Eten
ToetieToover
21-08-2022 om 00:05
Dewi-Sri schreef op 20-08-2022 om 23:43:
We kregen rond borreltijd bezoek, dus ik heb daarna even gauw een Aziatisch prakje in elkaar geknutseld. Op zich was het lekker, maar omdat ik er een piepklein stukje Madame Jeannette in gedaan had (ik hou wel van vindaloo) was het zo overweldigend scherp geworden, dat we allebei de handdoek in de ring gegooid hebben... het was niet te doen. Weer een leermoment: het is hier dus hollen of stilstaan qua hitte. Volgende keer de helft van dat piepkleine stukje.
Tip: ik vind deze heel lekker maar inderdaad erg scherp, ik laat ze dan in hun geheel meestoven en zorgen dat ze niet openbarsten
Dewi-Sri
21-08-2022 om 00:31
ToetieToover schreef op 21-08-2022 om 00:05:
[..]
Tip: ik vind deze heel lekker maar inderdaad erg scherp, ik laat ze dan in hun geheel meestoven en zorgen dat ze niet openbarsten
![]()
Goeie tip, dat ga ik de volgende keer ook doen. Dank! Hoe zorg je dat ze niet openbarsten? Heel laag vuurtje?
yette
21-08-2022 om 06:55
Jee Moosey
wat een zware week heb jij achter de rug!
Wij zijn weer thuis! De laatste vakantiedagen gingen niet zoals gepland, wegens epileptische aanvallen van de oudste. Waarschijnlijk door de stress van het weer naar huis moeten. We vertrokken daardoor later en minder georganiseerd dan gewoonlijk. In plaats van twee keer uit eten, hebben we vier dagen op rij niet zelf gekookt: een gorgonzola-burger met salade, een pizza met geitenkaas, zoete ui, bacon en champignons, forel met romige sinaasappelsaus en aardappelgratin en gisteren lahmacun döner.
Vandaag nog even makkelijk wegens puinruimen, boodschappen doen, wassen draaien , etc. Ik haal een zelfgemaakte quiche uit de vriezer en is er keuze tussen waterkerssoep en spinaziesoep met Boursin (beiden uit een Frans pakje).
Tuinfluiter
21-08-2022 om 07:40
Dewi-Sri schreef op 21-08-2022 om 00:31:
[..]
Goeie tip, dat ga ik de volgende keer ook doen. Dank! Hoe zorg je dat ze niet openbarsten? Heel laag vuurtje?
In een thee ei of zakje stoppen, doe ik altijd met kruidnagels.
anijsblokje
21-08-2022 om 09:17
Ik eet vanavond caponata. Nog geen idee wat ik erbij eet, mogelijk brood of volkoren pasta.
FaithfulDuck87
21-08-2022 om 09:20
ik ga vandaag naar een festival, dus eet daar. Nog geen idee, er staan verschillende foodtrucks
Dewi-Sri
21-08-2022 om 10:15
anijsblokje schreef op 21-08-2022 om 09:17:
Ik eet vanavond caponata. Nog geen idee wat ik erbij eet, mogelijk brood of volkoren pasta.
Dank!
MijnNaamIsHaas73
21-08-2022 om 10:37
@teigera, het primi cucina en bar.
Met mijn rug gaat het niet best. Tijdens het eten ook een paar keer van tafel gegaan om buiten een rondje te lopen. Als ik dokter Google moet geloven is het ischias
Vanavond kookt man paella.
RoosOpJeHoed
21-08-2022 om 14:27
Dolfje schreef op 20-08-2022 om 22:31:
Ik heb even inspiratie nodig voor morgen, wil tomatensoep maken dat komt wel goed maar alleen 1 kom soep als avondeten vind ik zo kaal maar we eten nu natuurlijk geen stokbrood. Heeft er iemand een leuk en lekker koolhydraatarm idee?
Misschien een idee om de soep zelf wat vullender te maken met bijvoorbeeld extra groente? Ik doe er weleens witte bonen doorheen, vult erg goed. Maar een frittata van de bloemkool en geitenkaas die je nog hebt, lijkt me ook geen gek idee.
Wij eten vanavond nasi met prei, wortel en boontjes, hamreepjes en stukjes pinda.
TanSwallow86
21-08-2022 om 15:09
Broodje hamburger zonder broodje, maar met een plak kaas en gebakken ei
ToetieToover
21-08-2022 om 15:17
Dewi-Sri schreef op 21-08-2022 om 00:31:
[..]
Heel zachtjes koken, ze komen bovendrijven.
Teigera
21-08-2022 om 17:52
@MijnnaamisHaas: dankjewel! Ziet er goed uit. Ik ga nog weleens uit eten in Amsterdam, dus dit is een leuke tip.
Wij zijn weer thuis na een zonovergoten en gezellig weekend. Vanavond een agv-tje: kipschnitzel, gebakken aardappelen en bloemkool.
ToetieToover
21-08-2022 om 18:44
Wij aten een rijstbowl, want rijpe mango en eetrijpe avocado. Alleen zijn die er nooit in beland! Dat had iets te maken met gedesoriënteerd en hongerig wakker schrikken
. Wat er wel in zat:
- Volkoren basmati rijst met specerijen gekookt, vooral kurkuma en laos
- Reepjes snijsla uit de moestuin
- Sperziebonen met perzik-madame Jeanette chutney
- Wortelsalade (geraspte wortel in sesamolie, rode wijnazijn, gember)
- Geroosterde cashewnoten
- Komkommerblokjes
- Rode uienblokjes geplet met azijn-zout-peper
- Half blikje tonijn op olijfolie, met knoflook erdoor
- Restje ingelegde bloemkool (zoet zuur)
- Edamame met sesamzaad, ketjap, mirin, azijn
- Gebakken ei (dubbeldooier)
Morgen herkansing voor een rijst/slabowl met avocado en mango en garnalen uit de vriezer. Ik heb ook nog prei en komkommer en ui enzo.
Wortelsalade heb ik over en sperziebonen ook, maar die eindigen morgen als lunch met hummus, heb ik ook nog staan maken.
Nou, vriend doet de afwas gelukkig ![]()
afrodite05
21-08-2022 om 19:05
Wij zijn voor een paar dagen naar Gent vertrokken. Nogal moe liepen we door de stad, eigenlijk nog niet echt etenstijd, maar we hadden allebei best wel trek. Ik gaf man carte blanche, dus tja, dan beland je bij een restaurant met tig soorten hamburgers
Was wel erg lekker! Ik had er eentje met een secret sauce, moeilijk thuis te brengen wat er nou precies in zat, maar erg lekker. Daarna nog een beetje door de stad gehobbeld en samen een wafel met witte chocoladesaus gedeeld. Die was machtig (dus goed dat we er samen een hadden), maar superlekker! Benieuwd naar de komende dagen 
Dolfje
21-08-2022 om 20:16
Veel plezier Afrodite!
Wij zijn vanmorgen best op tijd een eind gaan fietsen, koffie gedronken bij een museum en nog door park gewandeld. Daarna buiten zitten lezen en docu op Netflix gekeken en net weer thuis van een wandeling.
Mijn soep was behoorlijk gevuld, had tomaten, ui en aubergine. Daarna dus een soort van frittata met bloemkool uit de oven. Niet met geitenkaas zoals ik van plan was maar restje gewone geraspte kaas opgemaakt. Was lekker.
Morgen wordt het weer een salade. Heb in elk geval kropsla en rucola wat op moet. Had een zak teveel gekregen van picnic. Misschien dat ik daar een soort van pesto van maak voor erdoor want het is wel heel veel.