Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vandaag taart (want jarig), mijn ouders komen straks. Na de taart gaan we soort van borrelen met o.a. bitterballen en (lekker ouderwets) augurken in salami. Daarna, als mijn ouders weg zijn, eten we het restje rijstsalade van gisteren met een filetlapje in satémarinade. Ik had al bedacht dat we waarschijnlijk weinig trek zouden hebben na de borrel, dus uit eten was niet echt een optie en ik had ook al voorzien dat ik geen zin zou hebben om te koken. Dus vandaar gisteren die rijstsalade, dat is een restje waar ik een moord voor zou doen. Normaal ben ik geen fan van twee dagen achter elkaar hetzelfde eten, maar dit vind ik geen probleem.

Gefeliciteerd afrodite!

En veel plezier JtM, hopelijk bevalt het jou beter 

Wij steken vanavond de bbq aan. Stokbrood en salade erbij en wat rauwkost voor de kinderen 

Gefeliciteerd, afrodite! 

Hier stond gisteren pastasalade met tonijn op het menu, ik at bij een vriendin. Vandaag kook ik weer zelf, linzensalade. Met in ieder geval donkergroene linzen, puntpaprika, tomaat, rode ui en ik denk ook artisjokharten of zoiets. Verse tijm vind ik altijd goed passen bij linzen, dus dat gooi ik er ook in. 

TanSwallow86

TanSwallow86

10-08-2022 om 16:39

Gefeliciteerd Afrodite, 
Heb je een recept van die rijstsalade, lijkt mij wel lekker en ben erg inspiratie loos op het moment

HarleyQuin schreef op 10-08-2022 om 16:39:

Gefeliciteerd Afrodite,
Heb je een recept van die rijstsalade, lijkt mij wel lekker en ben erg inspiratie loos op het moment

Het recept heb ik gisteren gepost, dus ietsje terugscrollen en dan moet je hem kunnen vinden

Gefeliciteerd Afrodite 

Wij aten vandaag verse, door mijn dochter gemaakte, tagliatelle met verschillende paddestoelen.

Gefeliciteerd Afrodite!

Wij aten dus een hamburger met spinaziesalade. Ik heb nog een hoop spinazie over en courgettes en tomaten dus daar moet ik morgen iets voor verzinnen.
Oh en er was weer een kilo af! Doe het dus niet voor niks.

TanSwallow86

TanSwallow86

10-08-2022 om 19:52

afrodite05 schreef op 10-08-2022 om 18:43:

[..]

Het recept heb ik gisteren gepost, dus ietsje terugscrollen en dan moet je hem kunnen vinden

Ik heb het gevonden. Alleen de koriander laat ik achterwege, smaakt naar zeep. 

TanSwallow86

TanSwallow86

10-08-2022 om 19:53

Ik had vanavond 1 croissant met brie en 2 speltbroodjes met kaas en salami

JtM

JtM

10-08-2022 om 20:26

Gefeliciteerd Afrodite!

Het eten was heerlijk! Echt niks te klagen, vol van smaak, alles vers, mals vlees. Heerlijk gegeten! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-08-2022 om 21:54

hier een broodje kroket met wat mayo gehad als maaltijd. En een stuk of wat cola-BB

Ik maak courgetti en meng dat door de gewokte spinazie met ui en tomaat en maak er Italiaanse gehaktballetjes bij.

Pokébowl met zalm, avocado, radijs, wortel, komkommer, edamame en mango. Met sojasaus, geroosterde sesamzaadjes, gedroogde zeewier en een tufje wasabimayo.

Nog gefeliciteerd Afrodite!

En goed bezig Dolfje!

Gefeliciteerd Afrodite!

Vandaag maak ik harira, de pan staat al te pruttelen buiten op het petroleumstel want die kikkererwten zijn niet zomaar gaar. En ik wil ze uit elkaar zien vallen, zo gaar! Er zit ook (onder meer) in: lamsnek, linzen, tomaat, ui en een lading kruiden met knoflook in de hoofdrol 

Helaas is mijn peterselie bezweken onder de hitte dus ik ga het straks versieren met bieslook. En zadencrackers erbij, altijd goed. Met hartige kwark en rozenharissa.

Dolfje schreef op 11-08-2022 om 08:19:

Ik maak courgetti en meng dat door de gewokte spinazie met ui en tomaat en maak er Italiaanse gehaktballetjes bij.

Klinkt erg goed, je inspireert me om binnenkort ook zoiets te maken! 

Bedankt allemaal voor de felicitaties! 

Ik maak vanavond een salade met linzen, bietjes, feta en walnoten. Waarschijnlijk gaat er een speklapje bij, maar misschien ook gewoon geen vlees. Er is ook nog een restje rijstsalade, maar ik denk dat dat mijn lunch (of zelfs ontbijt) wordt. Het restje tomatenpaprikasalade rol ik denk ik in een eiwrap met wat spinazie, dan is dat ook maar op. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.