Eten
AggressiveReindeer87
24-08-2022 om 13:05
Ik heb vega balletjes liggen, geen idee nog wat ik ermee ga maken... (Mocht iemand een idee hebben, roept u maar. Geen stamppot in ieder geval...)
afrodite05
24-08-2022 om 14:14
Gefeliciteerd Mama-Inge!
Wij zijn weer thuis. Een omweg via de kust was leuk geweest als we zwemkleding of op z'n minst zonnebrandcrème mee hadden... Dus maar naar huis gereden. Ik ga zo boodschappen doen voor een aantal dagen. Vanavond maak ik Thaise kippensoep met kokosmelk. Man wilde er graag een stokbroodje kruidenboter bij.
AggressiveReindeer87
24-08-2022 om 16:53
Dolfje schreef op 24-08-2022 om 13:38:
Gefeliciteerd Mama - Inge
Phoebe, vega balletjes met tzaziki en salade?
Oooww goed idee!! Heb toch nog sla wat op moet aangezien ik zaterdag op vakantie ga..
Dewi-Sri
24-08-2022 om 17:56
Oh, tzatziki, goed plan! En salade caprese, want de tomaten moeten op. Lekker brood erbij. Veel meer hoeft niet, want vanmiddag goddelijk geluncht, in een prachtige tuin onder de bomen. Op een camping nota bene, wie zou dat nou gedacht hebben? Een uitgebreide salade met tomaten, rauwe ham, warme geitenkaas op toost en eendenlever. Heerlijk glaasje wijn erbij.
Echtgenoot ging aan de entrecote van Limousin-rund, heerlijk! En in een plotselinge aanval van nostalgie nam hij een banana split toe. Man man, want een bouwwerk was dat, dat was een 3-persoons toetje. Maar het heerlijkste chocolade-ijs dat ik ooit geproefd heb. Volgens mij van 80% chocolade, en met heel weinig suiker. We zijn daar niet voor het laatst geweest!
Dewi-Sri
24-08-2022 om 19:54
Dolfje schreef op 24-08-2022 om 18:05:
Klinkt echt heerlijk Dewi -Sri! Het bevalt jullie daar goed?
Om met een oud tv-programma te spreken: het is hier fantastisch! Hadden we jaren eerder moeten doen. We hebben ook verschrikkelijke mazzel gehad: het huis van onze dromen gevonden, in de leukste buurtschap met de leukste buren die je je kunt voorstellen. Sommige dingen moet je gewoon voor lief nemen: supermarkt op ruim 10 kilometer afstand, cultureel gezien moet je dingen leren vinden (maar mijn buurvrouw/vriendin sleept me naar allerlei evenementen toe) en verder rust, diepe rust. Dat is een belevenis voor iemand die in het centrum van een middelgrote stad woonde. En natuurlijk heel lekker eten. Wij doen dat wel op een heel sobere manier, want ik ben sinds begin dit jaar van mijn diabetes af, en dat wil ik graag zo houden. Maar ook sober kan ontzettend lekker zijn.
Goed van jou, trouwens, dat je die eerste kilo's al kwijt bent. Dat motiveert zo lekker.
Vinanora
24-08-2022 om 23:08
ik heb vandaag echt heerlijk gekookt. Echte spaghetti carbonara als een echte Italiaan klaargemaakt van kwalitatief goede producten. Dat verschil proef je.
Dolfje
25-08-2022 om 07:45
Wij gaan bij mijn moeder eten en krijgen een soort caesarsalade geloof ik.
afrodite05
25-08-2022 om 07:49
Ik eet vanavond alleen, dus ik ga iets maken wat man niet lust: pasta met een tomatensaus met daarin rode peper, artisjokken en garnalen. Misschien nog wat olijven erbij. Al dagen zin in!
Teigera
25-08-2022 om 08:09
Wij eten vanavond een rode linzencurry met oa paprika, spinazie en ik doe er Quorn-reepjes door (die lagen al een tijdje in de vriezer, wist niet zo goed wat ik daarmee moest doen).
yette
25-08-2022 om 08:24
Risotto met citroenschil, courgette, boontjes, parmezaan en rode basilicum en een gemarineerd speklapje (ik dacht aan oa knoflook en gerookte paprika).
De risotto doe ik ivm het weer op de luie manier en die heeft nu z'n eerste ronde gehad (op het moment dat je gaat opgieten in één klap de helft van de bouillon erbij, aan de kook brengen, deksel erop, vuur uit). Dus ik ben vanavond in +/- 15 minuten klaar.
FaithfulDuck87
25-08-2022 om 12:32
ik heb een kippensoep gemaakt met kokosmelk en een schep pindasaus er door. Broccoli, paprika, restje maïs en taugé en sambal en gember. Heerlijk. Nu al een kop op en vanavond nog eentje
Elmie
25-08-2022 om 16:16
Klinkt weer lekker wat jullie allemaal gaan maken!
Zoon en ik doen een pizza in de oven met champignons,ham en salami. Man eet niet thuis en houdt niet van diepvriespizza dus wij grijpen onze kans voor makkelijk en lekker 😉😋
Vanmiddag hadden we al een pannenkoek bij ballorig dus we nemen het er wel van hahahah.
Vanaf volgende week maar weer wat gezonder gaan eten als de scholen weer beginnen 😉