Eten
JtM
16-08-2022 om 16:25
Wobbelkont schreef op 16-08-2022 om 15:28:
Vanavond witlof ham/kaas met aardappelpuree en kipschnitzel. Daarnaast maak ik zometeen ook alvast de boerenkoolstamppot voor morgen, waar ook een kipschnitzel bij komt.
Boerenkoolstampot? Verse boerenkool is nu toch niet aan te komen?
afrodite05
16-08-2022 om 17:51
Bedankt voor jullie lieve berichtjes
Nou zeg, er lijkt een vloek te rusten op die courgettespaghetti... Nergens te krijgen hier! Pfff. En zelf slierten maken heb ik geen zin in, ik heb ook niet zo'n spirelliding. Dus dan maar een simpele pasta met (gewone) courgette, kip en champignons. Ben ook eigenlijk te moe om iets te doen, dus heb heel lui voorgesneden kip gehaald (want sowieso te laat met kip ontdooien) en voorgesneden champignons.
Dewi-Sri
16-08-2022 om 18:15
De bbq was, tegen alle verwachtigen in, in no time opgebouwd en die gaan we straks in gebruik nemen. Voor de zekerheid hebben we nu nog even goedkoop vlees gekocht, want het is een gas-exemplaar en dat moet toch even wennen. Ik heb net zatziki gemaakt en werp me zo nog op een salade met peer, geitenkaas en walnoten. De vorige keer was ik de peer totaal vergeten.
Ik maak zelf wel een paar brochettes, want die zijn hier achterlijk duur. Goed kans trouwens dat ik dat al eens verteld heb, sorry in dat geval.
Tuinfluiter
16-08-2022 om 19:33
Courgette, rode ui en tomaat uit de oven met pasta en gebakken panga.
MijnNaamIsHaas73
16-08-2022 om 19:50
Oudste had een recept gekozen voor pastasalade met spitskool, kip en nectarine. Klinkt erger dan het smaakte 
Teigera
16-08-2022 om 20:41
@Elmie: klinkt als een hartstikke goed toetje!
@yette: gefeliciteerd met je verjaardag.
@Moosey: he dat is schrikken voor jullie. Hopelijk knapt je lief weer net zo onverklaarbaar snel weer op.
@Dewi-Sri: veel plezier met je barbecue! Plancha moest ik even googlen, weer wat geleerd.
Ik werkte vandaag en daar had ik vanochtend bar weinig zin in, maar toen ik eenmaal aan de gang was ging ik eigenlijk wel lekker
. Daarna nog even een klein biertje gedaan in de stad met twee vrienden. Vanwege de vakantie konden lief en de frutjes wel even op mij wachten, heel lief, dus we konden toch nog samen eten. We aten tagliatelle met kip, rode pesto, paprika, courgette en geroosterde pompoenpitten.
ToetieToover
16-08-2022 om 20:52
vandaag:
Kropsla met gegrilde aubergine, komkommer en knoflooksaus met opgebakken rijst en warmgerookte zalm met honing-mosterddressing en mosterdblad.
En
gevulde paprika’s, er zat in: mexicaans gekruide bonen en mais (zakje fajita seasoning mix gratis van ah) beetje crème fraiche en cheddar erdoor/erbovenop.
Dolfje
17-08-2022 om 07:34
Vanavond gebakken champignons met tomaat en courgetti en Italiaanse gehaktballetjes ( had vorige week extra gemaakt).
Koreveen
17-08-2022 om 10:07
Nog gefeliciteerd Yette.
Hoe is het er nu mee, Moos?
Maandag falafel met ovengeroosterde groenten en couscous en lekkere dikke tzatziki erbij. Had nu andere k&k falafel dan anders en deze was veel lekkerder. De spicy van Mezze. Die houden we erin
Gisteren left over rijst opgebakken met een bakje babi pangang dat over was gebleven bij de buren. Had er sperzieboontjes bij gemaakt. Lekker
Vanavond is lief weg en duik ik de sportschool in dus ik denk dat ik daarna wat eieren bak. Heb nog courgette en paprika over dus die gaan erdoorheen
Wobbelkont
17-08-2022 om 10:11
JtM schreef op 16-08-2022 om 16:25:
[..]
Boerenkoolstampot? Verse boerenkool is nu toch niet aan te komen?
Lag in de koeling bij de AH. Wel voorgesneden dus, maar zag er vers genoeg uit!
Vandaag dus boerenkoolstamppot met kipschnitzel.
ToetieToover
17-08-2022 om 12:18
vandaag
Aardappelpuree met zomerpostelein, uitgebakken pancetta, parmesan flakes en honing-mosterdressing plus gebakken doradefilets.
En
radicchio salade met quinoa, gerookte amandelen, zwarte olijven, paprika, komkommer, ui met italiaans gekruide vinaigrette
JtM
17-08-2022 om 12:30
Wobbelkont schreef op 17-08-2022 om 10:11:
[..]
Lag in de koeling bij de AH. Wel voorgesneden dus, maar zag er vers genoeg uit!
Vandaag dus boerenkoolstamppot met kipschnitzel.
Lekker! Smakelijk alvast.
JtM
17-08-2022 om 12:31
Ik heb net lekker verse kippensoep gemaakt, ben ik nu als lunch aan het eten.
Voor vanavond ga ik zelf lasagna maken
Ik ben niet zo'n keukenprinses dus een hele uitdaging voor mij.