Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

In het kader van de diepvries moet leeg vanwege het ontdooien, krijgt man vanavond een saté cordonbleu (of 2). Ik zei toen we ze kochten al dat ik niet van die dingen hou, nu heeft hij er extra veel... Maar goed, ik maak er gewokte spinazie bij met wat stukjes fijngesneden broccolistronk, daar gaat quinoa door en voor mezelf bak ik er een handje garnalen bij. 

Vanavond wordt het orecchiette met bloemkool, ansjovis en pangrattato. Ik wilde eigenlijk vanavond een groentestoofje maken met courgette-feta-dumplings, maar die feta heb ik nog niet in huis. Geen zin om vandaag weer boodschappen te doen, dat komt wel weer.

Ik heb gisteren al een ovenschaal klaargezet voor later vandaag, met groenten (ui, gele patisson en gele courgette) overgoten met een roux (roomboter, tapioca, melk, eidooiers, kurkuma en mosterd).
Daarbij komt een salade, nog te snijden uit de moestuin. Die moet wel groen worden want alles is geel in de ovenschaal  dus gepofte pompoenpitten er overheen lijkt me dan ook een goed plan. En uitgebakken spekjes. En zachte geitenkaas. 

toetje aardbeienmousse: stijfgeklopte eiwitten gemixt met aardbeien gepureerd met gelatine en stevia, staat naast de ovenschaal in de koelkast te wachten.

En verder:
Kipgehakt met ui en adukibonen, perzikchutney erdoor, met ijsbergsla en tomaatjes in zo’n tacoschelp met knoflooksaus. 

afrodite05 schreef op 28-08-2022 om 08:59:

In het kader van de diepvries moet leeg vanwege het ontdooien, krijgt man vanavond een saté cordonbleu (of 2). Ik zei toen we ze kochten al dat ik niet van die dingen hou, nu heeft hij er extra veel... Maar goed, ik maak er gewokte spinazie bij met wat stukjes fijngesneden broccolistronk, daar gaat quinoa door en voor mezelf bak ik er een handje garnalen bij.

Ik vind de stronk het lekkerste deel. Ik neem dat mee van de moestuin: mijn mede-vrijwilligers de broccolibloemknoppen, ik de stronken  iedereen blij!

Ik gebruik de stronk alleen als ik er soep van maak en pureer, vind het anders niet lekker.

Dolfje schreef op 28-08-2022 om 11:22:

Ik gebruik de stronk alleen als ik er soep van maak en pureer, vind het anders niet lekker.

Een collega zei een tijd geleden dat ze de stronk schilt en dan in kleine stukjes rauw aan haar kinderen geef. Die schijnen dat hemels te vinden. Dat vond ik een beetje bizar, maar gekookt (paar minuutjes, niet lang) of gewokt vind ik het vrijwel hetzelfde smaken als de roosjes.

yette

yette

28-08-2022 om 13:18 Topicstarter

Conchiglioni, maar dan gevuld met gehaktballetjes en spinazie ipv met ricotta.

Wij bestellen sushi vanavond.

TanSwallow86

TanSwallow86

28-08-2022 om 16:33

Geen idee nog. Maar eerst een lekker koud blikje Amstel radler. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-08-2022 om 17:33

vandaag laatste vakantiedag, morgen weer aan het werk. Het wordt patat en mss nog een schnitzel erbij. 

Ik heb andijviestamppot gemaakt en heb er 2 braadworsten bij. Wel rauwe andijvie en niet te veel.

Ik eet volkoren rigatoni met broccoli (inclusief de stronk, dus) en gedroogde tomaatjes. 

Afgelopen dagen een BBQ gehad met véél vlees (weer een beetje gezien wat de gemiddelde Nederlander eet, maar het was heel gezellig en daar gaat het om) en gisteren restjes. Het menu van komende week wordt niet zo heel inspirerend, maar dat hoeft misschien ook niet. 

Ik heb nog groenlof waarvan ik nog geen idee heb wat ik ermee ga doen, maar niet vandaag dus. 
@Toetie oehhhh patisson! Geen idee waarom, maar ik vind dat veel lekkerder dan courgette, veel meer smaak. En natuurlijk een prachtig ding.

Ik had de laatste tijd geen zin om te schrijven omdat ik een hernia heb en niet zelf kan koken. Man kookt hier dus (of bestellen, diepvriespizza etc). Vandaag had hij heerlijke zalm gebakken met roergebakken spinazie met knoflook, pijnboompitten en cherrytomaatjes erbij. Daarbij mini aardappelkroketjes uit de airfryer. 

Wat vervelend Haas! Zit er al wat verbetering in? Klinkt lekker wat je man heeft gemaakt.

Toet, ik heb echt respect voor wat jij altijd uit de hoge hoed tovert 😋

Ik had vandaag sperziebonen met spekjes gemaakt, een gekookt aardappeltje en een salade van ijsbergsla, een rauw uitje, komkommer en tomaat met een dressing met azijn, olijfolie en kruiden.

yette

yette

28-08-2022 om 19:01 Topicstarter

Pijnlijk, Haas! Sterkte 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.