigenlijk het verkeerde topic voor deze vraag 
ToetieToover
30-08-2022 om 19:25
MijnNaamIsHaas73 schreef op 30-08-2022 om 18:28:
iemand suggesties voor gezonde en smakelijke k&k maaltijden? Mag ook uit de vriezer... eigenlijk het verkeerde topic voor deze vraag
Gezond én smakelijk én k&k gaat niet samen. Welke eis mag er afvallen?
Zonder gekheid, heel naar voor je dat je zelf niet kan koken en dat je omgeving daar ook geen talent voor heeft.
Mijn vriend haalt in soortgelijke situaties een maaltijdsalade van ah. Die zijn niet echt heel smerig 🤢 en kant en klaar en gezond. Is dat wat?
RoosOpJeHoed
30-08-2022 om 19:32
MijnNaamIsHaas73 schreef op 30-08-2022 om 18:28:
Nou, zo nu en dan is een k&k maaltijd toch prima? Zeker als je in de lappenmand zit en weinig energie hebt.
Ik heb altijd soep van Bonduelle in de vriezer. Dan heb je een zak bevroren tomaat/paprika/ui, die mik je 6 minuten in een bouillonnetje en je hebt soep. Ik pimp 'm meestal wel wat met vermicelli, croutons, een blik witte bonen of whatever. Ze hebben meerdere varianten.
De pureersoepen van de AH vond ik altijd fijn, al een tijdje niet meer gehad, maar zal niet veel veranderd zijn.
Inmiddels járen geleden dat we ze hebben gegeten, maar ik vond de verse stamppotten van de AH altijd prima (met name de andijvie en de witlof) en de quiches. Of het helemaal onder de noemer 'gezond' valt weet ik niet, maar als ik een k&k maaltijd zou halen, zou ik zoiets weer uit de koeling trekken.