Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

vandaag:

Hummus met wortelsalade, zelfgemaakte dukkah (recept van Ottolenghi, zonder hazelnoot, plus paranoot) en gegrilde kipfilet.

en

op de huid gebakken dorade (citroenzest en -sap en roomboter) met aardappelgratin (knoflook, bouillon, slagroom, parmesan ) en ijsbergsla met yoghurtdressing en nog meer dukkah gewoon omdat dat lekker is 

TanSwallow86

TanSwallow86

23-08-2022 om 19:11

Wat eten jullie allemaal heerlijk. 
Kom ik met mijn simpele filetlapje.
Normaal gesproken is koken mijn hobby, maar aangezien ik niet meer lang kan staan, gaat het niet meer door. Vind wel jammer. Ik kwam altijd tot rust met koken. Nu moet alles snel want anders verga ik van de pijn. 
Ik heb dan wel een stoel in de keuken om tussendoor op te zitten, maar dan ben ik meer gespannen dan ontspannen

Ok terug on topic

Dat is goed balen, HQ!
Gisteren kliekjes van de bbq: wat kip, kruidenmayo, aardappels en sla. Was heerlijk.

Vandaag falafel met tzatziki en erbij geroerbakte bloemkool, courgette, paprika en ik heb er nog wat zongedroogde tomaat met de olie daarvan doorheengemikt plus wat Marokkaanse kruiden en verse peterselie

Onze laatste avondmaal in Gent: frietjes met stoofvlees   
Morgen weer terug naar huis.

yette

yette

24-08-2022 om 07:18 Topicstarter

Nasi.

Wij eten ook nasi maar dag van bloemkoolrijst met oa casselerib erdoor en verder nog even kijken wat ik heb en dan een gebakken ei erbij.

afrodite05 schreef op 23-08-2022 om 22:00:

Onze laatste avondmaal in Gent: frietjes met stoofvlees

Lekker!!

Wij eten vanavond een lekkerbekje met broccoli en gebakken aardappels. Vond in de vriezer twee aangebroken verpakkingen vissticks, dus dat ter aanvulling (anders hebben we niet genoeg, de frutjes zijn deze week ineens onwijs veel aan het eten). 

Oh lekker, ondanks de hitte meteen zin in friet met stoofvlees! Ook in een weekendje Gent trouwens

Maar gewoon aan de studie vandaag in de snikhete studeerkamer (kan zijn dat ik vanmiddag naar een koffietentje met airco verhuis ) en vanavond weer een geheel niet authentieke, doch erg lekkere pokébowl met gerookte zalm, mango, avocado, radijs, komkommer, edamame en zonnebloempitjes.

Harley, ik heb na mijn operaties vorig jaar heel veel op een kruk gezeten in de keuken. Huiself sneed alles voor en vriend maakte alles op mijn aanwijzingen. Later sneed ik alles zelf zittend. Koken in etappes, was het. Ik weet nog goed hoe ik baalde. Nu zit ik ‘gewoon’ weer tussendoor op de keukenvloer maar dat is vooral omdat ik graag een beetje yoga doe in de wachttijden van het koken.

Vriend bakt pannenkoeken als hij wakker is en later vandaag maak ik “iets saladerigs”.

Ik moet vanavond op tijd eten want ik moet de kantine van de voetbalvereniging openen. De zomerstop zit er weer op. Ik heb zo vroeg nog geen honger dus ik denk dat het een broodje kroket of zo wordt.

Als ik dalijk van m’n luie …. kan komen, ga ik alvast kipkerrie maken, en een agv’tje. Gisteren de hele dag van huis geweest, dus heb nu een maaltijd over. Die maak ik zometeen alvast zodat in ieder geval de ingrediënten niet slecht gaan.

Een salade met radicchio, venkel, ansjovis en mogelijk nog andere dingen die ik in de keuken/groentela vind. Een vinaigrette erbij en croutons van lekker brood.  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-08-2022 om 09:56

ik heb vandaag een broodje shoarma met een salade

Ik dacht dat ik nog boontjes in de diepvries had om bij de nasi te doen maar dat was niet zo. Heb er nu wat erwtjes en bosui door gedaan en https://theflavoursofkitchen.com/zucchini-stir-fry/ dit voor erbij gemaakt want de courgette moest ook op en morgen eten we bij mijn moeder.
Heb nu dus het eten al klaar dus vanavond alleen nog even een ei erbij bakken.

Aangezien het onze trouwdag is, heeft man besloten dat we ergens eten gaan halen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.