Eten
FaithfulDuck87
15-08-2022 om 13:19
ik heb nog verse ravioli liggen, dus dat maar. En mocht die niet meer goed zijn dan Thaise kipcurry met rijst
afrodite05
15-08-2022 om 13:45
Ik wilde vanavond iets maken wat ik hier heb gelezen, maar er was gedoe/crisis met mijn vader. Dus de auto in gesprongen om te helpen, tandenborstel mee. Tja en nu ben ik bij mijn ouders thuis, hij is naar de dagbesteding (ook voor m'n moeder fijn, even geen zorgen). Voel me dus een beetje nutteloos, want m'n moeder wil alles zelf doen. Zij wil ook koken vanavond. Tsja. En ik wil echt graag helpen, daarvoor kom ik ook, maar ze laat het niet echt toe. Ik fungeer als praatpaal, daar houdt het op.
Ze wil een Griekse salade maken met gebakken aardappeltjes en kip. Ik hoop stiekem dat het vanavond al wat beter gaat met mijn vader, dat ik thuis kan slapen. Ook voor mijn rug (lichte hernia, wel flinke klachten) beter. Maar dat is misschien erg egoïstisch gedacht.
ToetieToover
15-08-2022 om 14:00
Beterschap voor je vader, Afrodite. Misschien wil je moeder iets omhanden hebben, fijn dat je bij haar bent.
Ik eet straks iets onduidelijks uit een zak van Hak, kreeg het ooit gratis, een bonenschotel. Ik doe het in een ovenschaal met polentapuree bovenop met veel geraspte kaas erdoor. De bijbehorende zak tortillachips hadden we gisteren al leeggegeten, toen zag die Hak-zak er ook al niet zo aanlokkelijk uit
beetje gemengde snijsla erbij uit de moestuin met knoflooksaus.
en verder glutenvrij afbakbroodje met roomkaas, komkommer, gerookte zalm en honing-mosterd-dilledressing, had vriend gemaakt.
rionyriony
15-08-2022 om 15:05
Ik denk bonen maar ik weet nog niet welke bonen. Ik heb vier soorten.
Kan ze zelfs met stroop eten want dat heb ik in huis. Dat lijkt me wel lekker maar dan moet er spek bij denk ik.
Zal me er eens in verdiepen maar vandaag niet.

Lekker zeg! Volgende week eens maken. 
Teigera
15-08-2022 om 15:07
afrodite05 schreef op 15-08-2022 om 13:45:
[...]Voel me dus een beetje nutteloos, want m'n moeder wil alles zelf doen. Zij wil ook koken vanavond. Tsja. En ik wil echt graag helpen, daarvoor kom ik ook, maar ze laat het niet echt toe. Ik fungeer als praatpaal, daar houdt het op.[...]
Misschien is dat juist wel precies waar ze behoefte aan heeft en ben je dus heel nuttig nu.
Sterkte, en hopelijk slaap je ook goed met je rugklachten.
MijnNaamIsHaas73
15-08-2022 om 18:02
Wij eten sperziebonen met gebakken aardappelen en een kipschnitzel
RoosOpJeHoed
15-08-2022 om 18:09
Volkoren couscous met kip (gekruid met ras-el-hanout), wortel, paprika en kalamata olijven. Niet het meest inspirerende gerecht, maar het was verder prima.
afrodite05
15-08-2022 om 20:58
Uiteindelijk heb ik toch zelf gekookt, want het was crisistijd sinds het moment dat mijn vader terug is van de dagbesteding. Met twee dames van de thuiszorg hebben we hem in bed gelegd. Hoewel, we... ik kon/mag niet zo veel vanwege mijn rug, irritant. Zo nu en dan roept hij nog om m'n moeder. Zij zorgt voor hem, ik zorg voor haar. Vannacht toch maar hier blijven slapen, al kan ik het eigenlijk niet aanzien. Hopelijk werkt de medicatie snel en is het morgen alweer een stuk beter. Ik moet morgen sowieso naar huis, want ik heb niet genoeg medicijnen voor mezelf mee voor nog een dag.
De salade, kip en gebakken aardappeltjes waren prima. Ook lauw, want tegen de tijd dat m'n vader in bed lag na zijn drie happen, hadden we geen zin meer om de boel op te warmen. Hoeft ook niet, met dit weer...
Mama-Inge
15-08-2022 om 21:06
gekookte aardappelen met sperziebonen, worteltjes en een lapje vlees (wat gisteren over was van de bbq)
yette
16-08-2022 om 08:44
Ik ben vandaag jarig
We zouden het met vrienden vieren bij 'ons' restaurantje aan het meer, waar vanavond tijdens het diner een jazzband zou spelen. Maar gisteren vertelde de eigenaresse van dat tentje, dat ze de boel vandaag gaan aflassen ivm onweersbuien vanaf zes uur. Jammer van het feest, maar met deze aanhoudende droogte in dit rurale gebied, is regen natuurlijk wel het beste cadeau dat ik me kan wensen 
Denk dat we voor een vroege apéro gaan of lunch in de stad. Geen idee nog. Ik ben de enige die al wakker is. Geniet nu in de ochtendzon van mijn koffie, het uitzicht en de rust.
(zo rustig dat zelfs 4G weer verdwenen is ... geen idee hoe laat dit bericht van +/- 8.00 het wereldwijde web bereikt)