Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Shakshuka met feta, ei, olijfolie en Braziliaans kaasbrood. Gestoomde spinazie/mizuna/brandnetelblad erbij met zout-peper- knoflook, bieslook en mascarpone.

en

spareribs met koolsalade

Salade met veel tomaatjes,  orzo met rode ui en pesto en gebakken panga.

Rijst met kip en groenten in zoetzure  saus

Noedels met Aziatische smaakmakers, daarbij roergebakken gemarineerde vega kipstuckjes, oranje paprika, broccoli, lente-ui. Frutjes waren blij verrast dat het nepkip was, er was dus geen dier voor doodgegaan. Waarna de oudste opmerkte dat er zeker geen vegetarische salami bestaat? 
Zie dat de AH het wel heeft, maar ik heb het nog nooit gekocht. Er worden hier regelmatig vegetarische vervangers gegeten, dus misschien vinden ze deze ook lekker.

Wij hebben heerlijk gegeten in het restaurant. Echt op een relaxte manier met heerlijke hapjes/gerechten onze buiken vol gegeten. 
Nu nog twee volle dagen hier en dan de ochtend erna naar huis. Morgen gaan we naar een dorpje waar markt is. Daarna door naar een park waar van alles te doen is, blotevoetenpad, boogschieten e.d en een grote speeltuin. Op de terugweg even een boodschap voor o.a. de pastasalade van morgen.

Ik at een zeer smakeloze prut van mijn dieet voor de lunch. Daarna nog een gekookt ei gegeten en een beetje Griekse yoghurt. Had naar het werk als avondeten een chocoladeshake van mijn dieet en verder een eitje , komkommer en tomaatjes meegenomen.
Morgen weer wegen. Hopelijk is er ondanks het weekend zondigen toch iets af.

Morgenavond eten we een spinazie-salade met komkommer en tomaat , sjalotje , augurken en een hamburger erbij.

pitabroodjes met shoarma 

Zilvervliesrijst met sajoer boontjes en een klein visje.

kaaskroketen en garnalenkroketen we wilden flappen maar ze hadden geen in de winkel

JtM

JtM

10-08-2022 om 09:12

Uiteten bij het restaurant waar laatst een van de schrijvers uit dit topic is geweest (sorry, ben de naam van de schrijver even kwijt).

Van welk merk waren de vega kipstuckjes, Teig?
Goed dat de frut daar al zo mee bezig is.

Wij eten vanavond echte (scharrel) kip gemarineerd in pittige saus. En ik maak er een lekkere bowl mee met bloemkoolrijst, avocado, zoetzure komkommer, paprika

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-08-2022 om 10:12

ik denk iets van een snack omdat ik naar een feest ga

JtM schreef op 10-08-2022 om 09:12:

Uiteten bij het restaurant waar laatst een van de schrijvers uit dit topic is geweest (sorry, ben de naam van de schrijver even kwijt).

Geniet ervan!

Wij eten sla met gerookte kip, mango, avocado (als de roulette gunstig uitvalt ), geitenkaas, tomaatjes, radijs en pistachenoten. Dressing van sinaasappel, mosterd, olijfolie en honing. Zadencrackers erbij, Bosvruchten waterijsje toe.

Koolsalade met hummus en zadencrackers en kipbouillon (diepvriesvondst) opgeleukt met misopasta en perzikchutney

En

watermeloensalade met feta, zwarte bonen, uiringen (fijngesneden en geplet, ik knijp ze graag even fijn met zout  ) en munt.

toetje wordt iets met ijs! Ik denk affogato.

Koreveen schreef op 10-08-2022 om 10:10:

Van welk merk waren de vega kipstuckjes, Teig?
Goed dat de frut daar al zo mee bezig is.

Wij eten vanavond echte (scharrel) kip gemarineerd in pittige saus. En ik maak er een lekkere bowl mee met bloemkoolrijst, avocado, zoetzure komkommer, paprika

De stukjes waren "sensational aziatische kipstukjes" van Garden Gourmet. Frut is er al lange tijd mee bezig, we jokken niet over wat vlees eigenlijk is (maar maken het ook niet al te grafisch, ze is nog maar 7). Ze kiest er tot nu toe nog steeds voor om wel vlees te eten, maar vindt het heel goed dat we niet dagelijks vlees eten. We zien wel hoe het zich ontwikkelt.

Geen idee nog wat ik vanavond eet. Lief en de frutjes eten chili sin carne en ik moet werken. Heb gezien met wie ik werk, en die houden ook wel van lekker eten, dus ik regel wel wat om af te halen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.